Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:53
Ik zoek een?
Een nieuwe telefoon ter vervanging van de Samsung A50 van mijn vrouw

Wat is je budget?
Het budget is 400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- foto's maken en overzetten naar de laptop
- bank app, shine, ali, etc
- youtube, netflix

Eisen
- de updates moeten toch nog wel een jaar of 5 doorgaan
- 8gb ram of meer
- 128 gb opslag
- telefoon moet wel zeker een dag mee kunnen gaan
- 5g
- NFC

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung A55: uitvoering: Samsung Galaxy A55 5G, 8GB ram, 128GB opslag Donkerblauw
Poco X7 pro: uitvoering: Poco X7 Pro, 12GB ram, 256GB opslag Zwart
Redmi Note 14+: uitvoering: Redmi Note 14 Pro+ 5G, 8GB ram, 256GB opslag Paars

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van deze drie telefoons is de meest verstandige keuze? Of is er eentje die boven deze drie te verkiezen is?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:07
Ik heb zelf pas voor dezelfde keuze gestaan en heb, samen met mijn vrouw, 2 x een Oneplus nord 4 aangeschaft.

Ik ben zeer tevreden, zeker het laden met een Oneplus lader (niet meegeleverd) is razendsnel. (20 minuten)
Ik laad de de telefoon tot 80% en de telefoon kan kan dan 2 dagen mee :)

[ Voor 16% gewijzigd door _root op 09-02-2025 21:02 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
_root schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:45:
Ik heb zelf pas voor dezelfde keuze gestaan en heb, samen met mijn vrouw, 2 x een Oneplus nord 4 aangeschaft.

Ik ben zeer tevreden, zeker het laden met een Oneplus lader (niet meegeleverd) is razendsnel. (20 minuten)
Ik laad de de telefoon tot 80% en de telefoon kan kan dan 2 dagen mee :)
Hmm dat is toevallig net een merk waar ik niet bekend mee bent :-P. Ik ga even reviews zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:36
Zelf vond ik de A55 een mooie telefoon, die werkt prima.
De Poco is ook een stevig model, maar "wel chinees", als de niet-samsung interface je niet stoort is het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat als je vrouw eenmaal gewend is aan Samsung OneUI dat de meest verstandige keuze de A55 is. Deels ook wel omdat je vrij gemakkelijk alles van de ene naar de andere telefoon om kan zetten.

Heb zelf ook lange tijd zitten twijfelen nadat ik al jaren Samsung smartphones had maar toch dus bij Samsung gebleven vanwege OneUI. Heb hier b.v. ook een Redmi ( Xiaomi ) Pad Pro tablet met dan die HyperOS schil maar dat is toch niet zo afgewerkt als de Samsung OneUI schil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelf onlangs de Motorola /Lenovo Edge 50 neo aangeschaft. Zelfde budget, maar volgens mij iets betere specs dan jouw opties.

Wat verder een overweging kan zijn: je huidige a50 heeft een plat scherm. Die edge 50 neo ook. Maar mening nieuwe telefoon niet, veel gebogen tegenwoordig. Is net wat je zelf fijn vindt, maar maakt uiteraard wel uit in gebruik en wat je ziet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
99ruud99 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:32:
Zelf vond ik de A55 een mooie telefoon, die werkt prima.
De Poco is ook een stevig model, maar "wel chinees", als de niet-samsung interface je niet stoort is het prima.
Roel1966 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:37:
Ik denk dat als je vrouw eenmaal gewend is aan Samsung OneUI dat de meest verstandige keuze de A55 is. Deels ook wel omdat je vrij gemakkelijk alles van de ene naar de andere telefoon om kan zetten.

Heb zelf ook lange tijd zitten twijfelen nadat ik al jaren Samsung smartphones had maar toch dus bij Samsung gebleven vanwege OneUI. Heb hier b.v. ook een Redmi ( Xiaomi ) Pad Pro tablet met dan die HyperOS schil maar dat is toch niet zo afgewerkt als de Samsung OneUI schil.
Ik schrok van de negatieve reviews bij de A55, dus die zie ik eigenlijk niet zitten al was het wel mijn eerste voorkeur omdat ze gewend is aan Samsung.

Aan de andere kant heb ik een poco x3 nfc en daar kan ze ook gewoon de apps openen die ze nodig heeft. Dus de meerwaarde van een Samsung telefoon lijkt mij niet zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
Test gevonden? tweakers test

Mede door deze test gekozen voor de Nord 4

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
President schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:40:
[...]

[...]

Ik schrok van de negatieve reviews bij de A55, dus die zie ik eigenlijk niet zitten al was het wel mijn eerste voorkeur omdat ze gewend is aan Samsung.

Aan de andere kant heb ik een poco x3 nfc en daar kan ze ook gewoon de apps openen die ze nodig heeft. Dus de meerwaarde van een Samsung telefoon lijkt mij niet zo groot?
Ik heb zelf de A55 een tijdje getest hier thuis en er eigenlijk niets mis is met dat toestel, gewoon degelijk toestel en ook zeker niet langzaam. Enigste minpunt vond ik dan wel dat de kleuren niet zo brilliant waren als op de high-end Samsungs. Rede dat ik toch niet voor de A55 gekozen heb was vooral dat mij het schermpje toch wat te klein was en daarom dan voor een S23 Ultra ben gegaan.

