Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 10:54
Wij hebben thuis internet van telenet en tv kijken we via schotel van TV Vlaanderen.via een VU+ decoder waar een harde schijf insteekt en dus alle wat we opnemen op terecht komt.

Nu zijn we aan het twijfelen om ook TV van telenet te nemen maar heb toch paar vragen over telenet tv.

Kan er via telenet tv ook opgenomen worden op een harde schijf?
Kan er in meerdere kamers tegelijk naar tv van telenet gekeken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-05 11:29
Tegenwoordig krijg je bij Telenet een TV Box die opneemt in de cloud, geen harde schijf dus. Je kan via een app naar andere TV toestellen in huis kijken mits deze TV's een google chromecast of Apple airplay hebben. Mss kan de app ook geinstalleerd worden op een smart TV, niet zeker...TV Vlaanderen heeft ook een app waarmee je kan kijken op je TV via chromecast of android TV box, enkel kan je niet opnemen, enkel 7 dagen terugkijken. Telenet is duurder maar ik persoonlijk vind/vond de beeldkwaliteit toch iets beter. Ik ben overgeschakeld van Telenet internet naar Hey Telecom icm TV Vlaanderen. Ik betaal nu de helft minder. Internet, 4 GSM's en TV Vlaanderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
Nilos128 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:20:
Tegenwoordig krijg je bij Telenet een TV Box die opneemt in de cloud, geen harde schijf dus. Je kan via een app naar andere TV toestellen in huis kijken mits deze TV's een google chromecast of Apple airplay hebben. Mss kan de app ook geinstalleerd worden op een smart TV, niet zeker...TV Vlaanderen heeft ook een app waarmee je kan kijken op je TV via chromecast of android TV box, enkel kan je niet opnemen, enkel 7 dagen terugkijken. Telenet is duurder maar ik persoonlijk vind/vond de beeldkwaliteit toch iets beter. Ik ben overgeschakeld van Telenet internet naar Hey Telecom icm TV Vlaanderen. Ik betaal nu de helft minder. Internet, 4 GSM's en TV Vlaanderen...
ik heb ondertussen ook ergen gelezen dat die opnames in de cloud maar 1 jaar blijven staan;
Dat is al een serieus nadeel tegenover Tv Vlaanderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik ben persoonlijk principieel tegenstander van opnemen in de cloud en ook zeer blij dat ik op mijn Vu+ Ultimo 4K nog gewoon oude opnames kan bekijken. Het is uiteindelijk een manier van leven, ook cloudopnames hebben bepaalde voordelen, maar voor mij is het belangrijk dat ik mijn gegevens op mijn eigen harde schijven heb.

Overigens levert ook Telenet "TV met een kaartje" en zou je kunnen onderzoeken of dat kaartje op je Vu+-ontvanger werkt. TVV/CDS is evenwel altijd veel opener geweest met eigen apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
dmantione schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:06:
Ik ben persoonlijk principieel tegenstander van opnemen in de cloud en ook zeer blij dat ik op mijn Vu+ Ultimo 4K nog gewoon oude opnames kan bekijken. Het is uiteindelijk een manier van leven, ook cloudopnames hebben bepaalde voordelen, maar voor mij is het belangrijk dat ik mijn gegevens op mijn eigen harde schijven heb.

Overigens levert ook Telenet "TV met een kaartje" en zou je kunnen onderzoeken of dat kaartje op je Vu+-ontvanger werkt. TVV/CDS is evenwel altijd veel opener geweest met eigen apparatuur.
Ben van dezelfde mening, ik hou ook liever alles bij op harde schijf, zelfs smartphones wil ik alleen maar hebben met micro sd kaart.