Narrowcasting advies voor bedrijfskantine

Pagina: 1
Acties:
  • 696 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerben123456
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-02 02:53
Mijn vraag
Wij hebben recent onze bedrijfskantine vernieuwd en hier ruimte gemaakt voor 2 digitale schermen (49 inch). Deze hangen +- 6 meter bij elkaar vandaan en daar willen we dezelfde content op laten zien (met name simpele interne communicatie zoals projectfoto’s, verjaardagen, nieuwtjes etc.) mag ook aangevuld worden met bijvoorbeeld nu.nl of weer. De schermen hoeven alleen slechts 3x 45 min per dag aan te staan, maar ik zou ze graag automatisch aan uit willen laten gaan op bepaalde tijden.

Na veel onderzoek kom ik helaas niet verder. Is een normale televisie eventueel geschikt? Of is een lg 49 uh5j benodigd. Daarnaast de vraag welke software te gebruiken. Sommige software is wel €35 per maand per scherm bijvoorbeeld.

Ik ben op zoek naar een redelijk simpele oplossing; maar wel gemakkelijk aan te passen en op tijd in te regelen.

Hoor graag jullie suggesties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
We zijn begonnen met open source Xibo maar sinds kort overgestapt op Yodeck.
Een belangrijke reden was het beheer, het Yodeck cms bied erg veel mogelijkheden (ook sync) en kan door minder technische collega’s bijgewerkt worden. De prijs is te overzien.

Beide zijn met een gratis account snel te testen

[ Voor 13% gewijzigd door arjants op 11-02-2025 20:05 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerben123456
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad naar YoDeck gekeken, maar hoe gaan jullie om met het volgende:

1. De televisies moeten alleen op gezette tijden aan staan
2. Gebruiken jullie consumenten tv’s of public displays?
3. Op welke manier krijg je de YoDeck presentatie naar de tv? Hangt daar bijvoorbeeld een chromecast tussen?

Bedankt alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gerben123456 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:08:
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad naar YoDeck gekeken, maar hoe gaan jullie om met het volgende:

1. De televisies moeten alleen op gezette tijden aan staan
2. Gebruiken jullie consumenten tv’s of public displays?
3. Op welke manier krijg je de YoDeck presentatie naar de tv? Hangt daar bijvoorbeeld een chromecast tussen?

Bedankt alvast
1 zit een commando optie in die dmv arc de tv’s aan of uit zet
2 signage tv’s ivm inbranden, Ilyama’s en Samsung. Prijs valt mee tov standaard tv
3 bij een jaarabonnement krijg je een gratis Pi, daarnaast ondersteunen ze veel players:

Supported Media Players
  • Raspberry Pi 5
  • Amazon Signage Stick
  • BrightSign
  • Android: Yodeck Digital Signage Player
  • Samsung Tizen
  • Windows
  • Amazon FireStick
  • LG WebOS
  • Web Player
1 player kun je gratis proberen, kun je testen of het iets voor je is.

[ Voor 6% gewijzigd door arjants op 11-02-2025 20:15 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerben123456
arjants schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:13:
[...]

1 zit een commando optie in die dmv arc de tv’s aan of uit zet
2 signage tv’s ivm inbranden, Ilyama’s en Samsung. Prijs valt mee tov standaard tv
3 bij een jaarabonnement krijg je een gratis Pi, daarnaast ondersteunen ze veel players:

Supported Media Players
  • Raspberry Pi 5
  • Amazon Signage Stick
  • BrightSign
  • Android: Yodeck Digital Signage Player
  • Samsung Tizen
  • Windows
  • Amazon FireStick
  • LG WebOS
  • Web Player
1 player kun je gratis proberen, kun je testen of het iets voor je is.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verplaatst naar het aankoopadviessubforum

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-10 11:11
Hoi Gerben. Onder het mom van "beter laat dan nooit": kijk ook eens naar Bizplay (disclaimer: ik ben een van de originele mede-oprichters). Web-based en draait daardoor op zo goed als elk platform.

Voor jullie toepassing (3x45minuten/dag) zou je prima consumenten-TV's kunnen gebruiken, maar het voordeel van professionele displays is dat je aan/uitschema's kunt configureren. Als je het juiste professionele display kiest dan zit daar bovendien al een goed afspeelapparaat in. Wij hebben b.v. bijzonder goede ervaring met de 75UHS-serie van Iiyama. Ze hebben geen 49" versie, maar wel een 50" versie: de ProLite LH5075UHS-B1AG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Modbreak:@plind wellicht goed bedoeld, maar het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om op Tweakers te spammen. Aangezien je dat meteen in 2 topics doet, wil ik je vragen hier meteen mee te stoppen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.