gameverslaving

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usterpad
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10-02 11:57
Beste allen,

Ik zit met het probleem van een gameverslaving. Ik heb al vanalles geprobeerd maar op 1 of andere manier vind ik altijd een mogelijkheid om terug het spel te spelen. Het gaat om age of empires 2, een spel uit de microsoft store.

Ik wil er volledig vanaf. Het beinvloed de sfeer thuis, en zelfs op mijn werk (door nachtelijk gamen).

Probleem is dat ik een desktop heb waar ik zelf ook vaak op zit voor werk en thuis gerelateerde zaken. Ik heb gezocht naar de mogelijkheid tot een paswoord op microsoft store, of op de individuele apps maar dit lukt niet (zonder andere apps te blokkeren).

Hebben jullie een optie om games, of 1 specifiek, volledig te blokkeren ? en ook niet te downloaden in toekomst oid (wat ik al 100x gedaan heb).

groeten
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:36
je kan met wat scripts de microsoft store blokkeren, je zou kunnen overstappen op een MAC.

misschien een optie om een AV te nemen en de game executable te blokkeren?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57
Als je er echt van af wil, dan moet je hulp zoeken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:08
usterpad schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:37:
Beste allen,

Ik zit met het probleem van een gameverslaving. Ik heb al vanalles geprobeerd maar op 1 of andere manier vind ik altijd een mogelijkheid om terug het spel te spelen. Het gaat om age of empires 2, een spel uit de microsoft store.

Ik wil er volledig vanaf. Het beinvloed de sfeer thuis, en zelfs op mijn werk (door nachtelijk gamen).

Probleem is dat ik een desktop heb waar ik zelf ook vaak op zit voor werk en thuis gerelateerde zaken. Ik heb gezocht naar de mogelijkheid tot een paswoord op microsoft store, of op de individuele apps maar dit lukt niet (zonder andere apps te blokkeren).

Hebben jullie een optie om games, of 1 specifiek, volledig te blokkeren ? en ook niet te downloaden in toekomst oid (wat ik al 100x gedaan heb).

groeten
...
Ik zou eens met een psycholoog gaan praten. Al die zelf opgelegde beperkingen kun je er ook zelf weer afhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Als je zelf weet hoe je het moet blokkeren, dan weet je ook hoe je het moet deblokkeren. Gaat dat echt helpen? Lijkt me handig dat iemand extern iemand dit soort dingen gaat regelen. Wachtwoord op de PC bijvoorbeeld.

Zijn er naast AOE2 nog andere spellen waar je gevoelig voor bent?

[ Voor 13% gewijzigd door souljah1h op 10-02-2025 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YGDRASSIL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien dat je hier wat aan hebt (meer algemeen)

https://www.brijder.nl/hu...en-bij-een-gameverslaving

Succes!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:54
Dit klinkt een beetje als symptoombestrijding. Als je geen AoE2 meer kan spelen, wat dan? De kans is groot dat je dan vanzelf bij een andere game uitkomt waar je jezelf weer helemaal in kan verliezen.

Als je echt van je gameverslaving af wilt dan zul je met het blokkeren van 1 game niet slagen. Dan zou ik je aanraden om eens met een psycholoog of een andere professional in gesprek te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23

M14

Erkennen dat je een probleem hebt, dat is al op zichzelf al heel belangrijk. Goedzo :).

Ik denk niet dat je de oplossing moet zoeken in techniek. Het blokkeren van iets neemt het onderliggende probleem niet weg. Probeer ook dit zo te zien en je gaat hier een weg uit vinden :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:57
Wanneer ik merk dat ik teveel opgezogen wordt door iets dan probeer ik het mij zo moeilijk mogelijk te maken om datgene nog te doen. Ik kan ook heel rigoureus iets verwijderen, waardoor het niet de moeite is weer opnieuw te beginnen. Voor websites zet ik ze in de hostfile en/of blokkeer ik ze in de router. De eerste tijd zie je pas echt hoe vaak je ergens uit gewoonte naar toe gaat. Vroeger heb ik dat met spellen ook wel eens gehad, of wat recenter met mobiele games. Ik ben ook heel slecht in gewoon casual spelen, ik wil het maximale eruit halen en dat werkt in veel gevallen heel slecht. Dat betekent namelijk dat je er meer tijd in moet steken. Door het te verwijderen / accounts op te heffen verlies je al je progressie en dat maakt het voor mij ook niet meer aantrekkelijk om te spelen. Dat werkt vaak. Mijn partner kan rustig een app nog een jaar op haar telefoon laten staan en gewoon af en toe wat doen, ik kan dat niet. Gelukkig weet ik dat ook en maak ik nu op voorhand al de keuze. Of ik herken het en handel er naar.

