Jumbo Mobiel prepaid is niet meer op te waarderen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thanalas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 00:14
Ik heb zojuist op het forum gezocht naar ervaringen over Jumbo Mobiel, en of dit onderwerp hier al recentelijk te sprake is gekomen, maar ik vond niks. Hopelijk is dit de juiste plaats voor dit onderwerp...

Ik ontving vandaag een SMS van Jumbo Mobiel dat mijn prepaid-beltegoed binnen tien dagen moet worden opgewaardeerd omdat anders mijn beltegoed vervalt. Ik kan mijn saldo controleren door een SMS naar 1266 sturen, maar opwaarderen per SMS lukt niet.

Er staat in de SMS van Jumbo een link naar www.jumbomobiel.nl waar ik zou moeten opwaarderen. Die site werkt echter niet meer, en ik werd naar jumbo.com doorgestuurd. Even verder zoeken leverde me echter de site https://jumbomobielopwaarderen.nl/web/jumbo op. Als ik daar echter mijn gegevens (telefoonnummer en bank voor een betaling via ideal) invul komt er een foutmelding die half buiten het scherm valt. Zowel via Firefox, Edge als Chrome krijg ik dezelfde, deels zichtbare, foutmelding.

Ben ik de enige die hier tegen aan loopt? Heeft iemand een manier gevonden om dat prepaid-beltegoed van Jumbowel wel op te kunnen waarderen?

Beste antwoord (via thanalas op 16-02-2025 22:31)

• panhw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-04 15:59
Ik heb vandaag 20250216 kunnen bellen via 1200 met de Jumbo Mobiele telefoon service. Mij werd verteld dat sinds gisteren Jumbo is gestopt met de Mobiele telefoonservice. Ik had:
Vraag 1. Kan ik meer info vinden op de Jumbo site of elders?: Antwoord: NEE, weet niet
Vraag 2. Wat gebeurt er met het prepaid saldo?. Antwoord: weet niet, wacht maar af, komt misschien bericht
Vraag 3. Wat nu? Antwoord: zoek maar nieuw abonnement, succes.
Vraag 4. Met welk bedrijf bel ik nu? Antwoord: (fluisterend uitgesproken) Jumbo
Mijn conclusie, er is iets vreselijk mis. KPN was de provider voor Jumbo, ook daar kan ik niets vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op https://www.jumbo.com/service/jumbo-mobiel/opwaarderen staan wat opties: in de winkel een code halen, via de door jouw genoemde website die inderdaad wat stuk lijkt of via SMS maar wel naar een ander nummer dan dat jij zegt.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 07:29

H-W

Heb je de klantenservice al gebeld? Misschien hebben ze een storing? Ik zag op de website ook een halve melding over een ongeldige site sleutel? Ik ben overigens geen Jumbo Mobiel klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MCprosound
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-02 13:02
De klantenservice... als je via nummer 1200 wil opwaarderen krijg je de keuze om een medewerker te spreken,
ze geven er de brui aan want het muziek bandje start, zonder mededeling hoeveelste je in de wachtrij bent.
Je kan wachten tot je een ons weegt, geen antwoord helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thanalas
Ik kwam helaas niet door de wachtrij bij de klantenservice. Na 45 minuten maar opgegeven. Ik vrees dat mijn nummer en mijn beltegoed in rook op zal gaan... Jammer.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kunt natuurlijk je nummer porteren naar een andere prepaid provider. Ben je alleen je beltegoed kwijt.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanalas
Ik ben er vandaag weldoor gekomen bij de telefonische helpdesk van Jumbo, na ruim een kwartier in de wachtstand te hebben gestaan. De juffrouw van de helpdesk verwerkt telefoontjes van diverse bedrijven, waaronder Kruidvat en Jumbo, en ze concludeerde al snel dat er inderdaad een foutmelding met een certificaat is op de site. Sterker nog, deze foutmelding dspeelt ook al enkele dagen op de opwaardeerpagina van Kruidvat, maar ze waren er nog niet op gewezen dat de Jumbo pagina hetzelfde probleem had... Ik moet maar elke dag blijven proberen het prepaid-tegoed via die site op te waarderen, want aan terugkoppelen doen ze niet. Ze raadde me aan om in de winkel een kaart met beltegoed te kopen, maar die verkoopt Jumbo al jaren niet meer. "Dan kunt u misschien bij de Albert Heijn zo'n Jumbokaart aanschaffen." Nee, de AH heeft nog nooit Jumbo-beltegoedkaarten verkocht, en nu de Jumbo dat zelf niet meer doet, gaan ze daar zeker niet ineens mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

thanalas schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:25:
Ik vrees dat mijn nummer en mijn beltegoed in rook op zal gaan... Jammer.
Je kunt toch gewoon overstappen naar een andere provider met nummerbehoud? Dan kun je ook eventueel desgewenst overstappen naar een post-paid abonnement. ;) Of zit je korter dan een jaar bij de huidige provider?

