[Lebara] Prepaid vergeten op te waarderen, nummer kwijt ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
Iemand in mijn gezin heeft/had een Lebara prepaid sim en heeft die laten verlopen: niet op tijd opgewaardeerd en de waarschuwings-SMS-jes niet gezien.
Nu de simkaart gedeactiveerd en is het nummer vervallen en dus kwijt :-(. Heel vervelend dus.
Ik heb met Lebara gebeld en zij bevestigen dit, maar de helpdeskdame gaf wel aan dat via nummerbehoud (via een andere provider?) het heel misschien mogelijk is het nummer weer terug te krijgen. Ik meen me zelf te herinneren dat voor nummerbehoud je altijd een SMSje krijgt op het te behouden nummer en dat je die moet beantwoorden, en dat kan nu dus niet meer. Nummerbehoud lijkt me dus geen kansrijke route om het vervallen nummer weer terug te krijgen.

Heeft iemand ervaring/tips met het terugkrijgen van een inmiddels vervallen nummer?

Beste antwoord (via ocmer op 11-02-2025 19:35)

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:11

H-W

De dame van de KS heeft het mis. Een prepaid nummer porteren naar een andere provider moet altijd met een SMS bevestigd worden. Als je sim kaart niet meer actief is (lees, op het netwerk kan worden aangemeld) dan kan je ook geen SMS ontvangen of versturen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Ik heb even gezocht bij google naar 'vervallen nummer terugkrijgen', en de 5+ pagina's die ik heb doorgenomen lijken allemaal te zeggen dat je pech hebt.

Alleen deze link heeft het over dat het blijkbaar bij Simyo zo is dat een maand na verval het nog mogelijk zou kunnen zijn om 'm terug te krijgen: https://forum.simyo.nl/pr...na-verlopen-prepaid-48733

Ik zou toch eerst nog eens met Lebara bellen, want meestal zie ik de providers zelf het proberen. Desnoods vragen of ze je door willen verbinden met iemand die meer rechten/kennis heeft.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

ocmer schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:43:
Iemand in mijn gezin heeft/had een Lebara prepaid sim en heeft die laten verlopen: niet op tijd opgewaardeerd en de waarschuwings-SMS-jes niet gezien.
Nu de simkaart gedeactiveerd en is het nummer vervallen en dus kwijt :-(. Heel vervelend dus.
Vraag me ook af hoe vervelend het daadwerkelijk is als het nummer 4 maanden niet gebruikt is, waarvan diegene een maand niet heeft kunnen bellen:
https://community.kpn.com...ummer-terugkrijgen-628551
https://www.lebara.nl/nl/service/veelgestelde-vragen.html (zie Geldigheid tegoed)

Wat let je om in ieder geval de tip van de helpdeskdame te proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door Ruzor op 10-02-2025 18:02 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:11

H-W

De dame van de KS heeft het mis. Een prepaid nummer porteren naar een andere provider moet altijd met een SMS bevestigd worden. Als je sim kaart niet meer actief is (lees, op het netwerk kan worden aangemeld) dan kan je ook geen SMS ontvangen of versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
H-W schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:29:
Daar was ik ook al bang voor. Dan vrees ik dat we toch een nieuwe SIM moeten aanvragen en alle contacten een appje moeten sturen "Ik heb een nieuw nummer en je kunt mijn oude nummer weggooien"