W10 opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 12-06 22:39
Mijn vraag
Als ik windows opstart, zit ik binnen 5 seconden in het login scherm waar ik mijn pin in kan voeren, maar niks reageert. Cijfers intikken werkt niet, op een muisknop klikken om naar het volgende scherm te gaan werkt niet. Ik zie de muis ook uberhaupt niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
W10 home edition op een msi laptop, heb geen specs beschikbaar

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Paar keer gereboot, kan niet vinden hoe en of in safemode booten helpt?

[ Voor 4% gewijzigd door rekeewt op 09-02-2025 07:38 ]

Beste antwoord (via rekeewt op 09-02-2025 08:52)

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mocht je willen uitsluiten dat het een hardware probleem betreft, dan zou je eventueel kunnen proberen om een opstartbare Linux USB of iets als Hirens te maken. Je zou ook eerst even kunnen kijken of je in de BIOS kunt komen om te zien of je geen hardwarematige problemen hebt.

Heb je trouwens al eens gegoogeld op ‘windows 10 keyboard mouse not working login’. Ik zie daar best veel resultaten van, dus mogelijk is het een veelvoorkomend probleem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-06 11:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Zitten muis en toetsenbord wel aangesloten? Probeer eens andere poorten en of muis/toetsenbord wel in de uefi setup werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
Umbrah schreef op zondag 9 februari 2025 @ 07:53:
Zitten muis en toetsenbord wel aangesloten? Probeer eens andere poorten en of muis/toetsenbord wel in de uefi setup werkt.
Yes geprobeerd, inmiddels kom ik uberhaupt niet meer in dat scherm maar gaat ‘ie naar automatisch herstel waar zo’n beetje elke optie niet werkt :+ Hrmpf

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mocht je willen uitsluiten dat het een hardware probleem betreft, dan zou je eventueel kunnen proberen om een opstartbare Linux USB of iets als Hirens te maken. Je zou ook eerst even kunnen kijken of je in de BIOS kunt komen om te zien of je geen hardwarematige problemen hebt.

Heb je trouwens al eens gegoogeld op ‘windows 10 keyboard mouse not working login’. Ik zie daar best veel resultaten van, dus mogelijk is het een veelvoorkomend probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rekeewt
Dank mannen, maar laptoppie is al van 2018 geloof ik en had al wat kuren. Heb net een nieuwe besteld :) coolblue had een leuke aanbieding voor een “ Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 83DH006NMH”. Kan ik weer 5 jaar vooruit hopelijk.

Fijn weekend!