[ Voor 81% gewijzigd door CH4OS op 14-02-2025 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 08:25
Stap gewoon over naar Lebara Prepaid, je kan zelfs een gratis prepaid simkaart aanvragen.

Lebara Prepaid One heeft zelfs betere tarieven en bundels dan jumbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:27
Wazige website. Een NL domein zonder informatie:
https://whois.domaintools.com/jumbomobielopwaarderen.nl

Zitten ook nog 2 andere sites achter deze zelfde host (voor kruidvat en hema):
https://reverseip.domaint...jumbomobielopwaarderen.nl

Ik zou dit niet vertrouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:01

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Duke of Savage schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:42:

Dit is gewoon de site waar Jumbo zelf naar linkt. Niks mis mee.
Waarschijnlijk gebruiken ze achter de schermen alle drie dezelfde provider/dienst.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is niet ongebruikelijk voor deze virtuele providers (MVNO, Mobile Virtual Network Operator) om bij een bepaalde partner uit te komen, vaak gaat dat met een tussenpartij ook nog richting de 3 providers (MNO, Mobile Network Operator). Zo deed Simpel dat ook voorheen, of ze dat nu nog zijn weet ik niet, maar voordat zij overgenomen waren door T-Mobile (nu Odido), maakten zij gebruik van een 3rd party voor de daadwerkelijke netwerkontsluiting (Aspider).

Het is dus niet ongebruikelijk voor andere partijen om onder verschillende merken / bedrijven te werken en hun diensten aan te bieden. Zeker in de telecomwereld gebeurd dat redelijk veel wel. Ik zie niet waarom je niet het zou moeten vertrouwen, in elk geval op basis van "maar het IP-adres achter de website, host ook andere websites".

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 14-02-2025 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:43

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Iemand die de bel heeft horen luiden maar niet weet waar de kleper hangt..... lmfao.
Er is hier niets vreemds aan.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• panhw
Ik heb vandaag 20250216 kunnen bellen via 1200 met de Jumbo Mobiele telefoon service. Mij werd verteld dat sinds gisteren Jumbo is gestopt met de Mobiele telefoonservice. Ik had:
Vraag 1. Kan ik meer info vinden op de Jumbo site of elders?: Antwoord: NEE, weet niet
Vraag 2. Wat gebeurt er met het prepaid saldo?. Antwoord: weet niet, wacht maar af, komt misschien bericht
Mijn conclusie, er is iets vreselijk mis. KPN was de provider voor Jumbo, ook daar kan ik niets vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saske79
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-02 14:00
Ook ik kan niet meer bellen of gebeld worden sinds donderdag 13-2-2025. Probeerde Jumbo te bereiken na 15 minuten nog geen gehoor. Toen geappt. Werd na 22:00u op terug gerageerd. Maar toen lag ik in mijn bed. Volgende dag 3x geprobeerd te bellen 3de keer kwam ik via 1200 na 13 minuten eindelijk met een vrouw aan de telefoon. Op de vraag wat is er aan de hand kon ze geen reactie geven. Ik bel zeker 10 jaar met Jumbo prepaid. Nooit problemen, ze heeft ook mijn nummer geregistreerd zegt ze. Hoe nu verder gaf ze geen reactie op. Waarom er niets gepubliceerd wordt op hun website ook geen reactie op. Kortom zoek het zelf uit. Ondertussen 18 euro weg en mijn mobielnummer is ook de vraag. Schandalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is natuurlijk geen fraaie manier van Jumbo om zo om te springen met hun klanten, maar ja, zou zelf ook zeker niet voor een vast gebruikt gsmnummer bij zo'n winkel gaan. En tja, tegenwoordig kan je al heel goedkope abonnementen krijgen met vaak gratis bellen. Dan moet je toch al echt maar heel min bellen wil prepaid zich nog lonen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saske79
Oow en ik raad iedereen aan om een klacht in te dienen op de website www.klacht.nl Dat heb ik nu ook gedaan. Regelmatig doe ik dat met problemen en zij lossen het vaak super goed en snel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fl2001
Roel1966 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 23:53:
Het is natuurlijk geen fraaie manier van Jumbo om zo om te springen met hun klanten, maar ja, zou zelf ook zeker niet voor een vast gebruikt gsmnummer bij zo'n winkel gaan. En tja, tegenwoordig kan je al heel goedkope abonnementen krijgen met vaak gratis bellen. Dan moet je toch al echt maar heel min bellen wil prepaid zich nog lonen lijkt mij.
Dat heeft er toch niets mee te maken? Daarnaast zijn er nog zat redenen waarom iemand mischien liever prepaid zou willen, voor een 2e nummer bv, mensen die niet willen vast zitten aan een abbonnement, mensen die hun phone maar heel weinig gebruiken, voor kinderen om mee te starten.

