Lichtpunt verplaatsen icm led driver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:58

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
We willen (eindelijk) een lamp ophangen boven de eettafel, maar de centraaldoos zit op een afstand van de tafel. Het is fijn dat de lamp boven de tafel hangt ipv recht onder de doos ;)

Er zijn een paar factoren:
- Het is een betonnen plafond, onderkant volledig van staal zo het lijkt. Dus wmb is een sleuf frezen uitgesloten; teveel risico.
- Ook vinden we het klassieke witte kabelgootje erg lelijk..
- De lamp is een LED lamp en heeft een driver nodig die we niet op/in de lamp zelf kwijt kunnen.

Dus ik vraag me af; er is een alternatief als https://lightswing.nl/product/lightswing-single/ wat een hele mooie oplossing lijkt.
Echter, de driver kan dan weer niet in die lightswing gemonteerd worden... is te groot.

Weet iemand een ander alternatief waarbij de driver wel direct onder de doos gehangen kan worden en toch een soort van 'nette' verlenging gecreerd kan worden?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 15:26
Wat voor driver is dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25
Een aantal mogelijkheden:
  • Lamparmatuur kopen waar een E27/E14 ledlamp in kan met eigen driver.
  • Zelf een lightswing maken waar je de driver in kan bouwen.
  • Plafondrozet maken waar de driver in past en een kant en klaar lightswing op kan worden gemonteerd.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
Precies, kom eens met wat foto's of details...... maar het antwoord als je zo gaat prutsen is dat het nooit echt mooi wordt of je armatuur moet er echt voor bedacht zijn :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
plafond onderkand van staal? hoe moet ik dat voor me zien?

normaal heb je gewoon een betonnen plafond met wat stukwerk, daar kun je prima in freezen, zit daar iets van systeem onder dan is dat direct je antwoord. heb je het over gewapend beton zonder voldoende ruimte tussen de toplaag en je wapening dan zou je eventueel ook nog een verlaagd plafond kunnen maken paar dunne houten latten tegen het plaffond aan schroeven, en vervolgens gipsplaaten ertegen nieten, spijkeren of schroeven en dan een dunne stuclaag als je dit goed en netjes doet heb je ruimte voor kabels en is je kamer hoogstens een centimeter of 3 a 4 lager dan voorheen

Zelfs bij de meeste schuifpuien deuren en kozijnen etc blijf je dan netjes binnen de marges.

Disclaimer: een en ander ter indicatie op basis van de gegeven info (vrij summier) en zonder foto's van de situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:58

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Dank allen, er zitten een paar aardige suggesties bij :)
i-chat schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:53:

normaal heb je gewoon een betonnen plafond met wat stukwerk, daar kun je prima in freezen, zit daar iets van systeem onder dan is dat direct je antwoord.
Ok... kortom even proberen en dan kijken hoe het gaat en wat je tegenkomt zeg maar.
Even kijken de komende week, ik weet voor nu even voldoende :)

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
i-chat schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:53:

normaal heb je gewoon een betonnen plafond met wat stukwerk, daar kun je prima in freezen, zit daar iets van systeem onder dan is dat direct je antwoord. heb je het over gewapend beton zonder voldoende ruimte tussen de toplaag en je wapening dan zou je eventueel ook nog een verlaagd plafond kunnen maken paar dunne houten latten tegen het plaffond aan schroeven, en vervolgens gipsplaaten ertegen nieten, spijkeren of schroeven en dan een dunne stuclaag als je dit goed en netjes doet heb je ruimte voor kabels en is je kamer hoogstens een centimeter of 3 a 4 lager dan voorheen

Zelfs bij de meeste schuifpuien deuren en kozijnen etc blijf je dan netjes binnen de marges.

Disclaimer: een en ander ter indicatie op basis van de gegeven info (vrij summier) en zonder foto's van de situatie
Een kanaalplaatplafond moet je niet in gaan frezen zonder heel goed te weten wat je doet. Een breedplaatvloer idem.

Als je het echt strak wilt, dan een verlaagd plafond aanbrengen. Anders, wees creatief en maak zelf iets wat aan je eisen voldoet.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21
Met ^, als je wat handig bent kan je eenvoudig zo'n "lightswing" namaken van hout of metalen kokerprofiel (is ook net wat best past in je interieur). Als je dan de afmeting ruim genoeg neemt, kan je in de houten balk bovenaan een opening maken waar de LEDdriver netjes in past.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1