Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Ik heb al het een en ander onderzocht en vond de Lenovo IdeaPad Slim 3 15IRH8 (83EM00CGMH) en de Lenovo IdeaPad Slim 5 14AHP9 (83DB0033MH) wel interessant, maar twijfel nog tussen die twee. Nu vraag ik me af of er veel verschil zit tussen de cpu (AMD Ryzen 7 8845HS en Intel Core i7-13620H)? Ook zag ik dat de ene een OLED scherm heeft en de ander niet. Denken jullie dat dit uitmaakt voor het studeren? Ten slotte is de ene van metaal en de ander van plastic, waardoor ik bang ben om die van plastic kapot te maken. Hebben jullie advies over welke het meest geschikt is? (mag ook een andere laptop zijn die aan mijn wensen voldoet)
Hier nog wat informatie over mijn wensen:
Wat ga je met je laptop doen?
Ik doe een technische studie waarvoor ik mijn laptop elke dag gebruik.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Voor mijn studie moet ik modelleren (met bv Vensim) en programmeren (met bv anaconda). Daarnaast vind ik het leuk om af en toe video's te editen, dus ik ben wel op zoek naar een goede processor.
Wat is je budget?
Ik zit te kijken naar laptops die maximaal ongeveer 700 euro kosten.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik reis veel in de trein. Het zou dus wel fijn zijn als de laptop niet te zwaar is en de accuduur redelijk is.
Hier nog wat informatie over mijn wensen:
Wat ga je met je laptop doen?
Ik doe een technische studie waarvoor ik mijn laptop elke dag gebruik.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Voor mijn studie moet ik modelleren (met bv Vensim) en programmeren (met bv anaconda). Daarnaast vind ik het leuk om af en toe video's te editen, dus ik ben wel op zoek naar een goede processor.
Wat is je budget?
Ik zit te kijken naar laptops die maximaal ongeveer 700 euro kosten.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik reis veel in de trein. Het zou dus wel fijn zijn als de laptop niet te zwaar is en de accuduur redelijk is.