hp prodesk 800G1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubnrigole
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 12-02 17:03
Beste, momenteel heb ik een hp prodesk 800G1
met daarin:

intel(r) core(tm) I5-4570 cpu 3.20GHz

8gb ddr3 ram 1333MHZ
een 240watt psu
en een harde schijf van 200GB
Nu gamede ik vroeger hierop maar games worden alsmaar zwaarder en games zoals fortnite lukken al niet meer
Hoe kan ik het best mijn pc upgraden?
...
Zelf heb ik nog niet veel gevonden behalve op youtube maar als ik kijk op 2ehands vind ik nergens de componenten dat zij gebruiken.

Met vriendelijke groet Rübn Rigole :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 20:59

M2M

medicijnman

Je hebt nu een proprietary HP model. Die maakt niet gebruik van welke standaard PC componenten vorm dan ook. Je zult dus de voeding, moederbord, processor, geheugen, videokaart en behuizing moeten vervangen om een waardige en nuttige upgrade te kunnen doen.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Je zou nog een kleine grafische kaart kunnen plaatsen, maar eerlijk gezegd denk ik dat je beter kunt zoeken naar een ander systeem. De PC is inmiddels erg verouderd, is lastig te upgraden en Windows 11 kan je ook niet officieel draaien.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:31

nelizmastr

Goed wies kapot

Vervangen is goedkoper en beter dan upgraden in dit geval. Met alleen een kleine videokaart zoals een GTX1650 krijg je ook geen hedendaagse games meer vloeiend.
Geen van de onderdelen behalve koeler, cpu, geheugen en opslag zijn te vervangen, dus je moet sowieso een nieuw bord, kast, voeding en videokaart, voor een systeem uit 2013-2014.

Als je een beetje een goede basis wil zoek dan een systeem met een AMD Ryzen 5, zoals de 5600(X) en 16GB met een midrange kaartje van de afgelopen 3-5 jaar zoals een 5700XT of een 3060 en je kunt al weer behoorlijk meekomen.

[ Voor 20% gewijzigd door nelizmastr op 09-02-2025 21:24 ]

I reject your reality and substitute my own