Toon posts:

Freesco in rh6.1 disto douwen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wouw eigelijk van een Redhat 6.1 op een 486 met pci netwerkkaart en modem, een dailup router maken, die ik op afstand kon beheren, en simpel in en uit kon schakelen. Na een hoop gekloot wouw het nog niet werken. Toen Freesco er op gepleurd, en dat werkt perfect. Maar nou wil ik m'n 486 ook als backup server gebruiken, maar dat kan ik weer niet onder freesco installe. is het nou mogelijk om de freesco services in rh6.1 te proppen. Ik heb de inhoud van disk al op schijf gezet. m'n kernel is als het goed is in orde; eth0 is up en running. Maar ja, wat nu verder? HELP.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Logisch beredeneerd is FreeSco een sterk gestripte linux distro.
Betekent dat je met een vollediger distro hetzelfde moet kunnen doen als FreeSco (meer nog zelfs).

Ik vraag me dan ook af wat het nut is om FreeSco in RH6.1 te gaan integreren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
niet om freesco perse in m'n rh6.1, maar gewoon de services ervan te gebruiken, zoals het configureren over http enzo. snap?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Stappenplan:

1. Je installeert Linux
2. Je zorgt dat je netwerkkaarten werken
3. Je maakt je internetverbinding werkende
4. Je stelt masquerading in met ipchains o.i.d.
5. Je installeert iets als webmin
6. Je timmert je firewall meer dicht

Klaar!

Verwijderd

Topicstarter
"4. Je stelt masquerading in met ipchains o.i.d."

mmm, dat puntje ben ik vergeten op redhat 6.1, kan goed zijn dat het daar aan ligt dat het niet werkt. kun je dat wat nader uitleggen

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Tja, ik gebruik Suse, daar is het een kwestie van een paar opties omzetten in een bestandje.
In redhat zul je echt met ipchains gaan werken.

Wat het eigenlijk inhoudt, dat is dat je de computer instelt voor het doorgeven van ip-pakketen van het interne naar het externe netwerk. Dit door je dmv de FORWARD regels. De optie MASQ daarbij zorgt ervoor dat er van NAT gebruik wordt gemaakt, wat inhoudt dat de pakketjes van het ip van de server worden voorzien, zodat hij de reacties ook weer terug kan krijgen.

Zie voor meer info de IP-CHAINS howto

[edit]spatie toegevoegd
Pagina: 1