IKEA Uppdrag foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-05 09:14
Sinds kort knippert het rechterlampje van onze afzuigkap en het linkerlampje doet het niet meer. Ik krijg het maar niet werkend. Heeft er iemand ervaring hiermee? Ik geloof dat dit IKEA model ook werd/wordt aangeboden door AEG onder modelnummer dkb2930m.

Iemand die weet wat het is?

Foto ter illustratie.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1G-Q4_nU03GZFUf8_9oTEYQXSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4akuXljZipzFc2G6MGLszui.jpg?f=fotoalbum_large

Schopje naar HHW

[ Voor 23% gewijzigd door Septillion op 10-02-2025 08:11 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Beste antwoord (via hmr op 12-02-2025 09:57)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:39

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Neuh, die afzuigkap heeft 0 logica. Klinkt mij in de oren dat de driver van de lampjes het gewoon niet leuk vindt dat hij maar de belasting van een enkele lamp heeft. Of heb je er toevallig ooit LED vervangers in gedaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 23:26

Illusion

(the art of)

Heb je het nu over de verlichting of over een status/storingslampje bij de knoppen?

Verlichting kan je gewoon in z’n geheel vervangen: beide lampjes tegelijk +eventueel de driver.

En voor statuslampjes: wat zegt de handleiding hierover?

Overigens kan je waarschijnlijk het exacte typenummer zien als je de filters er even uit haalt.

[ Voor 16% gewijzigd door Illusion op 09-02-2025 12:32 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Er zitten geen status lampjes op. Het is echt het rechter verlichtingslampje dat knippert. Voor de rest zitten er alleen knoppen op.

Het lampje deed het gewoon, maar knippert dus nu aan/uit. En de linker doet het niet meer.

Handleiding zegt er niets over helaas. En IKEA is wat onbereikbaar :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TomYKH6VDZN93Gff7EoAwKUeHV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/deDb8gFwKxRWUPl22WCsQX6t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door hmr op 09-02-2025 12:57 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 23:26

Illusion

(the art of)

Obv dat typenummer kom ik hier uit: https://www.fiyo.nl/halog...vice_brand=535#additional

Zo te zien kan er dus gewoon een 12V 10W G4 halogeenlampje in. Die kosten een paar euro per stuk. Dus zou mijn eerste actie zijn: glasplaatje loswippen en beide lampjes vervangen (halogeenlampjes niet met je vingers aanraken ivm inbranden van vet)

Als dat niet werkt het hele armatuurtje eruit wippen en alle bekabeling controleren.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Ik ga het proberen, al denk ik nog steeds dat het een melding is voor vervanging van de vetfilters en die op de een of andere manier moet worden gereset.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Neuh, die afzuigkap heeft 0 logica. Klinkt mij in de oren dat de driver van de lampjes het gewoon niet leuk vindt dat hij maar de belasting van een enkele lamp heeft. Of heb je er toevallig ooit LED vervangers in gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Dat zou het nog best wel eens kunnen zijn. Lampjes vervangen vandaag! Ik hou jullie op de hoogte.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:24
Septillion schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:10:
Neuh, die afzuigkap heeft 0 logica. Klinkt mij in de oren dat de driver van de lampjes het gewoon niet leuk vind dat hij maar de belasting van een enkele lamp heeft. Of heb je er toevallig ooit LED vervangers in gedaan?
Ja, dit.
Een afzuigkap is alleen een motor met 1 of 2 lampjes.
Geen elektronica...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@GarBaGe Nouwja, er zijn er genoeg die echt wel wat elektronica en filterstatus etc hebben. Maar zo complex lijkt deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Septillion schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:10:
Haha, dit is gewoon de oplossing. :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13

Reinier

\o/

Ik dacht eigenlijk dat het een melding was dat de RVS kap gereinigd moest worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
Reinier schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:59:
Ik dacht eigenlijk dat het een melding was dat de RVS kap gereinigd moest worden ;)
Had al zitten klooien om de stroom eraf te halen ;), inmiddels glimt het weer hoor!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Pagina: 1