Toon posts:

Abit Siluro T400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen!

Heb gister een Abit Siluro gekocht (GeForce2 MX400 + TV OUT) en na het installeren met de standaard meegegeven drivers leverde dat nog al wat problemen op bij het starten van 3d spellen.

Drivers daarna geupdate met de Detonator 21.81 leverde geen verbetering op.

Ben daarna van OS veranderd (niet alleen om de videokaart) van win ME naar win XP (2600). Er kwam wel meer duidelijk omdat tijdens de setup deze kaart al niet werd ondersteund door XP, hij gaf de melding dat deze niet officieel getest was om onder XP te draaien.

Toch weer verschillende drivers geprobeerd, de standaard & detonator drivers een geen succes.

Spellen zoals (quake3, operation flashpoint) draaien heel soepel maar raken al vaak naar enkele seconden bevroren.

Ik draai nu dus win XP op een:
celeron 633@713
192 mb RAM

Heeft dit met een BIOS setting te maken of zijn er instellingen binnen windows waar ik nog geen rekening mee heb gehouden?

Hebben andere met deze kaart ook problemen gehad?

Alvast bedankt.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Probeer eens je cpu terug te klokken, misschien kan hij de fsb niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem terug gezet op de standaard snelheid met clocksnelheid 66 Mhz. Voor quake3 was dit de oplossing, waarschijnlijk, aangezien deze weer normaal draaide, maar nog niet helemaal op oude snelheid (maar hij is natuurlijk terug geklokt) Het starten van Collin Macree Rally 2 en OP:F ging nog niet goed. Beide kapte er al direct in het begin mee.

Heb nog gedacht of het misschien aan directX lag, maar directX8.0a lijkt wel niet door XP te worden ondersteund..kan dat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb fast write in de BIOS disabled, met resultaat! Kan iemand mij uitleggen wat deze instelling doet want nu alles het doet is hij nog net zo snel als mn oude vid kaartje (naja ietsje sneller dan).