Ik weet niet of je de Microsoft Store actief gebruikt, naast Age of Empires? Want anders zou ik beginnen om die te verwijderen nadat je je spel hebt verwijderd. Maak het jezelf moeilijk en praat tegen jezelf. Zeg actief tegen jezelf dat je het weer aan het doen bent, dat je dat niet wilt en loop bewust weg. Het duurt even voordat je zoiets ontwent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:38
Goed dat je de stap hebt genomen om om hulp te vragen!

Je zal naar een levenspatroon moeten waarin je kan omgaan met de verleiding. Blokken zal alleen op korte termijn werken, en wie zegt dat je dan niet naar wat anders gaat grijpen als je helemaal geen toegang meer hebt (een ander spel, drank, gokken).

Zoek professionele hulp hiermee, een technische oplossing op een forum gaat je niet op de lange termijn helpen. Je kan starten bij de huisarts, maar houdt rekening met wachtlijsten dus hoe eerder je gaat hoe beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Bartske op 10-02-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usterpad
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10-02 11:57
Dank voor alle antwoorden.

Ik heb vorig jaar een aantal sessies met psycholoog gehad (ging wel niet enkel daarover) maar toch aantal sessies aan dit probleem gewijd. Toen half jaar gestopt. Maar om één of andere reden terug begonnen met spelen.

game verwijderen heb ik al vaak gedaan. Probleem is dat downloaden en herinstalleren slechts 5 min. duurt :(.
Ik begrijp dat ik het ook anders moet aanpakken, ken het allemaal, maar de kat bij de melk zetten werkt meestal toch ook niet zo goed.

Ik hoopte gewoon dat er voor de microsoft store games een eenvoudige oplossing was...

En ik heb het enkel met dat game. Voor de rest speel ik echt nooit games, zit nooit op mijn gsm oid. Alcohol drink ik helemaal al niet :).

[ Voor 10% gewijzigd door usterpad op 10-02-2025 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

usterpad schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:20:
Dank voor alle antwoorden.

Ik heb vorig jaar een aantal sessies met psycholoog gehad (ging wel niet enkel daarover) maar toch aantal sessies aan dit probleem gewijd. Toen half jaar gestopt. Maar om één of andere reden terug begonnen met spelen.

game verwijderen heb ik al vaak gedaan. Probleem is dat downloaden en herinstalleren slechts 5 min. duurt :(.
Ik begrijp dat ik het ook anders moet aanpakken, ken het allemaal, maar de kat bij de melk zetten werkt meestal toch ook niet zo goed.

Ik hoopte gewoon dat er voor de microsoft store games een eenvoudige oplossing was...

En ik heb het enkel met dat game. Voor de rest speel ik echt nooit games, zit nooit op mijn gsm oid. Alcohol drink ik helemaal al niet :).
Tot nu toe heb je het nog enkel met gamen. Als jij je middel (gamen) gaat wegnemen zullen je hersenen hier een vervanger (cross-addiction) voor gaan zoeken om toch de kick/high te krijgen. De sleutel is dat je geheel onthouder gaat worden. Dit gaat je alleen lukken als je klaar er mee bent hoe dat je huidige leven nu is. Niets of niemand zal je tegen gaan houden om die game nog te installeren. Dit heb je allemaal zelf in de hand zoals je het zelf ook aangeeft. Dit proces zal maanden duren en zul je hier de rest van de leven rekening mee mogen houden. En om dit te kunnen doorlopen en vasthouden zul je hier alle motivatie en energie die je hebt voor nodig hebben.