Alleen ja dan moet je niet bij jumbo een prepaid nemen, maar bv bij lebara die hebben veel betere prepaid tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panhw
panhw schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:31:
Ter aanvulling:
1. Ik had via WA ook hierover een vraag gesteld aan Jumbo:
Hallo, ik heb via Jumbo een mobiel telefoonnummer en dat doet het niet meer. Kunt u mij helpen?
Het nummer is ********
2. Antwoord 1.
Hallo! Goed dat je contact opneemt met Jumbo. We doen ons best om je vraag binnen 24 uur te
beantwoorden.Gaat je vraag over je online bestelling? Geef dan ook je bestelnummer en
e-mailadres. Zo kunnen we je snel helpen.Is er iets mis met je geleverde bestelling? Dan regel je
dit makkelijk zelf via: http://jumbo.com/probleem-met-bestelling.
3. Antwoord 2 (inderdaad binnen 24 uur)
040-2056119 dat is de klantenservice voor Jumbo Mobiel

Ik bel zelf niet meer. Misschien heeft 1 van jullie er nog wat aan.
Inmiddels nieuw abonnement bij Youfone, 24 maanden, gemiddeld tarief € 3,75/mnd. Dit is geen reclame mijnerzijds hoor, maar ik heb al wel 15 jaar een ander abonnement bij Youfone. Bleek inderdaad over de jaren heen betrouwbaar en bij verlenging altijd de goedkoopste en dus is mijn tarief gedurende die jaren ook voortdurend gezakt. Dus met dit soort prijzen geen gedoe met Prepaid meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
fl2001 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 08:36:
[...]

Dat heeft er toch niets mee te maken? Daarnaast zijn er nog zat redenen waarom iemand mischien liever prepaid zou willen, voor een 2e nummer bv, mensen die niet willen vast zitten aan een abbonnement, mensen die hun phone maar heel weinig gebruiken, voor kinderen om mee te starten.

Alleen ja dan moet je niet bij jumbo een prepaid nemen, maar bv bij lebara die hebben veel betere prepaid tarieven
Nu ja bij prepaid en zeker dan prepaid van die winkels loop je dus dit risico dat ze opeens ermee stoppen en je dan wel dat nummer kwijt bent, dat is wat ik meer wilde zeggen. En tja, je moet dan echt je telefoon al maar heel weinig gebruiken wil prepaid zich lonen want bedenk wel dat beltarieven vaak veel hoger zijn. Of dat dan gratis bellen vaak maar een heel beperkte bundel is. Tja en voor kinderen, juist kinderen letten niet erop hoe lang ze bellen en je dan al snel door die prepaid belbundel heen bent.

Trouwens heb zelf ook getwijfeld voor prepaid maar daarvoor belde ik veel te veel en zou prepaid veel te duur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Roel1966 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:51:
[...]

Nu ja bij prepaid en zeker dan prepaid van die winkels loop je dus dit risico dat ze opeens ermee stoppen en je dan wel dat nummer kwijt bent, dat is wat ik meer wilde zeggen.
Maar dit klopt dus niet, als een provider er opeens mee stopt, heb je sowieso nog 30 dagen om met je nummer over te stappen naar een andere provider, dat is gewoon wettelijk geregeld.

Je kan dus nooit zomaar opeens je nummer kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
fl2001 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:48:
[...]

Maar dit klopt dus niet, als een provider er opeens mee stopt, heb je sowieso nog 30 dagen om met je nummer over te stappen naar een andere provider, dat is gewoon wettelijk geregeld.

Je kan dus nooit zomaar opeens je nummer kwijt zijn.
Maar dit is prepaid en geen abonnement dus in hoeverre daar ook die verplichting voor geld, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-06 13:31
Roel1966 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:54:
[...]

Maar dit is prepaid en geen abonnement dus in hoeverre daar ook die verplichting voor geld, geen idee.
Exact hetzelfde. Nummer=nummer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saske79
Volgens mij moet het allemaal niet uitmaken of je met abonnement of prepaid belt. Ik noem dit schofterig gedrag diefstal en in gebreken blijven. Ik heb inmiddels bij Lebara een kaart besteld en hoop dat mijn huidige nummer zonder problemen overgezet wordt. Daarvoor ga ik wel naar hun telewinkel. Schandalig dat dit soort dingen gebeuren. Mijn geld is weg en vragen blijven. Komende week wacht ik de reactie van klachten.nl op. En anders neem ik andere stappen via de Consumentenbond. In een maatschappij waar we zo met elkaar omgaan ben je bij mij aan het verkeerde adres. In het verleden met enkele andere diensten ook van die vage shit meegemaakt. En ze denken dat iedereen het slikt. Ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panhw
*knip*. Goed bedoeld, maar conform ons beleid zijn (volledig) geschreven antwoorden van ChatGPT niet gewenst.

