Gezocht: registrar die dyndns biedt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabel2
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 11-02 15:00
Ik run een web-server met een ip adres dat nogal eens verandert. Ik heb daarvoor een domeinnaam (.nl). Nu zou ik graag 'dyndns' services willen gebruiken om te zorgen dat de dns records van mijn domein automatisch aangepast worden zodra mijn ip-adres verandert.
Ik heb dus gezocht naar een provider die mijn domeinnaam kan overnemen én zo'n 'dyndns' service biedt maar kon er tot dusver niet een vinden. (Op het forum van Vinexx.nl zie ik meerdere threads van mensen die ook om zo'n 'dyndns' service vragen maar daar lijkt sinds 2019 nog geen schot in te zitten.) Heeft iemand een tip?
Mabel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoals gewoonlijk? Wat mag het kosten en wat heb je verder/meer gevonden aan opties?

Ik kwam heel snel bij https://github.com/qdm12/ddns-updater uit als "andere oplossing"; allicht geeft dit iets meer inzicht hoe je je zoektocht verder kan inrichten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:15

rally

Deyterra Consultancy

Cloudflare of DNS Made Easy.

Gezien de enorme hoeveelheid aan extra functionaliteit gaat mijn voorkeur uit naar CloudFlare

En je kunt eventueel ook gebruik maken van DNS-O-Matic, en dan maakt het eigenlijk niet meer uit welke je gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door rally op 10-02-2025 17:28 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 22:40

Rannasha

Does not compute.

Je zou Cloudflare kunnen gebruiken voor de nameservers. Zij hebben een API waar je tegenaan kunt praten (met een zelfgemaakt script of een 3rd party tool) om je IP adres te updaten. Zie ook: https://developers.cloudf...ing-dynamic-ip-addresses/

Waar je daadwerkelijk de domeinnaam registreert is verder niet heel belangrijk. Cloudflare doet geen .nl, dus je zult wel nog een registrar moeten vinden. Maar die hoeft verder niets anders te bieden dan de mogelijkheid om andere nameservers in te stellen, wat standaard functionaliteit zou moeten zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Intention misschien iets? Zie hun support pagina: https://support.intention...ellen-voor-een-domeinnaam

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:39
Ik zou een Cloudflare Zero Trust tunnel gebruiken. Dan zit je gelijk goed met TLS en je hoeft je helemaal niet meer druk te maken welk IP-adres je aan de buitenkant hebt.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
TransIP heeft een API.
Aangezien je toch een webserver hebt kun je een (bijv) PHP script aftrappen die checkt of het huidige IP overeenkomt met het IP van je A-record.
Zo niet, updaten.

Zo heb ik het ook op mijn NAS draaien voor meerdere domeinen, werkt super.

PV Output

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:57
Ik heb een standaard dyndns provider en een cname op m’n domein naar mijn dyndns domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:35

franssie

Save the albatross

Rensjuh schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:27:
TransIP heeft een API.
Aangezien je toch een webserver hebt kun je een (bijv) PHP script aftrappen die checkt of het huidige IP overeenkomt met het IP van je A-record.
Zo niet, updaten.

Zo heb ik het ook op mijn NAS draaien voor meerdere domeinen, werkt super.
Gaat daar niet veel tijd overheen voor alle DNS servers dat hebben overgenomen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Welke router gebruik je? Fritz en MikroTik kunnen tijdens het booten en verkrijgen van een nieuw WAN ip een DNS record updaten. Is bij andere merken vast ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:37
En anders een gratis dynu accountje en bij je hoster een cname record aanmaken naar je dynu domein Kost niks, werkt prima.

domein.nl -> CNAME domein.dynu.net l en je ddns client past het A of AAAA record voor je aan in domein.dyu.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Soverin biedt ook zoiets, krijg je er gelijk mail bij. :+

https://soverin.nl/help/dns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Een CNAME-record zou idd kunnen.

mijn.host (NL) heeft ook een API om DNS-records te bewerken: https://mijn.host/api/doc/api-3563907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22
Wij gebruiken Cloudflare waar we tegenaan praten met dynamic dns functie in PfSense.

