TP-Link SG2428P / TP-Link SG2428LP of Cisco

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rytec
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16-04 09:13
Goedemiddag

Voor ons KMO bedrijf ben ik op zoek naar een 24-poorts managed POE switch om onze huidige standaard 24 poorts gigabit switch mee te vervangen daar we een paar IP-camera's met POE willen aansluiten en nu heb ik hier al een topic gelezen van 2021 waar men de TP-Link jetstream SG2428P voorstelde omdat die qua prijs/kwaliteit wel goed zit maar ik kwam dan ook de SG2428LP tegen die slechts een paar Euro duurder is.

Mag je trouwens op POE poorten ook gewone netwerkapparatuur aansluitendie geen POE nodig hebben? Ik zie dat die TP-links 16 POE poorten hebben en 8 gewone gigabit poorten.

Wie kan mij helpen de knoop door te hakken met welke we beter af zouden zijn.

Ik heb ook nog gewerkt met Cisco SG350 managed switchen maar die waren niet met POE maar wel een mooie GUI interface.
Ik weet niet hoe de GUI interface van de TP-Link managed POE switchen eruit ziet of is dat gelijkwaardig?

En dan zou ik graag nog 2 accesspoints erbij willen nemen, best met POE dan zeker? Wat is daarvan prijs/kwaliteit een goede AP om te gebruiken in kantoorruimte om een paar GSM's en laptop op te kunnen gebruiken?
Alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door rytec op 10-02-2025 16:08 . Reden: Toevoeging AP's ]

Beste antwoord (via rytec op 14-02-2025 11:48)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Die TP-Links hebben ook een "bruikbare" GUI. Persoonlijk vond ik die van de oudere Cisco business switches ook niet heel denderend, dus in dat opzicht gelijkwaardig.

Je kunt non-PoE apparaten op een PoE poort aansluiten, geen probleem. Je kunt ook handmatig PoE voor een poort uitzetten als je dat zou willen, maakt je alleen minder flexibel.

Kijk vooral goed of je camera's PoE, PoE+ of PoE++ nodig hebben. Met name camera's met infrarood functie voor nacht/donker kunnen nog wel eens meer wattage nodig hebben (PoE+).

Betreffende de keuze tussen de P en LP is die laatste een Omada switch, die je beheert met een Omada controller (extra soft- of hardware waarmee je beheer doet die je apart installeert). Als je die niet wilt neem dan de gewone variant.

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 10-02-2025 16:37 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Die TP-Links hebben ook een "bruikbare" GUI. Persoonlijk vond ik die van de oudere Cisco business switches ook niet heel denderend, dus in dat opzicht gelijkwaardig.

Je kunt non-PoE apparaten op een PoE poort aansluiten, geen probleem. Je kunt ook handmatig PoE voor een poort uitzetten als je dat zou willen, maakt je alleen minder flexibel.

Kijk vooral goed of je camera's PoE, PoE+ of PoE++ nodig hebben. Met name camera's met infrarood functie voor nacht/donker kunnen nog wel eens meer wattage nodig hebben (PoE+).

Betreffende de keuze tussen de P en LP is die laatste een Omada switch, die je beheert met een Omada controller (extra soft- of hardware waarmee je beheer doet die je apart installeert). Als je die niet wilt neem dan de gewone variant.

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 10-02-2025 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rytec
En wat betreft een AP, ook van TP-link en ik dacht aan een EAP245v3 ofwel iets beter en dan een EAP650 reeks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zou niet meer investeren in WiFi 5 (ac) access points zoals de 245 (uit 2018!). Ga minimaal voor WiFi 6. Zoveel duurder is het niet. De EAP-650 is dan inderdaad een betere optie. Die moeten wel PoE+ hebben, dus je switch ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramsWaves
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19-02 13:50
Die Omada switches hebben trouwens ook gewoon een web-interface als je ze standalone wil beheren, ik zou daar voor gaan. Dat maakt je flexibel voor als je ooit de Omada controller software wil gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rytec
Hartelijk dank voor jullie input, ik heb gekozen voor de SG2428P voor in de technische ruimten en SG2428LP voor in kantoor (zonder ventilatie) en dit icm de EAP653 AP's
Pagina: 1