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 18-02-2025 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Ik denk dat de kans groot is dat jumbo gewoon mee werkt aan nummerbehoud hoor, aangezien je met prepaid nergens aan vast zit is dat vaak al binnen 48 uur geregeld, ik zou het gewoon proberen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saske79
Ga dat sowieso doen! Dank allen voor de reacties🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er is echter wel een verschil tussen postpaid en prepaid abonnementen. Daar maakt dit stukje geen onderscheid in. :) ChatGPT lijkt zo te lezen hier uit te gaan van postpaid. Ik ben overigens ook benieuwd waar die maand bedenktijd vandaan komt. De zogenaamde zichttermijn is namelijk 14 dagen. :) Als een provider dus meer biedt, is dat coulance, maar lijkt me stuk, gezien zoiets terug draaien (hoewel voor de klant niet boeiend) wel iets wat niet zomaar gaat. :) Mobiele netwerken zijn wat dat betreft best log af en toe.

Als je een nummer portering aanvraagt (nummerbehoud) dient deze overigens binnen 90 dagen uitgevoerd te worden. Er is een partij (naam even kwijt) dat hier op toeziet en dat een soort politie agentje is mbt deze porteringen tussen de MNO (KPN, Vodafone, Odido) en MVNO's (Zoals Jumbo, Simpel, Ben...)en de leveranciers daarvan.

[ Voor 65% gewijzigd door rens-br op 18-02-2025 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verschil is alleen wel dat bij een prepaid je van het ene op het andere moment kan besluiten om niet meer op te waarderen (ook als het nog wel kan vanuit de provider bedoel ik dan). Bij een postpaid (abonnement) heeft een provider elke maand inkomsten + een maand opzegtermijn. In het geval van postpaid is er dus veel meer duidelijkheid dan bij een prepaid. Dus nee, bij een prepaid nummer kun je wel degelijk andere voorwaarden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Saske79 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:40:
Volgens mij moet het allemaal niet uitmaken of je met abonnement of prepaid belt. Ik noem dit schofterig gedrag diefstal en in gebreken blijven. Ik heb inmiddels bij Lebara een kaart besteld en hoop dat mijn huidige nummer zonder problemen overgezet wordt. Daarvoor ga ik wel naar hun telewinkel. Schandalig dat dit soort dingen gebeuren. Mijn geld is weg en vragen blijven. Komende week wacht ik de reactie van klachten.nl op. En anders neem ik andere stappen via de Consumentenbond. In een maatschappij waar we zo met elkaar omgaan ben je bij mij aan het verkeerde adres. In het verleden met enkele andere diensten ook van die vage shit meegemaakt. En ze denken dat iedereen het slikt. Ik niet!
Je kunt ook besluiten eerst het beltegoed op te maken (zijn ook diensten voor die dat dan uitbetalen) voordat je gaat overstappen naar een andere provider, of zelfs naar een postpaid (abonnement). Als je niets doet met het geld, is dat dan de schuld van de provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
CH4OS schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:04:
[...]
Verschil is alleen wel dat bij een prepaid je van het ene op het andere moment kan besluiten om niet meer op te waarderen (ook als het nog wel kan vanuit de provider bedoel ik dan). Bij een postpaid (abonnement) heeft een provider elke maand inkomsten + een maand opzegtermijn. In het geval van postpaid is er dus veel meer duidelijkheid dan bij een prepaid. Dus nee, bij een prepaid nummer kun je wel degelijk andere voorwaarden hebben.
Andere voorwaarden? Waar heb je het over?

Het is gewoon wettelijk vastgesteld dat je een maand (30 dagen) hebt om over te stappen. Dat is een maand vanaf het moment dat je overeenkomst vervalt. Postpaid of prepaid maakt daarbij niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XelaRetak schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 06:08:
Het is gewoon wettelijk vastgesteld dat je een maand (30 dagen) hebt om over te stappen. Dat is een maand vanaf het moment dat je overeenkomst vervalt. Postpaid of prepaid maakt daarbij niets uit.
Laat maar zien dan welke Wet dat regelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat is niet de Wet, maar oke. De genoemde 30 dagen staan daar bijvoorbeeld niet bij en eventuele extra voorwaarden (waar ik het over heb) staan daar niet bij. Dat een provider een portering (nummerbehoud) niet mag weigeren weet ik. Ik heb 2 jaar lang de tweede lijns technische ondersteuning voor een provider gedaan, waarbij ik regelmatig porteringen vlot moest trekken. :)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2025 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
CH4OS schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:22:
[...]