https://docs.netgate.com/...ervices/dyndns/index.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hoe professioneel moet het zijn? Voor eigen gebruik, gebruik ik gewoon: https://www.duckdns.org/ werkt perfect.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-02 15:05
Veel dank voor deze heldere antwoorden! Het gaat me overigens vooral om de website en email van een (vrij kleine) vereniging; alles wordt uit de contributies betaald dus we zijn erg zuinig. Maar een beetje profi moet het toch wel werken.
Intention en Soverin bieden wat ik zocht, maar na wat ik hier lees denk ik toch ook aan andere oplossingen. Mijn domeinnamen staan nu bij vimexx.nl; daar kan ik andere dns-servers instellen; ik dacht dan aan cloudns.com (Cloudflare lijkt me prachtig maar behoorlijk duur; biedt veel wat ik niet nodig heb.) Cloudns is goedkoop (€36/jaar voor 5 zones).
Een CName record naar een (evt gratis) dyndns adres heb ik wel eens overwogen, maar ik zit met vragen: a) wat ziet de gebruiker in de adresbalk, staat daar 'mijndomein.nl' of staat daar 'mijndomein.dynu.com' o.i.d.? en b) kan ik naar specifieke webpagina's verwijzen in de vorm mijndomein.nl/eenpagina.html?

Blijft nog de keuze van de 'updater'. @MAX3400 Dank voor de link naar Github, maar als ik kies voor cloudns lijkt het me handiger om het script voor Windows Powershell te gebruiken dat ze daarvoor aanbieden. (Ben ik ook meer mee vertrouwd.)
@Bierkameel: Hardware lijkt me inderdaad het meest betrouwbaar, maar mijn router kan dat alleen doen voor 1 domein en ik hanteer meerdere.
@rally ik kwam ook terecht op dnsomatic.com maar kon niet echt uitmaken welke dienst hier geboden wordt (de pagina waarop dat wordt uitgelegd geeft een error). Het lijkt een soort 'intermediair': de service kan enerzijds instructies ontvangen van o.m. de eigen 'updater' voor Windows, en anderzijds records updaten bij tal van DNS-services (waaronder ook Cloudns). Handig of overbodig?
@FredvZ Sorry I'm struggling with very limited knowledge here: How can cloudflare be of help with TLS?
Mabel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:33
Een CNAME record is niets meer dan een verwijzing naar een ander domeinnaam achter de schermen.
Als in, als je 'domein.com' naar CNAME 'mijndomein.dynu.com' wijst, is het enige wat achter de schermen gebeurt: Zoek de DNS instellingen op mij 'mijndomein.dynu.com'.

De website bezoeker gaat er niets van merken, dat is allemaal achter de schermen. Dus je website werkt precies hetzelfde, alleen dan op 'domein.com'.

Daarnaast is Cloudflare voor DNS gewoon gratis en kun je extra features krijgen bij betaalde plannen, maar ik schat zo in dat dat niet nodig is. Alleen je moet inderdaad wel je domeinnaam ergens anders registreren, maar zolang Vimexx zijn nameservers kan pointen naar Cloudflare, dan maakt het niet uit en kun je je domeinnaam daar laten staan als je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan ook bij je provider een zakelijk abonnement afsluiten met een vast IP adres. Ik weet niet welke je provider je hebt maar mijn ervaring is dat het zelden wijzigt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:41
Zou een standaard dyndns dienst nemen of iets meer betalen voor een betaalde dienst. Die kun je op de standaard manier aanspreken en als het niet perse puur alleen op het domein moet zijn kun je een cname aanmaken naar de dynds hostname.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Stal de nameserver van je domein bij Cloudflare en gebruik hun API:
https://developers.cloudf...ing-dynamic-ip-addresses/

Ik draai zelf geloof ik deze docker container om m'n domein bij te werken.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 12-02-2025 15:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21-05 15:35
Sommige ISP willen wel eens mee werken om een static IP uit te geven op verzoek.
Heb je al aan je internet provider verzocht om een vast IP uit te geven aan jou?
Dan hoef je ook niet te rommelen met dynamic DNS diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 23:37

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Duke of Savage schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:39:
Sommige ISP willen wel eens mee werken om een static IP uit te geven op verzoek.
Heb je al aan je internet provider verzocht om een vast IP uit te geven aan jou?
Dan hoef je ook niet te rommelen met dynamic DNS diensten.
Dit zijn wel vaak dingen die achter de "zakelijk abonnement" paywall zitten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zou ook voor Cloudflare gaan. Gebruik het al jaren, nooit problemen mee gehad.

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 13:31

TimvH

Kletsmajoor

Cloudflare is een van de beste opties. Het kost niks en ze doen ook gratis het verkeer voor je proxyen als je daarvoor kiest. Dan ben je meteen beschermd tegen DDoS aanvallen en wordt het publieke IP van de server verborgen. Scheelt meteen weer in de bots die de webserver proberen te hacken ;)
Pagina: 1