Ik woon in een appartement samen met mijn vrouw. Het is een appartement van 65 vierkante meter. Nu hebben we het idee dat we wel weg veel stroom verbruiken in een twee persoons huishouden. Voornamelijk zit het gebruik in warm water zoals ik zie in het overzicht . Ik heb een boiler van 80 liter en het is mij verteld dat die behoorlijk wat energie slurpt. Maar ik gebruik niet elke dag de douche en douche ook altijd samen. Ik zit op 300+ kWh per maand en ik schrik hier toch best wel van . Als ik dan kijk naar de stroom groepen en hun verbruik zie ik dat een dikke 60 procent naar de boiler gaat. Ook heb ik van 20:00 tot 1:00 vaak elk uur 1kWh en kan ook niet echt mijn vinger leggen op waar het vandaan komt .
Ik heb wel enige apparaten die wellicht hoog gebruik kunnen hebben zoals :
- Wasmachine en droger
- Philips 4k TV maar die verbruikt volgens mij niet heel veel
- Laptop die ik in bed gebruik om tussen 22:00 en 0:00 YouTube te kijken
- Elektrische 2 pits kookplaat
- Telefoon laders
-, En verder nog wat verlichting en een week laptop voor thuis werken maar ik denk ook niet dat die zoveel verbruikt.
Ik heb voor januari een screenshot bijgevoegd waar de stroom groepen te zien zijn. Hier zie je ook dat de wasmachine en droger en keuken apparatuur niet echt schokkend veel gebruiken dus vraag ik mij af of mijn boiler wel helemaal naar toebehoren werkt.
Ik heb wel enige apparaten die wellicht hoog gebruik kunnen hebben zoals :
- Wasmachine en droger
- Philips 4k TV maar die verbruikt volgens mij niet heel veel
- Laptop die ik in bed gebruik om tussen 22:00 en 0:00 YouTube te kijken
- Elektrische 2 pits kookplaat
- Telefoon laders
-, En verder nog wat verlichting en een week laptop voor thuis werken maar ik denk ook niet dat die zoveel verbruikt.
Ik heb voor januari een screenshot bijgevoegd waar de stroom groepen te zien zijn. Hier zie je ook dat de wasmachine en droger en keuken apparatuur niet echt schokkend veel gebruiken dus vraag ik mij af of mijn boiler wel helemaal naar toebehoren werkt.
/f/image/aGtg2xfRDXmQiKFnnOLGGD4X.png?f=fotoalbum_large)