Dat is niet de Wet, maar oke. De genoemde 30 dagen staan daar bijvoorbeeld niet bij en eventuele extra voorwaarden (waar ik het over heb) staan daar niet bij. Dat een provider een portering (nummerbehoud) niet mag weigeren weet ik. Ik heb 2 jaar lang de tweede lijns technische ondersteuning voor een provider gedaan, waarbij ik regelmatig porteringen vlot moest trekken. :)
Dat staat er toch wel?

'Uw oude aanbieder mag deze aanvraag niet weigeren. Verder hebt u recht op nummerbehoud tot 1 maand na de datum van beëindiging van de overeenkomst. Vraag nummerbehoud daarom tijdig aan. Dan hebben aanbieders genoeg tijd om de overstap goed te regelen.'

Problemen met nummerbehoud:

Wil uw aanbieder het nummerbehoud niet voor u regelen? Vraag dan aan uw nieuwe telefoonaanbieder en aan uw oude telefoonaanbieder om uitleg.

Misschien heeft uw nieuwe of oude aanbieder een fout gemaakt.

Zo geeft u het bedrijf de kans dit aan u uit te leggen. En dit voor u op te lossen.

Bent u niet tevreden over de reactie van uw nieuwe aanbieder? Stuur dan een brief naar uw nieuwe aanbieder. Gebruik onze voorbeeldbrief:

Als u er samen niet uitkomt

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. Wij zijn een onderdeel van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
CH4OS schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 07:55:
[...]
Laat maar zien dan welke Wet dat regelt. :)
Interessant leesvoer: https://wetten.overheid.nl/BWBR0033370/2003-04-12

Waar ik uit kan opmaken dat je gelijk hebt - wettelijk nergens vastgelegd, enkel hier en daar beschreven als "wettelijke opzegtermijn" van 30 dagen, maar hoe dat op een al verlopen aansluiting vanuit provider's oogpunt wordt toegepast is niet geheel duidelijk.

Dat prepaid en postpaid daarin niet verschillen is in ieder geval wel duidelijk beschreven.

Aha - okay, ik heb gevonden waar die onduidelijkheid vandaan komt.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0033164/2013-04-01
9. Terugval van een nummer (zoals aan de orde in het Aanwijzingsbesluit) mag niet eerder plaatsvinden dan een maand na de beëindiging van het contract, zodat eventuele fouten bij de afhandeling van een verzoek om nummerbehoud nog kunnen worden hersteld.
Het is dus niet zozeer dat de providers gedwongen worden om een maand medewerking te verlenen aan het porteren, maar ze hebben dat nummer nog een maand in "bezit" en kunnen er daardoor dus aan meewerken.

[ Voor 33% gewijzigd door XelaRetak op 18-02-2025 08:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• panhw
1. De discussie over prepaid, abonnement, postpaid is interessant maar is een uitvloeisel van waar het in dit topic over gaat: Het falen van Jumbo.
2. Via Klacht.nl heb ik een klacht ingediend
3.Binnen 10 minuten kreeg ik een modelbrief terug waarmee ik Jumbo juridisch in gebreke kon stellen.
4. Die heb ik via WA van Jumbo (+31 800 0220161, te vinden op de website van Jumbo) opgestuurd.
5.Na wat tussencommunicatie kreeg ik het volgende antwoord via WA:
6."Wat ontzettend vervelend dat er geen duidelijk antwoord is gekomen vanuit Jumbo mobiel. Op dit moment zijn wij aan het uitzoeken of hier meer over bekend is zodat wij dit kunnen communiceren. Vanaf dit jaar wordt wel bellen via 2G netwerken niet meer aangeboden/ dan wel afgebouwd.
Jumbo mobiel draait via het KPN netwerk, wij weten nog niet of KPN al is afgeschaald dan wel is gestopt met 2G netwerk. Zodra wij meer weten, houden we je op de hoogte."
Mijn conclusie (ondanks de vriendelijke reactie van waarschijnlijk de Callcenter medewerker):
De chaos is na 6 à 7 dagen nog steeds zo groot dat er op het niveau van de communicatie met de buitenwereld zo een inhoudelijk mager antwoord komt.
Ik heb nog 2 vragen aan deze topic community:
A. Is er iemand die een idee heeft van het aantal getroffenen, via bijvoorbeeld de socials, zoals dat wordt genoemd? Gezien mijn leeftijd doe ik daar niet aan mee.
B.Is er iemand die kennis draagt van het in het antwoord genoemde probleem met het opheffen van 2G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

panhw schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:00:
B.Is er iemand die kennis draagt van het in het antwoord genoemde probleem met het opheffen van 2G?
Van dit punt is al langer bekend dat 2G (en UMTS) uitgeschakeld gaan worden, ten faveure van 4G/5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XelaRetak schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:39:
Het is dus niet zozeer dat de providers gedwongen worden om een maand medewerking te verlenen aan het porteren, maar ze hebben dat nummer nog een maand in "bezit" en kunnen er daardoor dus aan meewerken.
In feite betekend dit dat als je stopt met opwaarderen (beltegoed blijft dan immers een jaar geldig, maximaal) of het postpaid (abonnement) opzegt (en niet het nummer meeneemt), dat de provider dan dus tot 30 dagen na het beëindigen van het contract (of dus 30 dagen na het verlopen van het beltegoed) het nummer niet opnieuw mag uitgeven aan een nieuwe klant. Zodat de gebruiker van het nummer alsnog (achteraf dus) zich kan bedenken en alsnog om nummerbehoud kan vragen.

