Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommuz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-04 22:37
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil hier op gaan gamen, met als eis dat ik vloeiend op 1440p kan spelen de komende jaren. Hij wordt daarbij voornamelijk in de woonkamer gebruikt, dus liefst wat performance marge zodat ik die kan terugschroeven als de geluidsproductie te veel wordt.

Wat is je budget?
€ 2.500 is de limiet.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij wordt als desktop gebruikt. Maar omdat ik er voornamelijk in de avond op wil gamen in de woonkamer wil ik hem overdag kunnen opbergen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit vooral te twijfelen of ik voor deze gigabyte Aorus moet halen. Hij heeft een groot 1440p scherm, een RTX 4080 en ook een toetsenbord met aparte nummertoetsen (fijn voor als er af en toe op gewerkt wordt).
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1LaptopsGigabyte AORUS 17X AXG-64EE665SH€ 2.499,-€ 2.499,-

Enige twijfel is of ik nog even moet wachten op de nieuwe lichting rtx 50 laptops. Daarvan lijkt de 5070ti mij het interessantst. Ik vraag mij echter wel af of die op termijn (maart/april) beschikbaar zijn tegen redelijke prijzen.

Beste antwoord (via Thommuz op 24-02-2025 20:16)

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:54
Niet beter om een Small Form Factor PC te bouwen, + draadloos toetsenbord en muis en dan aansluiten op de TV in de woonkamer? (gezien je zegt toch als desktop te willen gebruiken, dus mobiliteit doet er niet in te zware mate toe blijkbaar)

1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Tray€ 469,95€ 469,95
1MoederbordenASRock A620I Lightning WiFi€ 156,-€ 156,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING X SLIM€ 939,-€ 939,-
1BehuizingenCooler Master MasterBox NR200P Zwart€ 93,85€ 93,85
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid 240L Core€ 69,27€ 69,27
1ToetsenbordenCorsair K100 Air Wireless, Qwerty US€ 249,99€ 249,99
1MuizenCooler Master MM712 Zwart€ 47,25€ 47,25
1Geheugen internG.Skill F5-6000J3648D16GX2-FX5€ 93,07€ 93,07
1VoedingenASUS ROG LOKI SFX-L 850W Platinum€ 195,05€ 195,05
1SSD'sSamsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 174,30€ 174,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.487,73

Ik weet niet of alles compatibel (b.v. PSU?) is maar zou wel moeten, beter dubbel checken.
Is gewoon ff snel gedaan en zal zeker wel beter, sneller en stiller werken dan een laptop.
Kan vast nog wel goedkoper, ik heb gewoon zo uit mijn hoofd de beste game onderdelen gepakt voor dit budget.

En je kan nog makkelijk in de toekomst onderdelen vervangen, in een laptop komt het op all-or-nothing neer.

Gezien je een laptop wil (wilde?) heb ik dan ook een "passend" toetsenbord in dit lijstje gedaan, zodat het hetzelfde gevoel is als een laptop.

Met 30x19x38 cm valt dit echt wel in een kastje/tv-meubel weg te werken (meeste kasten zijn 37cm diep, sommige 47cm).

Er is denk ik ook nog een V2 van de case: uitvoering: Cooler Master MasterBox NR200P V2 Zwart

En eentje was denk ik (?) met en andere zonder PCI-E adapter voor de GPU (wel of geen P?) maar dat weet ik zo ff niet?

Ik zie bij de link hierboven wel "incl riser cable".

En qua Nu/later vragen, je kan altijd blijven wachten tot in de eeuwigheid op betere onderdelen. Als je het nu nodig hebt koop je het gewoon nu, als je het niet nodig hebt dan koop je het toch niet? (en misschien beter; investeren en met geld proberen geld te maken, of rente vangen op een goede spaarrekening, oneindig mogelijkheden) :)

[ Voor 13% gewijzigd door grasmanek94 op 10-02-2025 08:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
Niet beter om een Small Form Factor PC te bouwen, + draadloos toetsenbord en muis en dan aansluiten op de TV in de woonkamer? (gezien je zegt toch als desktop te willen gebruiken, dus mobiliteit doet er niet in te zware mate toe blijkbaar)

1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Tray€ 469,95€ 469,95
1MoederbordenASRock A620I Lightning WiFi€ 156,-€ 156,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING X SLIM€ 939,-€ 939,-
1BehuizingenCooler Master MasterBox NR200P Zwart€ 93,85€ 93,85
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid 240L Core€ 69,27€ 69,27
1ToetsenbordenCorsair K100 Air Wireless, Qwerty US€ 249,99€ 249,99
1MuizenCooler Master MM712 Zwart€ 47,25€ 47,25
1Geheugen internG.Skill F5-6000J3648D16GX2-FX5€ 93,07€ 93,07
1VoedingenASUS ROG LOKI SFX-L 850W Platinum€ 195,05€ 195,05
1SSD'sSamsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 174,30€ 174,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.487,73

Ik weet niet of alles compatibel (b.v. PSU?) is maar zou wel moeten, beter dubbel checken.
Is gewoon ff snel gedaan en zal zeker wel beter, sneller en stiller werken dan een laptop.
Kan vast nog wel goedkoper, ik heb gewoon zo uit mijn hoofd de beste game onderdelen gepakt voor dit budget.

