Deco M5 netwerk minder stabiel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25
Hoi,

Ik heb in mijn huis 3 deco m5 access points. Dat werk best oke. maar nu ik een PS Portal heb, merk ik dat het systeem toch minder snel/stabiel is dan gehoopt.

In de meterkast zit een deco aangesloten aan de modem. Op de slaapkamer heb ik een deco bedraad aangesloten en op zolder draadloos.

Voor werk, internetten etc prima. Zelfs streamen geeft geen probleem. Maar dus gamen via de portal wel. Ik heb het dan niet over call of duty online maar gewoon singleplayer (streamen vanaf de ps5).

Zou het helpen om nog een extra punt in de woonkamer aan te sluiten of wat helpt om dat stabieler te krijgen?

Inmiddels heb ik 3 netwerken aangemaakt (hoofd, gast en iot). Alle iot apparaten heb ik al van het hoofdnetwerk overgezet.
De kanalen zijn geoptimaliseerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Niemand die me kan helpen? Vast wel toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 00:01
Waar ervaar je de problemen? Op zolder als je op de draadloze backhaul zit met je portal? Want het is bekend dat de draadloze backhaul niet heel super is, als je bedraad aan kan sluiten werkt dat een stuk stabieler.

Desalniettemin heb ik ook M4's staan, alles bedraad. Ik stream graag Steam naar mijn RPI die letterlijk onder het wifi punt staat. Dit gaat ook niet lekker, veel artifacts en soms hapert het ook als een gek. Bedraad aansluiten lost het allemaal op, maar dat is voor jou niet echt een optie.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Soepstengel schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:17:
Waar ervaar je de problemen? Op zolder als je op de draadloze backhaul zit met je portal? Want het is bekend dat de draadloze backhaul niet heel super is, als je bedraad aan kan sluiten werkt dat een stuk stabieler.

Desalniettemin heb ik ook M4's staan, alles bedraad. Ik stream graag Steam naar mijn RPI die letterlijk onder het wifi punt staat. Dit gaat ook niet lekker, veel artifacts en soms hapert het ook als een gek. Bedraad aansluiten lost het allemaal op, maar dat is voor jou niet echt een optie.
Eigenlijk overal. Zolder is inderdaad begrijpelijk, maar had die andere punten wel beter verwacht. Een extra deco gaat dus ook niet helpen?

De PS5 is uiteraard bedraad aangesloten maar de Portal niet uiteraard. Is ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 00:01
@crimby Als je het probleem overal ervaart dan gaat een extra deco het niet oplossen nee.

Heb je de deco stabiliteit tool al geprobeerd? Die zal vast wel een ander kanaal willen gaan gebruiken, misschien lost dat wat op? En anders het internet afstruinen naar mensen die dezelfde problemen ervaren en een combinatie van instellingen proberen.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:00

Reinier

\o/

Met welke Deco verbindt het exemplaar op zolder? Het dichtstbijzijnde? Je kunt dat in de app zelf afdwingen. Datzelfde geldt voor clients.
AP of router mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
@Soepstengel dat doe ik regelmatig en soms wil ie dan wel optimaliseren maar vaak genoeg ook niet.

@Reinier AP modus. Ik game vooral beneden of op bed. De portal zit vaak wel op de juiste (dichtsbijzijnde) gekoppeld.
Pagina: 1