EDIT:
Let wel op, het eerste Wetsartikel dat je linkt is sinds 1 maart 2008 verlopen en vervangen door het artikel uit de tweede link. Wellicht dat daar de verwarring door komt (en is dat met de nieuwe Wet verbeterd).

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 18-02-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saske79
@CH4OS kan mijn beltegoed niet opmaken ik kan niet bellen of gebeld worden of sms ontvangen of versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saske79
@panhw diezelfde reactie kreeg ik van de telefoniste donderdag 13-2 ook te horen. Niet dat ze van 2g afgaan btw. Ondertussen heb ik mijn nieuwe prepaidkaart. Wil mijn nummer omzetten maar dat gaat niet.... 🤯😵‍💫😵😡😤🤬👹 Ik kan geen sms of telefoontjes ontvangen. Toch is mijn nr in de lucht anders hadden verschillende aan mijn huidig verbonden nr het niet gedaan. Dus morgen ga ik bellen met Lebara of ze op een andere manier mij een code kunnen sturen. Ik kan op verschillende manieren bewijzen dat dit mijn nummer is. Ool heb ik vandaag bij een mega Jumbo een officele klacht via het personeel laten maken. Zaterdag ga ik terug en hij hoopt dat ze dan een reactie hebben. Ik ga ze gewoon.stalken🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:34
CH4OS schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:12:
[...]
Van dit punt is al langer bekend dat 2G (en UMTS) uitgeschakeld gaan worden, ten faveure van 4G/5G.
Duurt nog wel een paar jaar, dus daarvoor hoeft dat nummer nog niet te verlopen, kan nog (bijna) 3 jaar vooruit (tot 1 december 2027).
https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/2g-3g-naar-4g-of-5g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:40
Saske79 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:06:
@panhw diezelfde reactie kreeg ik van de telefoniste donderdag 13-2 ook te horen. Niet dat ze van 2g afgaan btw. Ondertussen heb ik mijn nieuwe prepaidkaart. Wil mijn nummer omzetten maar dat gaat niet.... 🤯😵‍💫😵😡😤🤬👹 Ik kan geen sms of telefoontjes ontvangen. Toch is mijn nr in de lucht anders hadden verschillende aan mijn huidig verbonden nr het niet gedaan. Dus morgen ga ik bellen met Lebara of ze op een andere manier mij een code kunnen sturen. Ik kan op verschillende manieren bewijzen dat dit mijn nummer is. Ool heb ik vandaag bij een mega Jumbo een officele klacht via het personeel laten maken. Zaterdag ga ik terug en hij hoopt dat ze dan een reactie hebben. Ik ga ze gewoon.stalken🤣
Voor nummerbehoud moet je of een SMS kunnen ontvangen op het nummer dat is wilt meenemen of je moet je Jumbo mobiel klantnummer kunnen doorgeven aan Lebara. Dat zijn de twee opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 04-06 12:53
Het is inderdaad schofterig maar ja zoveel virtuele providers zijn verdwenen. Prepaid is niet meer populair en telefoneren gebeurt steeds minder- het is allemaal data MBtjes tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saske79
Zo dan kom ik net met klantenservice Lebara voor het overzetten van mijn huidige mobiele nummer erachter dat mijn telefoonnummer uit de lucht is gehaald. Ik heb nu rechtsbijstand ingeschakeld. Dit kan men toch niet maken naar zijn klanten: niets waarschuwen via app, zomaar uit het niets ben je uit de lucht. Ik ben heeeeel boos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Misschien iets voor Tweakers om in te duiken? Wellicht kunnen zij ergens een woordvoerder te pakken krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saske79
Zo dan bel je nog een keer met de klantenservice van jumbo mobiel. Krijg een onbeschofte reactie: nee wij weten ook niets. We zijn gestopt met prepaid en meer mag ik u niet vertellen.... wtf....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:13

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Een beetje late reactie en sorry dat ik hier niet eerder iets had gestuurd, maar we hadden deze dus op de radar en er is net een artikel over verschenen op de frontpage. nieuws: Jumbo is gestopt met mobiele prepaidkaarten, klanten wisten soms van ...