En je kan nog makkelijk in de toekomst onderdelen vervangen, in een laptop komt het op all-or-nothing neer.

Gezien je een laptop wil (wilde?) heb ik dan ook een "passend" toetsenbord in dit lijstje gedaan, zodat het hetzelfde gevoel is als een laptop.

Met 30x19x38 cm valt dit echt wel in een kastje/tv-meubel weg te werken (meeste kasten zijn 37cm diep, sommige 47cm).

Er is denk ik ook nog een V2 van de case: uitvoering: Cooler Master MasterBox NR200P V2 Zwart

En eentje was denk ik (?) met en andere zonder PCI-E adapter voor de GPU (wel of geen P?) maar dat weet ik zo ff niet?

Ik zie bij de link hierboven wel "incl riser cable".

En qua Nu/later vragen, je kan altijd blijven wachten tot in de eeuwigheid op betere onderdelen. Als je het nu nodig hebt koop je het gewoon nu, als je het niet nodig hebt dan koop je het toch niet? (en misschien beter; investeren en met geld proberen geld te maken, of rente vangen op een goede spaarrekening, oneindig mogelijkheden) :)

[ Voor 13% gewijzigd door grasmanek94 op 10-02-2025 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommuz
Dank voor je uitgebreide antwoord! Out of the box, hier had ik nog niet aan gedacht. De tv als scherm gebruiken is geen optie, want reden dat ik in woonkamer wil zitten is omdat ik dan met mn vrouw samen ben. Lijkt me iets te overweldigend als ik demonen aan het fraggen ben terwijl ze haar boekje probeert te lezen :p

Ik zal eens de optie van een mini build verkennen, als ik er ook een handzaam schermpje bij kan regelen.

De voornaamste rede dat ik over de gygabite twijfel is zijn geluidsproduxtie. Die schijnt erg hoog te zijn. Ik vraag me af of er dit jaar nieuwe laptops bijkomen die dit beter voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Thommuz schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:31:
De voornaamste rede dat ik over de gygabite twijfel is zijn geluidsproduxtie. Die schijnt erg hoog te zijn. Ik vraag me af of er dit jaar nieuwe laptops bijkomen die dit beter voor elkaar hebben.
Minder geluid = dikkere laptop. Deze maken ze tegenwoordig niet echt meer. Alles lijkt tegenwoordig wel erg dun.

Ik had 10 jaar lang een bakbeest als deze: uitvoering: Medion Erazer X7835 (430018480, Qwerty)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrIB6W-URz0o99TTJMxHZdl1oQs=/i/2000610906.jpeg
Deze was gewoon krachtig en zeker merkbaar luid maar niet storend. Die dunne laptops van tegenwoordig moeten veel hogere RPM fans hebben waarbij de hoge tonen juist storender zijn.

Een even (letterlijk, 55mm) "dikke" laptop kan ik zo nu niet vinden in de PW.
Thommuz schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:31:
want reden dat ik in woonkamer wil zitten is omdat ik dan met mn vrouw samen ben. Lijkt me iets te overweldigend als ik demonen aan het fraggen ben terwijl ze haar boekje probeert te lezen :p
Headsetje erbij en klaar toch :) Deze heeft ook de (wel beetje magere) optie om omgevingsgeluid door te laten:

uitvoering: Steelseries Arctis Pro Wireless Zwart

Verder heb ik geen andere headsets getest/gehad, alleen deze zelf gehad (heb ik nog). Er zullen vast wel goedkopere zijn die prima zullen passen. Ik raad wel aan eentje met een basisstation / aparte dongle te nemen.

Enige nadeel is wel, dan kan je niet elk ieder zijn eigen ding kijken, met een laptop kan je gamen en je vrouw iets anders kijken natuurlijk. Of je gaat voor zo'n grappig DIY TV ding met polariserende brillen waarbij er per bril (per polarisatie) iets anders op de TV te zien is :+

Als ik zo via een zoekmachine kijk (niet Tweakers) dan zie ik genoeg opties voor een USB-C QHD 144Hz portable monitor <200 eur, of het kwalitatief is.. lijkt mij niet, zal denk ik dan snel richting 300-400 eur gaan voor een klein schermpje. Zal na zoiets in ieder geval geen een moderne laptop tegenop kunnen qua stilte en prestaties.

[ Voor 43% gewijzigd door grasmanek94 op 10-02-2025 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thommuz
grasmanek94 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:32:
Nou ik heb besloten dat ik toch zoiets ga doen! Maar dan in de vorm van de eBlaztr

Een case waar je ook een scherm tegenaan kan klikken, met als bonus dat er een redelijk grote GPU in past.

Thx voor de inspiratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Thommuz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:21:
[...]

Nou ik heb besloten dat ik toch zoiets ga doen! Maar dan in de vorm van de eBlaztr

Een case waar je ook een scherm tegenaan kan klikken, met als bonus dat er een redelijk grote GPU in past.

Thx voor de inspiratie!
Dat zal zeker een cool project worden, success en graag gedaan!
Pagina: 1