Normaliter bij een nieuwe windowsinstallatie op een volledig lege schijf worden er een paar extra partities aangemaakt.
Ik vertrouw mijn 970 EVO 1TB niet meer en heb de boel overgezet naar een 990 Pro. Echter nu viel mij op dat ik wel erg veel extra partities heb. Even de originele SSD erbij gepakt maar dat was dus al de vorige keer gebeurd:
/f/image/k8ldYMr4WV0OS3jnHGKdyICz.png?f=fotoalbum_large)
Zo ver ik kan vinden lijkt het erop dat ik letterlijk alles kan verwijderen behalve de 100MB met EFI.
Zo ver ik kon vinden plaatste windows blijkbaar vroeger de recovery links van de C schijf en tegenwoordig rechts van de C schijf. Maar waarom ik er dan vervolgens 2 stuks heb aan de rechterkant terwijl er volgens het OS geen enkele actief is...
Ik vertrouw mijn 970 EVO 1TB niet meer en heb de boel overgezet naar een 990 Pro. Echter nu viel mij op dat ik wel erg veel extra partities heb. Even de originele SSD erbij gepakt maar dat was dus al de vorige keer gebeurd:
/f/image/k8ldYMr4WV0OS3jnHGKdyICz.png?f=fotoalbum_large)
Zo ver ik kan vinden lijkt het erop dat ik letterlijk alles kan verwijderen behalve de 100MB met EFI.
Maar zeker weten doe ik het niet. Iemand met meer ervaring en een idee wat deze 499, 537 en 843MB parities doen?C:\windows\system32>reagentc /info
Windows Recovery Environment (Windows RE) and system reset configuration
Information:
Windows RE status: Disabled
Windows RE location:
Boot Configuration Data (BCD) identifier: 2ded0770-f5eb-11ea-b2d2-309c2347e39b
Recovery image location:
Recovery image index: 0
Custom image location:
Custom image index: 0
REAGENTC.EXE: Operation Successful.
Zo ver ik kon vinden plaatste windows blijkbaar vroeger de recovery links van de C schijf en tegenwoordig rechts van de C schijf. Maar waarom ik er dan vervolgens 2 stuks heb aan de rechterkant terwijl er volgens het OS geen enkele actief is...
[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 10-02-2025 03:46 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.