Ik ben wel heel benieuwd als er straks iemand is die iets weet over de financiële compensatie waarover ze het hebben, zou je me dat willen laten weten als dat zover is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Saske79 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:51:
Zo dan bel je nog een keer met de klantenservice van jumbo mobiel. Krijg een onbeschofte reactie: nee wij weten ook niets. We zijn gestopt met prepaid en meer mag ik u niet vertellen.... wtf....
En wat is hier precies onbeschoft aan? :? Beste is om de emotie uit dergelijke gesprekken te houden. Ik weet het, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar werkt wel het beste voor iedereen.
Saske79 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:29:
Zo dan kom ik net met klantenservice Lebara voor het overzetten van mijn huidige mobiele nummer erachter dat mijn telefoonnummer uit de lucht is gehaald. Ik heb nu rechtsbijstand ingeschakeld. Dit kan men toch niet maken naar zijn klanten: niets waarschuwen via app, zomaar uit het niets ben je uit de lucht. Ik ben heeeeel boos.
Zoals gezegd: Jumbo is verplicht om tot een maand na het stoppen van de overeenkomst met jou, het nummer beschikbaar te hebben voor porteringen (nummerbehoud). Als het meer dan een maand is, dan heeft men die plicht niet, maar dan het nummer terug krijgen is lastig. Dat heeft namelijk ook technische uitdagingen.

Maar Lebara kan dat allemaal ook zien als het goed is. Zij dienen namelijk het verzoek tot nummerportering bij Porting-XS in en zij zitten als een soort politie agent er tussenin. Vervolgens is het aan Jumbo om in de meewerkstand te staan.

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 21-02-2025 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanalas
Mooi om te zien dat mijn bericht hier tot een nieuwsbericht op de voorpagina van Tweakers heeft geleid.

Wat zijn het ook een stel prutsers bij Jumbo: niet doorgegeven dat het ineens stopt!

Heeft iemand hier al helder naar welk emailadres van de Jumbo klantenservice er een email moet worden gestuurd voor die beloofde "financiële compensatie"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:24
thanalas schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:07:
Mooi om te zien dat mijn bericht hier tot een nieuwsbericht op de voorpagina van Tweakers heeft geleid.

Wat zijn het ook een stel prutsers bij Jumbo: niet doorgegeven dat het ineens stopt!

Heeft iemand hier al helder naar welk emailadres van de Jumbo klantenservice er een email moet worden gestuurd voor die beloofde "financiële compensatie"?
jazeker, heb hier informatie over gekregen. Dit gaat via de reguliere klantenservice van Jumbo.
Klantenservice via telefoon of WhatsApp (0800-0220161).

Ik was zelf ook helemaal vergeten dat er ooit jumbo mobiel bestaan heeft

[ Voor 8% gewijzigd door Soppyscroll op 22-02-2025 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saske79
Dat nummer kan je bellen maar hoor je meteen dat je nummer om adminstratieve redenen buitengebruik is.de website van jumbo mobiel is ook uit de lucht. En mijn mobielnr ben ik echt kwijt, kam erachter door de hulp van kpn medewerker.... Jumbo ga ik nu ook asngeven bij Kassa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:24
@Saske79 wij kregen vanuit hoofdkantoor juist te horen om zich te laten bellen via bovenstaande nummer die ik noemde. Heb je wel het goeie nummer gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanalas
Ik heb de Jumbo klantenservice (0800-0220161) zojuist gebeld met het verhaal dat ik hier dit topic aan heb gemaakt vanwege alle gedoe met mijn Jumbo Mobielprepaid, en de reactie die Jumbo op vragen van Tweakers had gegeven.

De medewerker van de Jumbo klantenservice wist me alleen te vertellen dat zij niet meer te horen hadden gekregen dan dat er een cadeakaart verstuurd moest worden. Zelfs de hoogte van de waarde op die kaart kon hij mij niet vertellen, alleen maar dat die er binnen een week zou zijn. Aangezien er nog 37,62 euro aan beltegoed op mijn prepaidkaart stond is dat bedrag waarschijnlijk beduidend minder dan ik aan tegoed had.

Ook heb ik mijn contactgegevens door moeten geven omdat hij het "hogerop ging sturen" en ik "mogelijk nog een terugkoppeling zou krijgen". Ik ben benieuwd, maar verwacht er niet veel van...

Ik heb ook een klacht ingediend bij klacht.nl.

