Beste leden van het tweakers forum,
Mijn allereerste post op dit, zo lijkt, erg handige forum!
Heeft één van jullie ervaring met zichtbare naden in een paar maanden oude verlijmde PVC vloer, merk Therdex? De pvc vloer is rond mei 2024 gelegd en in oktober/november ontstonden de eerste naden. Het lijkt ten gevolge van temperatuur daling in de woning (vloer in zomer gelegd). De vloer heeft ca 3 maanden in de woning ge-aclimatiseerd en de therdex ondervloer enkele dagen. De temperatuur is nooit lager dan 15,5 graad geweest.
Het resultaat is zoals hieronder. De betreffende winkel geeft aan dat er een speciale pasta voor is. Dit lijkt een goede oplossing maar ik heb hier zelf geen ervaring mee. Los daarvan is de precieze oorzaak van de naden niet door de fabrikant vastgesteld dus het blijft gissen.
Merk: Therdex
Ondervloer: Jumpax (zwevend)
Type: verlijmd
Huidige temperatuur: ca 17 graden (laagst). Temperatuur zomer = rond 24/25 graden.
Benieuwd naar jullie advies/suggesties/ervaringen!
:strip_exif()/f/image/9qYavpy8gBVbmUtpgoMmq08w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KKEY12W1HWUAU0HMkXQIyhqz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p2w4tDbyQ21fAsPhbeNt9W5P.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn allereerste post op dit, zo lijkt, erg handige forum!
Heeft één van jullie ervaring met zichtbare naden in een paar maanden oude verlijmde PVC vloer, merk Therdex? De pvc vloer is rond mei 2024 gelegd en in oktober/november ontstonden de eerste naden. Het lijkt ten gevolge van temperatuur daling in de woning (vloer in zomer gelegd). De vloer heeft ca 3 maanden in de woning ge-aclimatiseerd en de therdex ondervloer enkele dagen. De temperatuur is nooit lager dan 15,5 graad geweest.
Het resultaat is zoals hieronder. De betreffende winkel geeft aan dat er een speciale pasta voor is. Dit lijkt een goede oplossing maar ik heb hier zelf geen ervaring mee. Los daarvan is de precieze oorzaak van de naden niet door de fabrikant vastgesteld dus het blijft gissen.
Merk: Therdex
Ondervloer: Jumpax (zwevend)
Type: verlijmd
Huidige temperatuur: ca 17 graden (laagst). Temperatuur zomer = rond 24/25 graden.
Benieuwd naar jullie advies/suggesties/ervaringen!
:strip_exif()/f/image/9qYavpy8gBVbmUtpgoMmq08w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KKEY12W1HWUAU0HMkXQIyhqz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p2w4tDbyQ21fAsPhbeNt9W5P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B4HWgjmqVjEDlHuD7kbDiGdK.jpg?f=fotoalbum_large)