Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 22:59
Ik kan via een verloopstukje de gsm bedienen en er alles op zien. Maar als ik de gsm ga verbinden via usb aansluiting mijn pc, dan krijg ik een schermpje om bestanden te openen of fotos over te dragen. Doordat het scherm kapot ik kan ik dit niet bevestigen.... ( Kabel zit in de usb poort dus kan muis niet gebruiken )
Is hier een oplossing voor ?

[ Voor 9% gewijzigd door Faece op 11-02-2025 16:20 ]

Beste antwoord (via Faece op 12-02-2025 19:00)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Faece ik heb net even lopen testen,wel een leuke uitdaging.

Op mijn windows W11 laptop WinSCP geïnstalleerd, open source gratis of via de Windows store voor EUR 5 als steun en met auto updates, aan u de keuze
Op mijn Samsung Andoid deze app geinstalleerd (wel de betaalde versie van 50 cent, als steun maar geeft ook net wat meer mogelijikheden maar de gratis versie werkt ook gewoon goed)
https://play.google.com/s...ver&pcampaignid=web_share

Hotspot starten, laptop/pc connecten.
FTP server op telefoon starten (en toegang geven tot alle mappen)
In het scherm van de FTP server kan je het IP adres zien en de poort 2221
Bij WinSCP kiezen voor FTP (standaard is Sftp) en poort 2221 (standaard 21 dacht ik)
User/Pass android/android

En ik kan met FTP mijn hele telefoon doorwandelen, rete snel.

Succes.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:19
Kan je een draadloze muis (bluetooth) nog aangesloten krijgen ?
Of de bestanden via wifi kopiëren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Vaak werken USB hubs ook. Er zijn USB-C hubs die zouden kunnen werken om beide tegelijk aan te sluiten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
Zit in het buitenland. Kheb me enkel snel een muis aangeschaft. Kan het niet anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
Plenkske schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:25:
Kan je een draadloze muis (bluetooth) nog aangesloten krijgen ?
Of de bestanden via wifi kopiëren ?
Wellicht wel, maar is niet voorhanden. Enkel een usb muis...

En de wifi is hier super traag en het gaat nog over 1000 bestanden blijkbaar, waaronder veel videos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wat voor toestel? Misschien kan je een FTP server oid erop installeren en dan via het lokale WiFi netwerk benaderen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faece
One plus nord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:41
je hebt een verloopstukje om alles te zien + te bedienen, upload alles naar onedrive / google drive / etc?
niet te moeilijk maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
i know... Maar de upload in de herberg is gigantisch traag.... Dan moet ik nog een dag wachten en ben hier geen dag meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 20:40
1. USB muis gebruiken om een bluetooth muis te koppelen.
2. Daarna de koppeling met de pc maken en bevestigen met bluetooth muis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Faece schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:16:
i know... Maar de upload in de herberg is gigantisch traag.... Dan moet ik nog een dag wachten en ben hier geen dag meer
Zoek in de play store een ftp server, zet hotspot aan, verbind je pc met de telefoon?

edit: of als er een SD kaartje in past, rondvragen of je er een kan lenen en dan die als backup gebruiken?

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 11-02-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
franssie schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:18:
[...]

Zoek in de play store een ftp server, zet hotspot aan, verbind je pc met de telefoon?
Ga ik dan ook niet over het netwerk heen ? Ik vraag het uit onwetendheid, niet uit bazigheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Faece schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:21:
[...]

Ga ik dan ook niet over het netwerk heen ? Ik vraag het uit onwetendheid, niet uit bazigheid
Met de hotspot functie zou je een directe verbinding tussen je telefoon en PC moeten hebben (dus los van de herberg - daar is die functie voor)
Ik heb de optie van FTP server echter nog nooit gebruikt op Android, maar dat is de route die ik zou volgen in jouw situatie er vanuit gaande dat je je data snel nodig hebt. Anders morgen hub of SD kaart kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 11-02-2025 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:20
Deel een map op je pc en zet alles draadloos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

hcQd schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:32:
Deel een map op je pc en zet alles draadloos over.
Met zoiets? https://play.google.com/s...s.networkbrowser&hl=en-US

Of zit dat standaard in Android? Werkelijk geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:20
Het zit in ieder geval in de Mijn Bestanden-app van Samsung, voor andere merken durf ik het niet te zeggen, maar er zijn zat bestandmanagers te vinden in de Play Store,

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Faece ik heb net even lopen testen,wel een leuke uitdaging.

Op mijn windows W11 laptop WinSCP geïnstalleerd, open source gratis of via de Windows store voor EUR 5 als steun en met auto updates, aan u de keuze
Op mijn Samsung Andoid deze app geinstalleerd (wel de betaalde versie van 50 cent, als steun maar geeft ook net wat meer mogelijikheden maar de gratis versie werkt ook gewoon goed)
https://play.google.com/s...ver&pcampaignid=web_share

Hotspot starten, laptop/pc connecten.
FTP server op telefoon starten (en toegang geven tot alle mappen)
In het scherm van de FTP server kan je het IP adres zien en de poort 2221
Bij WinSCP kiezen voor FTP (standaard is Sftp) en poort 2221 (standaard 21 dacht ik)
User/Pass android/android

En ik kan met FTP mijn hele telefoon doorwandelen, rete snel.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Faece ben je al wat verder gekomen? Ben namelijk erg nieuwsgierig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faece
franssie schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:48:
@Faece ben je al wat verder gekomen? Ben namelijk erg nieuwsgierig :P
Ja vandaag was ik hier een hele dag op wandel en heb gedaan wat jij voorstelde. Werkte goed... 4mb/ seconde. Is dus gelukt.

Bedankt voor de hulp !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Faece schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:01:
[...]

Ja vandaag was ik hier een hele dag op wandel en heb gedaan wat jij voorstelde. Werkte goed... 4mb/ seconde. Is dus gelukt.

Bedankt voor de hulp !
Leuk om te horen! Succes met het uitzoeken van je volgende telefoon, enne belangrijker, geniet van je wandelingen!

Pagina: 1