Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandervijver
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19-05 16:07
Gevraagd:
Met een 6 tal mannen willen we een weekendje weg. Belangrijk is een goede internet verbinding wie weet er een leuke locatie of heeft ervaring hiermee?

Omschrijving:
Het weekend staat vooral in het teken van online gamen met elkaar. Handig als er een restaurant of iets dergelijks op loop afstand aanwezig is. Alle 6 mannen zullen hun pc of ps5 meenemen en we willen dan ook allemaal via bekabelde internet verbinding online kunnen gamen. Zijn hier mensen die zoiets georganiseerd hebben en die een leuke locatie hebben die dit faciliteerd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:36

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb eens navraag gedaan voor je in mijn groepsapp, en een kennis gaf me deze tip door, Game Villa in Limburg: https://origineelovernach...alontafel%20met%20dambord.

Zelf in het verleden eens een midweek Center Parcs gedaan, maar toen alleen offline gamen gedaan, dus een soort lan party. Weet niet of je iets aan Game Villa hebt, succes en veel plezier alvast.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 17:11
Wij doen dat meestal bij iemand thuis, moet iemand wel de ruimte daarvoor hebben uiteraard.
Tafels huren, iedereen zijn eigen PC/accessoires mee.

Een werkgever staat soms hier ook wel is voor open, ligt totaal aan het bedrijf waar je werkt.
Een locatie om zelf je BYOD mee te nemen, weet ik helaas niet, wel heb je tegenwoordig "gaming hotels" wat ook leuk is voor een weekendje (the arcade hotel, geloof ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens naar wat vakantiehuisjes. En dan vor wat meer dan 6 personen (liefst het dubbele). Kijk niet op huisjes op parken maar gewoon losse vakantiewoningen. Die zijn vaak een stuk betaalbaarder te vinden, en veel bieden ook meer dan prima internet. Wij zoeken iedereen iets op om met +- 9 mensen te gamen/vakantie te vieren, en meestal komen we in woningen terecht voor 20+ personen. Fijne is dan ook dat iedereen een eigen slaap- en badkamer heeft, en er genoeg tafels zijn.

Dus ik zou eens zoeken naar groespaccomodaties, en kijk wat aan je eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:55
Linksquest schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:10:
Ik heb eens navraag gedaan voor je in mijn groepsapp, en een kennis gaf me deze tip door, Game Villa in Limburg: https://origineelovernach...alontafel%20met%20dambord.

Zelf in het verleden eens een midweek Center Parcs gedaan, maar toen alleen offline gamen gedaan, dus een soort lan party. Weet niet of je iets aan Game Villa hebt, succes en veel plezier alvast.
Jammer dat die voor maximaal 4 personen is.
Aantal personen
Maximaal 4 personen

[ Voor 4% gewijzigd door DutchKel op 16-02-2025 15:26 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:33

PB-powell

Mr. Laziness

Wij doen onze lan-party met 6 man ook altijd bij iemand thuis. Maar nu op 1 na we allemaal kinderen hebben is er eigenlijk nog maar 1 huis waar dit kan in de ruime schuur.
Als we zoiets zouden doen zou ik ook naar vakantieparken kijken of vakantiehuisjes.
Het ligt er uiteraard ook aan welke spellen je wil spelen en wat je dan aan internet echt nodig hebt.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:09
Ik ben bang dat het nog niet meevalt om een locatie met knap internet te vinden.

Je kan ook overwegen om voor een maandje Odido klik-en-klaar te nemen. Wel van tevoren even checken of je op de gekozen bestemming dekking hebt.

Roompot heeft op diverse parken huisjes voor 12 of 14 man, dan heb je ook een beetje ruimte. Wel campingtafels en dergelijke meenemen, denk ik.

Anders zijn er ook wel groepsaccommodaties te vinden.

Zelf organiseerden wij LAN-parties altijd bij één van de deelnemers thuis, en één keer in een brandweerkazerne.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:40

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Een aantal Landal parken heeft een kabelmodem per huisje in de meterkast. Daar kun je gewoon bij en een switch op aansluiten.

Dat is goed genoeg als je in de groep afspraken maakt over internetgebruik. Als je een wat grotere groep hebt is het verstandig een traffic shaping router (SQM) mee te nemen, dan kan iedereen doen wat ie wil zonder dat de rest gaat laggen.

Ik doe dit al meer dan 15 jaar met een groep vrienden van tussen de 10 en 16 man per editie.

[ Voor 11% gewijzigd door Kanarie op 16-02-2025 18:32 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 08:57
In het verleden heb ik ook LAN parties geregeld voor vrienden.
Hierbij heb ik altijd verschillende locaties gehad.

Denk hierbij aan tennisclubs, scoutingsclubs en zelfs Airbnb heb ik gehad.
Lees wel goed de contracten na als je die moet afsluiten.

Zo heb ik ooit bij een scoutingclub gratis internet kunnen regelen omdat in het contract stond dat gebruik van de WIFI 10 euro per dag kosten.

Als handige tweaker hebben we dus gewoon een kabel vanuit de router naar een switch gedaan en daar iedereen lekker op laten verbinden ;-).

En zoals andere ook al aangeven. Er zijn meer opties zoals de brandweerkazerne zoals @Wild Chocolate al noemt.
Zoek met Google eens op "Zaalverhuur locatie xxxx".
Vaak krijg je daar al genoeg opties mee.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1