Vraag & Aanbod advertenties in Google Nieuws Feed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
Google Nieuws Feed op Android

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Swipe naar rechts op je Android homescreen (op een telefoon waarop de google nieuws feed beschiklbaar is). Afhankelijk van je geregistreerde interesses toont de Google Nieuws Feed relevante nieuws artikelen. Tweakers is daarbij ook soms bron. Ik zie echter vaak vraag en aanbod advertenties die als "nieuws" items worden herkend. Dit is natuurlijk helemaal niet interessant in deze context.

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Wél echte nieuws artikelen van Tweakers, maar geen V&A advertenties

Indien relevant, voeg een screenshot toe
Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/8f/83/LBKdR9Rg_t.png

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Pixel 9 Pro (maar in principe alle Android apparaten denk ik, als de Google feed beschikbaar is)

Verdere toelichting
Mogelijk wordt dit simpelweg afgedaan als een Google bug. Maar wellicht kan Tweakers beïnvloeden hoe dit door de Google bot wordt gescraped? De consequentie nu is dat je er nooit op klikt, is signaal voor google dat dit artikel (en tweakers als bron?) niet interessant is. Of, als de gebruiker zich er echt aan stoort, de optie aanklikken om helemal geen content meer van Tweakers te tonen. Dit lijkt me voor Tweakers niet wenselijk. Dus voor zowel de gebruikers, als voor Tweakers is er denk ik een belang om dit op te lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Belangrijkste vraag is of dat inderdaad Google News is en niet Discover. Je kan content wel uitsluiten van Google News mbv robots.txt, maar een dergelijke uitsluiting bestaat niet voor Discover.

Edit: lijkt er op dat het om Discover gaat aangezien we V&A al uitsluiten voor Google News:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
User-agent: Googlebot-News
Disallow: /*
Allow: /$
Allow: /nieuws
Allow: /geek
Allow: /redactieblogs
Allow: /reviews
Allow: /downloads
Allow: /plan
Allow: /feeds
Allow: /g/api

[ Voor 43% gewijzigd door crisp op 11-02-2025 21:47 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Hmm, dat zou inderdaad wel eens onder Discover kunnen vallen. :( Google's branding hierbij is heel vaag. De naam Discover zie ik nergens terug, ook niet in de instellingen vanuit deze feed, maar het lijkt wel een andere feed dan Google Nieuws (al is er wel een stuk overlap).

Is het geen optie om heel v&a te blokkeren voor de algemene Google Bot? Kan me niet voorstellen dat er veel traffic is rond het zoeken naar 2e hands advertenties via algemene google searches. Of toch wel?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Joop schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:24:
[...]

Is het geen optie om heel v&a te blokkeren voor de algemene Google Bot? Kan me niet voorstellen dat er veel traffic is rond het zoeken naar 2e hands advertenties via algemene google searches. Of toch wel?? :P
Nee, ik denk dat dat voor ons (en onze V&A gebruikers) geen optie is...

Intentionally left blank