Volgens https://www.odido.nl/netwerk/5g zou ik automatisch 5G moeten hebben (“Odido heeft 5G kosteloos geactiveerd voor alle klanten met een geschikt 5G-toestel.”), maar ik heb geen 5G. Ook als ik 5G op altijd aan zet in de iOS-instellingen, werkt het nog niet. Ik heb op de dekkingskaart gekeken en val ruim binnen het 5G-gebied, dus dat kan het ook niet zijn. Mis ik een bepaalde instelling om alsnog 5G te krijgen?
Uiteraard de stappen plan gevolgd via de website?
Via keuze menu:
https://www.odido.nl/toes...5g-instellen/5g-aanzetten
En handmatig (APN)
https://www.odido.nl/toes...ernet/handmatig-instellen
Werkt dit nog niet.... Hoe oud is je sim kaart.
Dacht ouder dan 3/4 jaar kosteloos een nieuwe opgestuurd.
Kan verouderd zijn je simkaart of mogelijk defect en kun je via klanten service nieuwe verkrijgen.
*Zelf issue gehad laatst met 4G in buitenland wat aan de sim kaart lag.
Algemene reset lijkt mij niet nodig van je Iphone en zit je niet op te wachten uiteraard.
Via keuze menu:
https://www.odido.nl/toes...5g-instellen/5g-aanzetten
En handmatig (APN)
https://www.odido.nl/toes...ernet/handmatig-instellen
Werkt dit nog niet.... Hoe oud is je sim kaart.
Dacht ouder dan 3/4 jaar kosteloos een nieuwe opgestuurd.
Kan verouderd zijn je simkaart of mogelijk defect en kun je via klanten service nieuwe verkrijgen.
*Zelf issue gehad laatst met 4G in buitenland wat aan de sim kaart lag.
Algemene reset lijkt mij niet nodig van je Iphone en zit je niet op te wachten uiteraard.
Bedankt, maar dat eerste had ik al gedaan en bij dat tweede (handmatig) maakt het geen verschil. Mijn simkaart is van 2023, dus een kleine anderhalf jaar oud.
Hoe lang heb je gewacht na het instellen en herstarten van je telefoon? Het kan zijn dat het even duurt. Heb je deze vraag ook al bij de klantenservice neergelegd? Wellicht kunnen zij kijken of je inderdaad de goede sim hebt.
Heb je in je instellingen 5g wel aan staan?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
@Archer_VC10 Een paar uurtjes.
@Erw Ja, 5G automatisch staat aan. 5G altijd aan maakt geen verschil.
@Erw Ja, 5G automatisch staat aan. 5G altijd aan maakt geen verschil.
[ Voor 19% gewijzigd door TheVivaldi op 10-02-2025 22:07 ]
@TheVivaldi
Mits je geen 2e 5g mobiel hebt even langs de store gaan als die dichtbij is.
Kunnen ze kijken of het aan je simkaart ligt of je Iphone ect.
Denk de makkelijkste oplossing
Mits je geen 2e 5g mobiel hebt even langs de store gaan als die dichtbij is.
Kunnen ze kijken of het aan je simkaart ligt of je Iphone ect.
Denk de makkelijkste oplossing
@PatRamon Oké, ga ik dat doen. Bedankt!
Is het geen idee om je sim naar een esim te zetten?
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
@Nicj56 Dat is wel een idee, maar dan moet ik een heel nieuw abonnement afsluiten voor een jaar en ben ik ook mijn maandelijkse opzeg kwijt. Daarbij wil ik mijn sim ook op Ubuntu Touch kunnen blijven gebruiken en daar is momenteel nog geen e-simondersteuning (wordt wel aan gewerkt). Dus voor nu nog liever een reguliere sim.
Het heeft wat langer geduurd dan ik had gewild, maar ik ben bij de Odido-winkel langs geweest en volgens hun kan ik geen 5G krijgen, omdat ik nog onder het “oude abonnement” val. Beetje raar, want dat staat niet zo op de site en m'n simkaart is ook nieuw genoeg, maar goed, dat is dus het probleem volgens hun.
Daar zou ik wat meer over zeuren. Als ze zelf aangeven dat ze het aanzetten voor klanten met een geschikte telefoon, dan zou dat ook voor jou moeten gelden. Tenzij het ergens in de kleine lettertjes staat, maar dat moeten ze je dan wel kunnen laten zien.
