Testversie Android 16 kan gebruikers over tijdzonewissels…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
Artikel: nieuws: Testversie Android 16 kan gebruikers over tijdzonewissels informeren
Auteur: @JayStout

Hoi Jay,

Ik wil even wat ventileren.
Met regelmaat houden jullie een enquete over wat wij/ik als bezoeker van de website vinden en de kwaliteit van de informatie. Veelal is mijn irritatie dat het lijkt op complete willekeur waar jullie elke keer over berichten. Je geeft aandacht aan een bepaald stuk software of een bepaald product. Maar alle andere partijen in dat marktsegment die ook iets soortgelijks doen negeren jullie dan weer compleet, hoor je nooit wat over.

Als ik bij jullie lees dat bijv. Sonos een nieuwe geluidset uitbrengt, verwacht ik dat jullie dat ook doen voor de ander top10 spelers op de markt. Als er melding wordt gemaakt aan een software update voor Tesla auto's verwacht ik dat jullie ook alle software updates van alle andere automerken oppakken. Als een fabrikant een gamingchair uitbrengt zie ik nooit een bericht van een andere fabrikant die zoiets doet. Vaak zijn de berichten die jullie dan plaatsen ook geen wereldschokkende zaken, alleen een droge opsomming van specificaties. Vervolgens moet ik onder de reacties gaan zoeken wat nu zo belangrijk is aan het artikel zelf.

Waarom nu dit item specifiek, wat is hier nou zo bijzonder aan dat dit nu op de frontpage genoemd moet worden, waarom haalt de rest het dan niet? Gaan jullie nu ook voor elke setting die er in iOs bij komt een bericht op de site zetten of voor elke toggle die ze aan Windows toevoegen? Het begint heel erg te lijken op persoonlijke voorkeur waarover jullie tegenwoordig nog berichten.

Ik heb het gevoel dat het allemaal heel eenzijdig is en dat ik geen gebalanceerde afgewogen informatie meer krijg. En dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:38

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik vind je vraag wel heel erg breed, dat maakt het moeilijk er echt inhoudelijk op te reageren. In het algemeen moet je natuurlijk altijd proberen een afweging te maken in wat relevant is voor lezers versus wat realistisch is: wat denken we dat die willen lezen, waar is behoefte aan, maar waar kunnen we met onze huidige bezetting wel en niet over schrijven. Je noemt Sonos versus 'top 10 andere spelers op de markt'. Welke spelers bedoel je daarmee? Want Sonos is een heel populair merk onder tweakers, de meeste willekeurige speakers zijn dat niet. Als je verwachting is dat we naast al het huidige nieuws ook nog over iedere speaker kunnen schrijven, dan moet ik je teleurstellen want dat is niet praktisch.

Je noemt hier ook specifiek als voorbeeld Android versus iOS. Over iOS schrijven we ook genoeg over nieuwe functies hoor, zoals hier en hier. Toggles in Windows? Volgens mij let je dan niet heel goed op want daar schrijven we vaak over.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
Hoi, Tijs zonder 'H'

"Want Sonos is een heel populair merk onder tweakers", dat is nou precies wat er hem wringt.

Omdat iets populair is betekend dat niet dat het gelijk goed is. PVV was ook heel populair en kijk eens wat een zooitje ze er van maken ;)
Zolang je de massa's continu alleen maar een select aantal gevestigde namen presenteert blijft het beeld dat dit hun enige en beste opties zijn en geeft het een zelfversterkend effect.

Aan de ene kant moet dit ook als je een website als deze in de lucht wilt houden. Maar is er dan geen ruimte om er nog wat naast te doen? Misschien over een minder breed pallet aan zaken schrijven, maar meer de diepte in, meer varianten per productgroep bespreken.

Ik ben zelf lang niet meer zo actief vanwege de gebruikelijke zaken, gezin, werk, etc. Ik kom naar Tweakers omdat ik daar hoop ook wat van nieuwe trends en spelers te horen. Niet alleen maar van de gevestigde orde, maar vaak moet ik voor dat soort nuances door de comments scrollen waar mensen dan tips geven over ander interessante alternatieven.

Nou ja dat dus, ik zie die alternatieven liever door een professionele redactie behandeld worden.