Platte (14cm max)rear speakers gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-10 17:34
Goededag mensjes.

Ik heb een aardige 5.1 setup thuis. Een wel wat oudere Denon AVR met mooie B&W 602S2's voor.
Nu heb ik nog wat oudere speakers achter staan dus ik ben op zoek naar een upgrade daarvoor.
Probleem is alleen dat ik door een verbouwing geen ruimte heb achter voor nog een setjes 602's.
Er komt een plank achter de bank van +-15cm diep. En hierop wil ik de nieuwe speakers hebben.

Nu was ik natuurlijk zelf al aan t zoeken geweest en had 2 mogelijkheden gevonden.
-DALI ALTECO C-1 .
Maar die zijn 19 diep. wel op te hangen maar heeft niet mij voorkeur

-DALI OBERON ON-WALL
12cm diep. momenteel de beste keus lijkt me.

Wat hebben jullie als eventuele aanraders waar ik naar kan kijken.
Nieuw of 2dehands maakt me weinig uit. dus ook "out of production" modellen hoor ik graag.

Bier, Whiskey en Metal!!

Beste antwoord (via LordMithril op 23-03-2025 21:22)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Zulke ondiepe luidsprekers zal je niet makkelijk vinden als staand model of het worden kleine PC speakertjes.

Mission M5DS zijn 13 cm diep, maar ook wandmontage. Heb ze hier in combinatie met B&W 602s3 fronts en center. Hebben dezelfde neutrale klankkleur.
Helaas worden ze niet meer gemaakt, maar soms kom je ze nog wel eens tegen op MP. Zijn dan wel oude dingen, maar die van mij gaan ook al weer bijna 20 jaar mee.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:13
Klipsch on wall misschien nog een optie voor je?
zoals de RP-240D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@LordMithril Wat verwacht je van de upgrade? Surroundspeakers zijn vooral voor effecten. Heb je het idee dat je dingen mist?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Zulke ondiepe luidsprekers zal je niet makkelijk vinden als staand model of het worden kleine PC speakertjes.

Mission M5DS zijn 13 cm diep, maar ook wandmontage. Heb ze hier in combinatie met B&W 602s3 fronts en center. Hebben dezelfde neutrale klankkleur.
Helaas worden ze niet meer gemaakt, maar soms kom je ze nog wel eens tegen op MP. Zijn dan wel oude dingen, maar die van mij gaan ook al weer bijna 20 jaar mee.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Jorgen schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:47:
@LordMithril Wat verwacht je van de upgrade? Surroundspeakers zijn vooral voor effecten. Heb je het idee dat je dingen mist?
Dit waren hiervoor de speakers die ik als front gebruikte voor ik mn B&W602's kreeg.
Dat was wellicht geen wereld van verschil, maar toch zeker wel een behoorlijk groot continent :+

Het is dus vooral dat ze passen in de ruimte die ik heb en niet compleet weggeblazen worden in kwaliteit en sound door de fronts.

@JukeboxBill Oeh, goeie. Zie een setje op MP staan voor 35.
Daarvoor wil ik ze wel proberen, Als het niets is gooi ik ze er gewoon weer op.

[ Voor 11% gewijzigd door LordMithril op 14-02-2025 21:28 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

LordMithril schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:26:
[...]

Dit waren hiervoor de speakers die ik als front gebruikte voor ik mn B&W602's kreeg.
Dat was wellicht geen wereld van verschil, maar toch zeker wel een behoorlijk groot continent :+

Het is dus vooral dat ze passen in de ruimte die ik heb en niet compleet weggeblazen worden in kwaliteit en sound door de fronts.
Dat zal tot op zekere hoogte altijd gebeuren, omdat fronts over het algemeen veel grotere behuizingen hebben, met meerdere speakers daarin. Stel dat ik alleen muziek uit de fronts hoor en daarna alleen muziek uit de surrounds, dan is het een groot verschil. Als ik mijn eigen setup als voorbeeld neem, dan heb ik Focal Aria 926 als fronts en Focal Dôme Flax als surrounds. Ze zien er onvergelijkbaar uit, maar door ze goed af te stellen worden die kleintjes tijdens het afspelen van surround niet weggeblazen en hoor ik alle effecten uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Jorgen schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:29:
[...]

Dat zal tot op zekere hoogte altijd gebeuren, omdat fronts over het algemeen veel grotere behuizingen hebben, met meerdere speakers daarin. Stel dat ik alleen muziek uit de fronts hoor en daarna alleen muziek uit de surrounds, dan is het een groot verschil. Als ik mijn eigen setup als voorbeeld neem, dan heb ik Focal Aria 926 als fronts en Focal Dôme Flax als surrounds. Ze zien er onvergelijkbaar uit, maar door ze goed af te stellen worden die kleintjes tijdens het afspelen van surround niet weggeblazen en hoor ik alle effecten uitstekend.
Ja dat snap ik, daarom hoopte ik ook dat mensen hier wat ervaring hadden met dit "probleem".
Zoals ik al in mn OP zei, het liefst had ik nog een setje 602's neergezet (of 603's voor en de 602's achter) maar tenzij ik de buren uitkoop gaat dat gewoon niet passen.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wil je ze perse op de plank hebben staan, of is aan de muur bevestigen ook een optie? Dat heb ik mijn mijn Flax ook gedaan. Dat voorkomt een stukje ruimtebeperking. Tenzij ze dan weer te veel in de weg hangen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Jorgen schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:33:
Wil je ze perse op de plank hebben staan, of is aan de muur bevestigen ook een optie? Dat heb ik mijn mijn Flax ook gedaan. Dat voorkomt een stukje ruimtebeperking. Tenzij ze dan weer te veel in de weg hangen natuurlijk.
Punt is dat de bank vrijwel tegen de muur aanstaat. Door een koof is er een ruimte van +-14cm waar ik een plank ga maken met wat oplaad zooi enzo. Dus liefst zet ik ze neer. Dan zitten ze normaal op oor hoogte (ish)
Als ik ze op ga hangen komen ze dus vrij letterlijk boven je hoofd en moet ik ze dus vrijwel recht naar beneden richten om de soundstage een beetje goed te krijgen.
Niet optimaal, I know maarja kleine kamer.

[ Voor 3% gewijzigd door LordMithril op 14-02-2025 21:38 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat heb ik hier ook hoor.
Mijn bank staat direct tegen de muur, en de speakers hangen aan weerszijden van de uitersten van de bank aan diezelfde muur, op zo'n 30 cm boven oorhoogte. Zolang je niet een dedicated bioscoop woont, is het altijd aanpassen aan de leefruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
B&W M1?
Pagina: 1