Zeuren kan, maar ze pakken je hoogstwaarschijnlijk op de voorwaarden die je destijds hebt afgesloten. Dit soort trucjes speelden destijds ook met de ‘onbeperkt internet’ abonnementen op 3G.Archer_VC10 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:19:
Daar zou ik wat meer over zeuren. Als ze zelf aangeven dat ze het aanzetten voor klanten met een geschikte telefoon, dan zou dat ook voor jou moeten gelden. Tenzij het ergens in de kleine lettertjes staat, maar dat moeten ze je dan wel kunnen laten zien.
Dat was een goede deal natuurlijk, maar helaas geen 4G voor die mensen, want ze wilden (vanuit zakelijk perspectief) van die abonnementen af. In de voorwaarden stond dienstverlening op 3G.
Maar goed punt, proberen kan altijd!
[ Voor 3% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 27-02-2025 21:26 ]
Have you tried turning it off and on again?
Het is in die zin wel krom, omdat in de winkel ook gezegd werd “we mogen de abonnementsvoorwaarden niet wijzigen”. Maar dat zou dus ook betekenen dat ik kan vragen om 3G terug te krijgen? Want 3G stopzetten, terwijl ik daar destijds ook voor getekend heb, is dan toch ook een wijziging van de abonnementsvoorwaarden of zie ik dat verkeerd?
Dus als ze mij van 3G mogen afstoten, dan mogen ze me ook opwaarderen naar 5G, want het is beide een abonnementsvoorwaardewijziging.
Dus als ze mij van 3G mogen afstoten, dan mogen ze me ook opwaarderen naar 5G, want het is beide een abonnementsvoorwaardewijziging.
[ Voor 16% gewijzigd door TheVivaldi op 27-02-2025 21:45 ]
Bovendien vraag ik me af welke voorwaarden ze dan precies bedoelen, want mijn moeder had in dezelfde periode als ik 5G afgesloten en zij had wél 5G op haar iPhone 15 (inmiddels is ze overgestapt naar KPN, maar bij Odido had ze dus ook al 5G). Hebben ze bij haar de abonnementsvoorwaarden dan wél tussentijds kunnen wijzigen? Dat zou toch raar zijn?
[ Voor 18% gewijzigd door TheVivaldi op 27-02-2025 21:55 ]
Dat is een logische redenering inderdaad, maar dat hoeft helaas niet altijd te betekenen dat je bij zo'n partij dan in het gelijk gesteld wordt. Kun je de voorwaarden voor jouw abonnement ergens vandaan plukken en hier delen wellicht? Misschien kunnen we dan iets terugvinden over jouw casus.TheVivaldi schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:40:
Het is in die zin wel krom, omdat in de winkel ook gezegd werd “we mogen de abonnementsvoorwaarden niet wijzigen”. Maar dat zou dus ook betekenen dat ik kan vragen om 3G terug te krijgen? Want 3G stopzetten, terwijl ik daar destijds ook voor getekend heb, is dan toch ook een wijziging van de abonnementsvoorwaarden of zie ik dat verkeerd?
Ik heb dan toch maar besloten te verlengen naar een nieuw, 5G-contract. Uiteindelijk was het ook een paar euro goedkoper per maand, dus dat leek me zinvoller dan vechten tegen de waarschijnlijke bierkaai, plus ik bespaar nu iets per maand.
Ik heb alleen nog altijd geen 5G, zelfs niet als ik 5G op altijd aan zet in de iOS-instellingen. Mijn hele wijk valt binnen de 5G-dekking. Wat kan ik nog doen om 5G aan de praat te krijgen?
Ik heb alleen nog altijd geen 5G, zelfs niet als ik 5G op altijd aan zet in de iOS-instellingen. Mijn hele wijk valt binnen de 5G-dekking. Wat kan ik nog doen om 5G aan de praat te krijgen?
Check de Odido Toestelhulp eens. Wellicht maak je gebruik van een andere APN instelling.TheVivaldi schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 11:56:
Ik heb dan toch maar besloten te verlengen naar een nieuw, 5G-contract. Uiteindelijk was het ook een paar euro goedkoper per maand, dus dat leek me zinvoller dan vechten tegen de waarschijnlijke bierkaai, plus ik bespaar nu iets per maand.
Bedankt, maar dat hielp ook niet. Wat uiteindelijk hielp was de instructie in je handtekening.
Pagina: 1