Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-05 12:43
Ik heb een vraagje over amd en die nieuwe 9950x3d die begint maart moet gaan uitkomen. Ik speel zo nu en dan eens wat singleplayergames (FF7 rebirth nu bijvoorbeeld), en met name oude rtsjes), voor de rest ben ik developer, veel vms en dockertjes, dus voor mij wordt de machine voor 90 procent voor werk gebruikt, veel multithreaded spul.

Ik vraag me af of ik voor de 9950X moet gaan, of op de 9950X3D moet wachten. Geld is geen bezwaar. Aangezien ik een mooie AIO heb denk ik dat ik e.e.a. met de clockspeeds wil gaan doen, wat overclocken met de tools die beschikbaar zijn.

Mijn gedachten over de 9950X3D:
1) De 9950X3D is nieuwer, en dat X3D kan mogelijk schelen in games, en zal later beter doorverkoopbaar zijn, want X3D is bekend en hip en "beter" voor gamers.
2) De 9950X3D wordt lastiger te OCen, omdat de ene CCD minder hoog geklokt is als de andere en je dus met verschillen zit.
3) De 9950X3D gaat alleen maar goed z'n werk kunnen doen in games met speciale software (lasso heb ik voorbij zien komen), waardoor je spulleboel op CCD #0 vast pint enzo.
4) Die extra "3D cache" kan enkel door games goed gebruikt worden, en niet door software (visual studio, unity, blender), dus het nut is beperkt tot games.

De zaken hierboven, in hoeverre is dit allemaal kolder wat ik mezelf aanpraat? Graag laat ik mezelf corrigeren. Reddit staat echt vol tegenstrijdige meningen namelijk. De 9950X is nu 645 EUR, en de verwachting is dat de 9550X3D 800$ gaat doen, dus 800-850 EUR. Dat vind ik allemaal niet zo'n probleem - ik wil echt de beste keuze maken.

Graag jullie advies en kunde.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het maakt allemaal echt geen donder uit.
Je voelt het verschil sowieso niet.

Man has 2 testicles but only 1 heart...