Blocken van V&A gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragongamer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 06:51
1. Welk probleem ervaar je?
Tijdens het zoeken naar leuk spul op V&A kom ik geregeld personen tegen waar ik principieel geen zaken mee wens te doen. Graag wil ik deze personen blocken uit mijn V&A feed om te vermijden dat ik ooit nog zaken doe met iemand, tenzij ik deze persoon zelf van mijn eigen persoonlijke blocklist haal.

2. Waarom is dat een probleem?
De Tweakers V&A markt hanteerd een, vooral, open marktwerking beleid. Handelaren en particulieren vragen en verkopen hun eigen spul tegen zelf gekozen prijzen.
Ik wens om met bepaalde individuen geen handel te drijven omdat ze, in mijn ogen, indruizen tegen een algemeen Tweakers gedachtegoed. Bovendien wens ik principieel zelf geen zaken te doen met pure handelaren of, wat nu weer "hot" is, scalpers.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Dagelijks

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Het openen van het gebruikersprofiel geeft een "Blokkeer deze gebruiker op V&A" link weer.
Zodra iemand hierop klikt wordt deze persoon toegevoegd aan de eigen individuele blocklist.
Deze geblokkeerde gebruiker kan:
  • Gedeblokkeerd worden.
  • Geen advertenties voor zowel vraag als aanbod laten zien aan de persoon die de blokkade heeft staan.
  • Geen advertenties voor zowel vraag als aanbod zien van de persoon die de blokkade heeft staan.
  • Nog altijd communiceren via chat naar elkaar. Om dit te kunnen blocken zou er een algehele block moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Bijv, kan je aanpassen op basis van je eigen lijst. Het is niet helemaal wat zoekt maar het heeft hetzelfde effect:

V&A Handelaar B-Gone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
dragongamer schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:47:
1. Welk probleem ervaar je?
Tijdens het zoeken naar leuk spul op V&A kom ik geregeld personen tegen waar ik principieel geen zaken mee wens te doen. Graag wil ik deze personen blocken uit mijn V&A feed om te vermijden dat ik ooit nog zaken doe met iemand, tenzij ik deze persoon zelf van mijn eigen persoonlijke blocklist haal.

2. Waarom is dat een probleem?
De Tweakers V&A markt hanteerd een, vooral, open marktwerking beleid. Handelaren en particulieren vragen en verkopen hun eigen spul tegen zelf gekozen prijzen.
Ik wens om met bepaalde individuen geen handel te drijven omdat ze, in mijn ogen, indruizen tegen een algemeen Tweakers gedachtegoed. Bovendien wens ik principieel zelf geen zaken te doen met pure handelaren of, wat nu weer "hot" is, scalpers.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Dagelijks

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Het openen van het gebruikersprofiel geeft een "Blokkeer deze gebruiker op V&A" link weer.
Zodra iemand hierop klikt wordt deze persoon toegevoegd aan de eigen individuele blocklist.
Deze geblokkeerde gebruiker kan:
  • Gedeblokkeerd worden.
  • Geen advertenties voor zowel vraag als aanbod laten zien aan de persoon die de blokkade heeft staan.
  • Geen advertenties voor zowel vraag als aanbod zien van de persoon die de blokkade heeft staan.
  • Nog altijd communiceren via chat naar elkaar. Om dit te kunnen blocken zou er een algehele block moeten zijn.
Ik kan me voorstellen dat je met bepaalde gebruikers geen zaken wilt doen, bijvoorbeeld als het gaat om scalping (wat inderdaad recent weer opspeelt). Het standpunt met betrekking tot scalping is echter dat dit wordt toegestaan, mits het bij particulieren incidenteel en in beperkte mate om nieuwe producten gaat. Zie ook Microkid in "Scalping: welke stelling neemt T.net hierin?" (en andere reacties in dat topic) voor meer context.

Vanuit dit standpunt gezien zullen wij dus geen native features aanbieden waarmee gebruikers geblokkeerd of verborgen kunnen worden. Wat breder getrokken dan V&A past het sowieso niet in onze visie op de community om gebruikers te blokkeren, zie ook wat onze communitymanager daar eerder over schreef.

Desgewenst kun je gebruikmaken van bestaande custom css snippets om gebruikers in V&A te markeren, of kun je zelf custom css maken om ze te verbergen. Hopelijk lost dat je probleem op, dit topic doe ik daarom op slot :)

Dit topic is gesloten.