[ Voor 2% gewijzigd door thanalas op 24-02-2025 16:44 . Reden: Toevoegen klacht.nl opmerking. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saske79
Dankjewel voor jullie bericht. Ik was ff met mijn oude nr gaan bellen pffff. Gisteren bij de grote Jumbo. We moeten idd dat nummer bellen en krijgen een tegoedbon van 20 euro....
Oke ben mijn nummer en beltegoed kwijt. Heb een hoop ellende aan geregel, werk instanties, prive etc omzetten enz. Dat ze niets hebben gecommuniceerd en de website verdwenen is vind ik zeer slecht. Je moet zelf overal achteraan. En dat terwijl ik 3x mijn emailadres heb doorgegeven. Ratten zijn het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacodg
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-02 00:15
Ik heb/had 3 prepaid nummers bij Jumbo. Twee daarvan recentelijk nog opgewaardeerd en die werken nog en eentje voor het laatst opgewaardeerd in september (waarschijnlijk ook langere tijd niet mee gebeld of sms mee verstuurd), deze werkt niet meer (kan geen sms ontvangen of versturen). Door KPN te bellen (0800-0402) is het me toch gelukt dit nummer te behouden. In eerste instantie leek het niet te gaan lukken. Na het doorgeven van de simkaartnummer (omdat sms bevestiging niet mogelijk is) kreeg ik een mail met:

Je huidige mobiele aanbieder geeft hiervoor de volgende reden(en): Combinatie Telefoonnummer en klantnummer komen niet overeen

Na nog wat onderzoek kwam de helpdeskmedewerker erachter dat het 06 nummer zonder 06 aan het begin als klantnummer gebruikt moet worden waarna het nummerbehoud alsnog werd goedgekeurd.

Dit is gedaan in combinatie met de aanschaf van een sim only abonnement (met overzetten naar een prepaid abonnement leek dit niet te kunnen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fl2001
jacodg schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 00:08:
Dit is gedaan in combinatie met de aanschaf van een sim only abonnement (met overzetten naar een prepaid abonnement leek dit niet te kunnen).
Dan ben je goed 'genaaid' het is totale onzin dat nummerbehoud wel zou kunnen werken bij een simonly abbonement maar niet met prepaid, dat werkt namelijk op dezelfde manier.

Ik weet niet of je sowieso al een abbonnement wou, maar je kan altijd nog binnen 14 dagen er onderuit komen en alsnog prepaid nemen, en als kpn niet wilt mee werken, bestel een gratis vodafone prepaid simkaartje.

Ze hebben je gewoon een abonnement in gelult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W

H-W

Uit pure nieuwsgierigheid, is er nog wat te melden over dit debakel? Iemand meer dan een bon van 50 euro gekregen? Heb je je nummer nog kunnen behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanalas
Ik ben mijn nummer kwijt en ik heb een cadeaubon van 20 euro ontvangen, terwijl er nog 37,62 euro aan beltegoed op de prepaidtelefoonkaart stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W

H-W

Dat is vast niet de oplossing die je verwacht had. Heb je er nog (meer) werk van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanalas
Ik had inderdaad op meer gehoopt, maar buiten klachten indienen bij o.a. Jumbo zelf en klacht.nl, en geen boodschappen meer bij Jumbo doen heb ik er niks meer mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 21:53
Nou en toen werd ik eergister, toen ik mijn prepaid tegoed wou opwaarderen, op de website van jumbo mobiel de bijzondere melding tegen, lekker laat, dat jumbo mobiel niet meer blijkt te bestaan. Voor het laatst opgewaardeerd op 19 nov 2024 en op 14 feb voor het laatst, in duitsland een sms over de tarieven in Duitsland ontvangen. Ik heb dus echt totaal de boot gemist, met alle nieuwsberichten hierover.... Godzijdank is mijn telefoonnummer niet ineens uit de lucht gehaald en heb ik er vandaag nog mee gebeld. Ik maak nu snel mijn beltegoed op (en ja dat werkt) en heb eergister bij KPN snel een prepaid simkaart gehaald. Toen kwam de uitdaging met het nummerbehoud. De klantenservice van KPN snapte werkelijk niks van prepaid (oei, daar werk ik nooit mee, zei de klantenservicemedewerkster) en ik was als de dood dat het niet zou lukken. Kwam de eerste hobbel; ja om nummerbehoud om te zetten, heb ik uw klantnummer nodig van Jumbo Mobiel. Jemig, in de administratie gezocht, geen brief, in de mail wel van 10 jaar geleden een mail met puk code en simkaart nummer en telefoonnummer maar zij geven geen klantnummer door. Niet te vinden. Totdat gelukkig hier het geweldige bericht stond dat het klantnummer het telefoonnummer zon 06 is en dat is dus echt top want direct daarna een SMS dat mijn nummer overgezet kon worden en ik terug moest smsen en dat werkte gelukkig nog en morgen is de boel om gezet. Dank dank aan dit forum. Ik zei tegen KPN; noteer in jullie informatie dat jullie Jumbo Mobiel mensen zo moeten helpen, met aan dat klantnummer te helpen want niemand heeft dat natuurlijk. En nu snel bij KPN ook mijn klantnummer achterhalen voor over weer 10 jaar ;) En op de site staat de melding over het tegoed en daar heb ik direct naar toe gemaild. Benieuwd wat ik daarop hoor.
Pagina: 1