JSON file uitleg.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobby022
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-04 00:35
Mijn vraag

Sorry als dit heel dom overkomt, maar ik weet wat ik wil, maar ik snap niet hoe of via wat ik dit moet aanpassen.
Ik heb ook een API key, dus ik zou dit makelijk? via een andere gui moeten kunnen doen, maar ook hierin, heb ik niet echt een idee wel welke tool oid.

Ik heb een software programma wat de database populeerd dmv een json file.
Nu snap ik de opzet heel basic, (helaas kom ik uit een CSV/XML tijdperk)
Maar nu kan ik via de Webpagina van de database een "hardware_id * string($uuid) (path)" invoeren.
Deze weet ik te vinden dmv de adresbalk, dus dat snap ik tot nu.

Maar nu wil ik bepaalde waardes aanpassen, maar voeg ik eerder data toe (PUT) < waarschijnlijk letterlijk "voeg toe aan" functie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
3rd Party database software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Dit zijn de opties die ik zou willen/moeten gebruiken. De regels van hieroven werden dus toegevoegd met de "PUT" optie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWmlHVZ8AeLBDIuw5wGM-7DgYP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x0LbjLpMh9ahj09n2H3VZ5NH.png?f=fotoalbum_large

Ik zoek dus eerder iets als "Update"
Maar ik heb wel deze optie, maar zoals gezegt, voegs deze de regel toe ipv het updaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9R_PbVyFrftf7a71aGFq5xhovQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IGKo3WC9Z90NimYtRmaWq3UG.png?f=user_large

Kort gezegt: ik wil deze regels omzetten naar:

Oud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUO21lnpcO2xGz_PrW4NMY8P530=/800x/filters:strip_exif()/f/image/47ePAkza8t4AG2NUjOANCS8p.png?f=fotoalbum_large

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFLHuh9y4KuZAE2ImPBGwM0h4eY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jKilUosMZwoZLQLMYR3mI6gK.png?f=user_large

[ Voor 0% gewijzigd door bobby022 op 09-02-2025 00:36 . Reden: typo's ]

Ik geef na Ontvangst V&A ALTIJD een Rating.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Bij PUT staat "update hardware"? Dus lijkt me dat je die moet hebben. Dat heeft overigens niks met een JSON bestand te maken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:38

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Wat @Creepy zegt. Je hebt een REST API. Verdiep je daar maar eens in ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 09-02-2025 00:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobby022
Creepy schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:21:
Bij PUT staat "update hardware"? Dus lijkt me dat je die moet hebben. Dat heeft overigens niks met een JSON bestand te maken.
Dat had ik dus geprobeerd, maar dan voeg ik de data toe als 'Extra Field'
Maar ik kan niet iets vinden als 'Extra Field'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOM65tKmXOyLmjjZEjjZ5ODak8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xuvnqvqp2jyWjimiERDAMFfy.png?f=fotoalbum_large

Ik zal de volledige data even toevoegen, want ik denk dat ik ergens iets vergeet? of dus mis.

[ Voor 18% gewijzigd door bobby022 op 09-02-2025 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobby022
De volledige json data.

*snip* Nee we hebben geen ~400 regels JSON nodig om je te kunnen helpen

[ Voor 99% gewijzigd door RobIII op 09-02-2025 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobby022
RobIII schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:22:
Wat @Creepy zegt. Je hebt een REST API. Verdiep je daar maar eens in ;)
Ja daar was ik al deels mee begonnen, Maar de software aanbieder heeft helaas niet een soort van 'Voor dummies' oid.
Maar het is best wel een aardige kluis qua REST API. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:07
Je lijkt wat te snel in het diepe te willen duiken, dat kan erg verwarrend werken.
Je gebruikt inderdaad een REST API om data te ontvangen of zenden van en naar een web interface (site). De traffic gaat gewoon over https, en vaak heb je te maken met eerst authenticeren middels een token (key, passwordt zeg maar) of Oauth (bewaar die maar voor wat later om uit te zoeken).

De data die je zend is verstopt in JSON, net zoiets als xml, maar leesbaarder (vind ik).

REST API's zijn om tegen aan te programmeren (bijvoorbeeld met c#, javascript, python of powershell). Er is echter ook een handige tool beschikbaar om je te helpen: Postman.

Je kunt hiermee data uitwisselen tussen verschillende sites/sources, combineren, etc etc. data opvragen, maar ook verzenden of aanpassen, de put, post en get woorden die je ziet, zijn referenties naar het type webcall wat je maakt (het type request) - dus zend je wat, vraag je wat op etc. Vaak wordt in documentatie hier naar curl gerefereerd. (google curl ff als je niet weet wat het is)

Ik hoop dat je dit wat meer op weg helpt.

[ Voor 25% gewijzigd door Frost_Azimov op 09-02-2025 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:38

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

bobby022 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:33:
[...]

Ja daar was ik al deels mee begonnen, Maar de software aanbieder heeft helaas niet een soort van 'Voor dummies' oid.
Nou, dan vertel eens. Laat eens zien wat je precies doet. En dan hoeven we dus geen ~400 regels JSON te hebben, dat kun je prima inkorten tot een paar regels.

Je doet dus een PUT als ik je goed begrijp. Dat is doorgaans "updaten" idd. Doorgaans is een POST bedoeld voor het toevoegen. Maar niet iedereen implementeert REST altijd even zuiver. Soms wordt een POST met leeg/nul ID gebruikt voor toevoegen en POST met een bestaand ID voor updaten bijv.

Maar is je eerste screenshot compleet? Of zijn er nog meer endpoints?

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 09-02-2025 00:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik begrijp niet helemaal waarom je een "Extra Field" zou willen gebruiken?

Als je een PUT doet met je JSON als body dan zou het moeten werken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 08:25
PUT is een update waarbij je doorgaans het volledige object meegeeft.
PATCH is om alleen properties je meegeeft te muteren.

Dus bij een PUT moet je de volledige json meegeven (inclusief je mutaties), bij een PATCH geef je alleen de properties door die je wilt wijzigen.

Als de api alleen PUT heeft dan zul je dus de volledige json mee moeten sturen (dus ook met de properties die je niet wilt wijzigen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 19:47
Krijg je wel data terug als je de GET aanroept? Dan kun je iig de aithenticatie uitsluiten. Krijg je daar de key value pairs ook zo terug als in je voorbeeld?

Kan ook zijn dat je gewoon
code:
1
2
3
{
“System vendor” : “Dell inc.”
}

De blokhaken om je json heen suggereren wel dat je een array instuurt, en PUT van een specifiek object kan maar 1 object in de JSON hebben, kan zijn dat de API dat ook niet leuk vindt (terwijl sommigen het juist weer wel vragen)

TLDR: download Postman en probeer een aantal opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:45

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

bobby022 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:33:
[...]

Dat ligt echt aan je implementatie.

Je weet nu waarschijnlijk dat je met deze GUI die je ons hebt laten zien, dat je daarmee wegwijs kan worden in de API, en ermee kan testen. Nu is het aan jouw om de REST API endpoints als cliënt te integreren in je eigen applicatie. Dit kan met PHP, Python of elke andere serverside programmeertaal. cURL als library is hier bijvoorbeeld erg handig voor.

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 17-02-2025 00:06 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1