Gaming Pc Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlintDG
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-05 13:03
Hallo Iedereen,

Ik had graag mijn gaming pc geupgrade omdat ik merk dat ik bepaalde games niet meer vlot kan draaien.
[Microsoft Flight Simulator 2024 - Niet mogelijk, WRC enkel op lage settings maar nog steeds frozen images]

Huidige opstelling:

Processor: Intel i5-9600k CPU@3.7Ghz 6Core
Moederbord: AS Rock Z390M-ITX/ac
RAM: 32GB
Grafische kaart: MSI Geforce GTX 1080 8Gb

Ik wil niet alles in 1keer veranderen maar geleidelijk aan, Waarmee begin ik het beste om mijn pc terug up-to-date te krijgen?

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf gemeten? Als je eens afterburner aanslingert (of quick en dirty taakbeheer) dan zie je meteen waar het spaak loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:54
Meten is weten. Maar ook zeker, wat is je budget en wat zijn je verwachtingen? Als je je CPU naar een modern platform upgrade zit je al snel aan DDR5. Vind je iets ouder niet erg, dan kun je kijken naar een AMD socket, dan hoef je alleen je moederbord en CPU te vervangen en niet meteen je RAM.

Welke snelheid is je RAM?
Staan je games op een SSD? Sommige games vereisen dit wel tegenwoordig
Wat zijn de rest van je specs? Behuizing, opslag en voeding.

[ Voor 70% gewijzigd door lamaa1 op 11-02-2025 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz187
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 19:48
Wil je deze upgrade met Windows 11 of heb je het al?

Geheugen en opslag: Overweeg om extra RAM toe te voegen of een snellere SSD te installeren voor een prestatieboost.

Voorbeeld van snellere RAM: uitvoering: Patriot Viper Venom PVV532G740C36K
Voorbeeld van betere SSD: uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 1TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Gizz187 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:56:
Wil je deze upgrade met Windows 11 of heb je het al?

Geheugen en opslag: Overweeg om extra RAM toe te voegen of een snellere SSD te installeren voor een prestatieboost.

Voorbeeld van snellere RAM: uitvoering: Patriot Viper Venom PVV532G740C36K
Voorbeeld van betere SSD: uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 1TB
TS heeft niet benoemt welke SSD 'ie heeft, en geheugen zal in de meeste gevallen absoluut niet de meeste vooruitgang in prestaties opleveren... Bovendien raad je nu DDR5 aan, terwijl er DDR4 in het huidige systeem zit :?

Even aannemende dat 'ie al een redelijk snelle SSD heeft, zal een betere videokaart veruit de beste upgrade zijn qua games.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 12-02-2025 16:50 ]

The devil is in the details.