Hator Gravity TKL-review: mechanisch keyboard op budget

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Artikel: review: Hator Gravity TKL-review: mechanisch keyboard op budget
Auteur: @willemdemoor
Nog niet heel veel mensen zullen Hator kennen: producten van dit merk zijn in Nederland en België pas sinds eind dit jaar verkrijgbaar.
Met 2025 dat net gestart is en het einde nog lang niet in zicht, ga ik ervan uit dat deze review al even op de plank ligt met een zin als deze er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:07
@willemdemoor

Het lijkt een beetje verwarrend om "omslachtige software" als nadeel te noemen, terwijl er verderop in de review te lezen is dat Hator helemaal geen software meelevert.

Het gaat dus gewoon om een toetsenbord met QMK-firmware dat met VIA te configureren is. Dat is voor veel mensen een voordeel t.o.v. afhankelijkheid van, bijvoorbeeld, de software van Razer o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hooibergje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:09
Die titel 'mechanisch keyboard op budget' lijkt iets te veel een letterlijke vertaling van het Engelse 'Mechanical keyboard on a budget'.

Ik denk dat het correcte Nederlands zou zijn 'Betaalbaar mechanisch keyboard' of 'Goedkoop mechanisch keyboard'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
thomas_n schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:22:
@willemdemoor

Het lijkt een beetje verwarrend om "omslachtige software" als nadeel te noemen, terwijl er verderop in de review te lezen is dat Hator helemaal geen software meelevert.

Het gaat dus gewoon om een toetsenbord met QMK-firmware dat met VIA te configureren is. Dat is voor veel mensen een voordeel t.o.v. afhankelijkheid van, bijvoorbeeld, de software van Razer o.i.d.
Omdat het voor dit budget wel wat gedoe is om met json-bestanden een custom keyboard in via aan te maken en daarin bindings aan te passen. Dat is voor liefhebbers inderdaad fijn, want volledige controle, maar als je alleen wil kijken of een mech prettig is voor jou (en voor 60 euro is dat meer het beoogde segment dan de liefhebber imho), dan is dat lastiger en omslachtiger dan een gelinke meegeleverde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
hooibergje schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:32:
Die titel 'mechanisch keyboard op budget' lijkt iets te veel een letterlijke vertaling van het Engelse 'Mechanical keyboard on a budget'.

Ik denk dat het correcte Nederlands zou zijn 'Betaalbaar mechanisch keyboard' of 'Goedkoop mechanisch keyboard'
Er viel weinig te vertalen, je zou hoogstens kunnen pleiten dat het een beetje anglicisme is, maar ik vind het passen binnen dichterlijke vrijheid van een kop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
CH4OS schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:17:
Artikel: review: Hator Gravity TKL-review: mechanisch keyboard op budget
Auteur: @willemdemoor

[...]
Met 2025 dat net gestart is en het einde nog lang niet in zicht, ga ik ervan uit dat deze review al even op de plank ligt met een zin als deze er in.
'eind vorig jaar' van gemaakt :)
Pagina: 1