En wat die schil betreft, het is meer de integratie van Android en de schil wat bij de meesten niet echt netjes afgewerkt is. Vooral als je b.v. iets wil instellen dan valt mij vaak wel op dat het dan half Android, half schil is en een beetje een mix van beiden. Bij Samsung OneUI is dat veel beter in mekaar geintegreerd en je zeg maar als het ware altijd binnen die schil blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:34
President schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:40:

Wat betreft de negatieve reviews hier op Tweakers, dan is het, of mensen die van een ander merk komen en niet blij zijn met dit merk, of iets met software. Maar geen zaken die echt een probleem zouden zijn zoals je soms ziet dat iedereen bij een telefoon klaagt over defecte luidsprekers of zo.
Ik zie geen reden voor je vrouw komende van Samsung om die problemen te hebben, maar, neem haar mee naar een winkel en laat haar de telefoon vasthouden wat ze ervan vindt?
Dan kan ze ook kijken naar de X7 Pro wat ze daarvan vindt.

Verder of ze iets zal missen als ze overstapt, hangt af van wat ze gebruikt. Neem bijvoorbeeld de spam call en sms blocker functie op Samsung (check of die aan staan en of die recent geblokkeerd hebben), of de backup van alle instellingen, wat foefjes in de calendar app.

Mijn schoonmoeder heeft de A55 (komende van een J5) en is er dolblij mee.
Mijn schoonvader heeft een Xiaomi en heeft er altijd wat mee. Maar hij trapt er ook in de reclames e.d. aan te zetten, en gaat vervolgens 5 verschillende QR code lezers installeren. Dus ik weet niet of het de schuld is van het toestel, maar hij heeft ook een iPad en die gaat wel goed, dus iets in de software helpt hem niet in het gebruik.

OnePlus en Oppo zou ik overigens vermijden in jou geval, zijn op zich prima toestellen, maar door hun afwijkende laadstandaard moet je aparte opladers hebben en anders valt die terug op de langzaamste snelheid opladen. En aangezien jullie al gewoon power delivery (officiële standaard) laders hebben met jou Xiaomi Poco en je vrouws Samsung, zou ik het daarbij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
swhnld schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:43:
[...]

OnePlus en Oppo zou ik overigens vermijden in jou geval, zijn op zich prima toestellen, maar door hun afwijkende laadstandaard moet je aparte opladers hebben en anders valt die terug op de langzaamste snelheid opladen. En aangezien jullie al gewoon power delivery (officiële standaard) laders hebben met jou Xiaomi Poco en je vrouws Samsung, zou ik het daarbij houden.
Is zeker voor de Oneplus niet (meer) waar, zie ook de test op tweakers.
Wij hebben met voor 2 toestellen 1 lader van 100 Watt erbij besteld, door het snelle laden zitten we elkaar nooit in de weg. Ik hang het toestel aan de lader als ik onder de douche kruip. Bij terugkomst staat die weer op 80% en kan ik weer 2 dagen tegenaan.

[ Voor 18% gewijzigd door _root op 10-02-2025 16:58 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
_root schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:48:
[...]
Is zeker voor de Oneplus niet (meer) waar, zie ook de test op tweakers.
Wij hebben met voor 2 toestellen 1 lader van 100 Watt erbij besteld.
Ik lees toch echt bij de bron dat je een 100 watt Supervooc lader nodig hebt voor snelladen. En dat schrijf je zelf ook hierboven.
Bron:
https://www.oneplus.com/nl/nord-4

Maar als jij zeker bent dat een Power Delivery lader ook werkt op de Nord 4 als snellader dan graag de link naar jouw bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
swhnld schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:35:
[...]

Ik lees toch echt bij de bron dat je een 100 watt Supervooc lader nodig hebt voor snelladen. En dat schrijf je zelf ook hierboven.
Bron:

Maar als jij zeker bent dat een Power Delivery lader ook werkt op de Nord 4 als snellader dan graag de link naar jouw bron?
Dat was de discussie niet, er werd gesteld "anders valt die terug op de langzaamste snelheid"

Volgens de test op tweakers "In tegenstelling tot oudere OnePlus-telefoons zit de lader niet in de doos, maar met opladers van andere merken gaat het laden nu niet meer heel traag"

Net getest met een Lenovo USB-C lader, 14 Watt aan de USB-C connector, Geen wereld snelheid, maar niet heel traag.

[ Voor 7% gewijzigd door _root op 10-02-2025 20:54 ]

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
_root schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:50:
Net getest met een Lenovo USB-C lader, 14 Watt aan de USB-C connector, Geen wereld snelheid, maar niet heel traag.
Oh, mooi. Geeft hij iets van een verwachte tijd tot vol om te vergelijken?

En geen idee of je al een review hebt geschreven voor je Nord 4, maar anders is dit goede informatie om erin mee te nemen of te updaten als je dat zou willen doen. Die informatie reikt verder dan hier in het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
@President , gewoon even mijn nieuwsgierigheid bevredigen, wat is het geworden?

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:35:
[...]

Bron:

Kijk even bij de koop pagina. Daar staat het er voor ieder toestel bij (in lader icoontje rechts bovenin). De Nord 4, en ook de OnePlus 13 en 13R kunnen met 55W Power Delivery snelladen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Ik heb uiteindelijk de A55 gekozen omdat die bij de Mediamarkt was. Vanavond geven, al liet ze vandaag weten niet groter te willen dan haar huidige telefoon... Oeps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
President schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:53:
Ik heb uiteindelijk de A55 gekozen omdat die bij de Mediamarkt was. Vanavond geven, al liet ze vandaag weten niet groter te willen dan haar huidige telefoon... Oeps!
Op zich valt het mee, de A55 is minder dan 3mm langer en minder dan 3mm breder.
Hier ze naast elkaar, en bij afmetingen kijken:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1308800;2054688/

Hopelijk is ze er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammiej
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-04 15:56
Als je vrouw een A50 is gewend dan zou ik altijd voor een A 55 gaan!
Neem er wel één met 256Gb opslaggeheugen.
Pagina: 1