Mijn tip is om asap een intake te plannen met een kliniek en laat je opnemen. Nu heb je nog een baan, thuis en een leven. Als je zo doorgaat zal het van kwaad tot erger gaan totdat je alles verliest.

Ps; dit zijn de woorden van een verslaafde in herstel.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:06
De videokaart verwijderen en op marktplaats zetten een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:00

Agent47

I always close my contracts.

Andere hobby zoeken om het gamen te vermijden?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:33

LankHoar

Langharig tuig

aljooge schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:30:
De videokaart verwijderen en op marktplaats zetten een optie?
AoE II is zo oud, dat kun je met elke iGPU tegenwoordig ook makkelijk draaien ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 15:09
Ik gok dat je AoE || online speelt? Draak van een verslavende game waarbij 1 potje makkelijk 45 minuutjes duurt.
Bij online spelen: block de poorten in je router en laat je geliefde de wachtwoorden van de router aanpassen. Anders blokkeer je de hele MS store in je router. Maar...

Dit werkt alleen als je, en ik kan het niet genoeg benadrukken, serieuze hulp gaat zoeken. Ik zag dat je al bij een psycholoog bent geweest (heel goed!), ga daar weer heen.

Als laatste nabrander (voor iedereen die hier leest en zich herkend in TS):
Een game is gemaakt om zo verslavend mogelijk te zijn, om je te blijven laten spelen. Er zijn de laatste jaren extreem veel onderzoeken gepubliceerd hoe het nog verslavender kan. Het is niet gek dan een menselijk brein, wat in miljoenen jaren evolueerde tot wat het nu is, hier niet tegen op kan. Je bent niet zwak, slecht, of stom, ze hebben stomweg je Kryptonite gevonden. Laat je niet leven door hen. Heel veel sterkte en goeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:58

bert pit

asdasd

Goed dat je het zelf wil aanpakken. De eerste stap is namelijk erkennen dat je het hebt. Zoek bij voorkeur hulp, want sommigen hebben de neiging om na de ene verslaving verslaafd te raken aan iets anders.

Als je er met een coach achter kunt komen waar de verslaving door wordt veroorzaakt, dan maak je een grote stap waar je je leven lang plezier van hebt.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:42
Als je windows 10 of 11 pro gebruikt zou je middels lokale group policy een applocker policy kunnen maken en daar de app package van age of empires in kunnen blokkeren.

https://www.tenforums.com...re-apps-windows-10-a.html

Maar zoals de rest al aangeeft als je het zelf kan blokkeren kan je het zelf ook deblokkeren, een verslaving is iets waar je over het algemeen alleen met professionele hulp wat aan kan doen. Je moet de bron aanpakken niet je uitlaatklep.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Sterkte!! Het onder ogen komen van het probleem is de eerste stap.

En zoals hierboven al door veel mensen wordt aangegeven: zoek hulp. En - helaas - dat ga je hier niet 1-2-3 krijgen. Je zoekt nu namelijk een technische oplossing voor een niet-technisch probleem. De oplossing (en zelfs de pleister) zitten niet in iets op je PC doen. Je moet het issue in je hoofd aanpakken.
De enige (echte) oplossing die je met je PC zou kunnen doen, is het ding het huis uit. Of achter slot en grendel en de sleutel door een ander laten beheren.

Bedenk dat een PC met game in huis net zo werkt als een gevulde drankkast voor iemand die van een alcohol verslaving af wil komen... Klinkt hard, maar zo werken verslavingen (helaas).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:34
Enige advies dat ik kan geven: zoek een alternatieve activiteit. Want "gewoon blokkeren" helpt weinig weet ik uit eigen ervaring. Je zult echt iets moeten vinden wat je in plaats van gamen gaat doen. Want juist 's avonds zijn meestal "stille" momenten als je niets inplant. Zoek iets wat je veel avonden kan doen, zoals een hobby, een hond of een opleiding.

En zorg dat je na het eten nog naar buiten gaat , zodat je moe bent tegen 23u, dan val je vanzelf in slaap :)
Pagina: 1