Hallo allemaal.
Ik heb een gek probleem wat ik maar niet kan oplossen.
Ik heb een Samsung Odyssey G70A (LS28BG700EPXEN).
Als ik game speel dan verliest het scherm soms signaal.
Ik zal proberen de situatie te schetsen: "Ik ben aan het gamen scherm wordt zwart, na 5 tellen komt het beeld weer terug.
In de linkerbovenhoek van mijn monitor komt dan de monitor input te staan met wel of niet hdr actief."
Het maakt niet uit welke game een lichte game of een hele zware grafische game. Het gebeurt ook alleen maar tijdens het gamen.
Ik dacht omdat ik HDR, 4k en gsync aan heb misschien de bandbreedte van display port 1.4 niet voldoende is.
Toen ben ik overgestapt naar HDMI 2.1 maar het probleem blijft ook bestaan op HDMI. Heb ook al verschillende kabels geprobeerd.
Heb de monitor ook al geupdate naar de laatste firmware.
Het gekke is mijn PS5 die ook aangelosten zit op HDMI heeft geen enkel probleem.
Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen?
Voor de volledigheid hier zijn mijn pc specs:
CPU: 9800X3D
MB: ASRock B650E PG-ITX WiFi
RAM: 64GB Kingston CL30 6000mhz
PSU: Asus LOKI SFX-L 1000W
GPU: Nvidia RTX 4090 Founders
Case: Fractal Ridge (Met nieuwe riser kabel van Fractal aangezien de eerste batch een defect had)
Alvast bedankt voor met meedenken,
Witmoos
Ik heb een gek probleem wat ik maar niet kan oplossen.
Ik heb een Samsung Odyssey G70A (LS28BG700EPXEN).
Als ik game speel dan verliest het scherm soms signaal.
Ik zal proberen de situatie te schetsen: "Ik ben aan het gamen scherm wordt zwart, na 5 tellen komt het beeld weer terug.
In de linkerbovenhoek van mijn monitor komt dan de monitor input te staan met wel of niet hdr actief."
Het maakt niet uit welke game een lichte game of een hele zware grafische game. Het gebeurt ook alleen maar tijdens het gamen.
Ik dacht omdat ik HDR, 4k en gsync aan heb misschien de bandbreedte van display port 1.4 niet voldoende is.
Toen ben ik overgestapt naar HDMI 2.1 maar het probleem blijft ook bestaan op HDMI. Heb ook al verschillende kabels geprobeerd.
Heb de monitor ook al geupdate naar de laatste firmware.
Het gekke is mijn PS5 die ook aangelosten zit op HDMI heeft geen enkel probleem.
Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen?
Voor de volledigheid hier zijn mijn pc specs:
CPU: 9800X3D
MB: ASRock B650E PG-ITX WiFi
RAM: 64GB Kingston CL30 6000mhz
PSU: Asus LOKI SFX-L 1000W
GPU: Nvidia RTX 4090 Founders
Case: Fractal Ridge (Met nieuwe riser kabel van Fractal aangezien de eerste batch een defect had)
Alvast bedankt voor met meedenken,
Witmoos