Spaties aan het begin of einde van een link

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ari
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-08 22:36
Artikel: nieuws: TikTok biedt Android-app aan via eigen website in de VS
Auteur: @JayStout

Het valt me de laatste tijd op dat een link in een artikel met enige regelmaat ook een spatie direct voor of direct na de tekst van de link bevat. Twee voorbeelden in de derde alinea van het gelinkte artikel:
  1. TikTok werd op zondag 19 januari offline gehaald in de (...)
  2. (...) maandag 20 januari, ging TikTok weer online in (...)
Is het een idee om in de editor voor nieuwsartikelen te checken op links die beginnen of eindigen met een spatie, en die spatie dan automatisch buiten de link te plaatsen? Zeg maar een autocorrect op specifiek links? Ik vind het nogal afleidend bij het lezen en vermoed dat dit ontstaat door het selecteren van net iets te veel tekst bij het invoegen van een link via een WYSIWYG-editor.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:39

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Poeh, dat is heel specifiek maar ik snap het wel. Normaal doen we dit volgens mij wel, maar er zal af en toe eens iets tussendoor te schieten. Ik breng het nog even extra onder de aandacht hier en ook bij de eindredacteuren! Ik verwacht niet dat we dit technisch kunnen oplossen...

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-08 22:36
Het klinkt als iets wat vrij eenvoudig te bouwen zou moeten zijn, maar dat is met de pet van hobby-neefje op. Regex op '[url="bla"] ', waarbij dit vervangen wordt door een identieke string met een spatie vóór de url-tag. Idem met ' [/url]', waarbij de spatie juist naar het einde verplaatst wordt. Of niet automatisch vervangen, maar alleen een waarschuwing tonen. Zie het als een uitbreiding op de spellingscontrole.

Dit zou je kunnen draaien bij een klik op submit of iets dergelijks. Lekker client-side bij de redacteur, daar merk je volgens mij vrij weinig van. Dat is wel met de aanname dat jullie dat deel zelf ontwikkelen.