Motorproblemen na restwaardebod, heeft dit gevolgen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnJealt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 20:31
Een goedenavond,

Allereerst excuus in het geval als deze in het verkeerde forum gepost is.

Een week geleden heb ik een ongeluk gehad met mijn auto, gelukkig heb ik hier geen letsel aan overgehouden en ben ik niet aansprakelijk. Nadat een schade expert de auto heeft bekeken is vastgesteld dat de beraamde kosten voor reparatie meer dan 2/3 van de vastgestelde dagwaarde is. De auto is daardoor total-loss verklaard. Deze week is de auto verkocht aan een partij die deze binnenkort op komt halen. De auto reed verder nog gewoon prima en ik kon er gewoon mee blijven rijden. Tot vandaag.

Vandaag is de motor in storing getreden en komt de auto nog maar nauwelijks vooruit.

Nu de vraag: heeft dit gevolgen voor mij? Krijg ik problemen met de opkoper als blijkt dat ook de motor niet meer naar behoren werkt? De reden waarom ik me afvraag is omdat de auto waarschijnlijk opgekocht is met de beschrijving dat deze nog loopt en rijd.

Kan iemand mij toevallig een inzicht verschaffen?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ie al verkocht was, heeft de nieuwe eigenaar je dan überhaupt toestemming gegeven om er mee te rijden?

Motor in storing en nauwelijks vooruit klinkt als noodloop. Das na een herstart meestal weer weg. Zal toch onderhuids misschien iets zitten. Maar goed, opkoper heeft dat ding blind gekocht dus zoiets kan voorkomen.

Maar zou eerst even checken of je er wel mee mocht rijden

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnJealt
De auto schoot inderdaad in noodloop en schiet daar terug in bij een herstart.

De auto is nog niet vrijgewaard en staat nog op mijn naam. Ook heeft de auto geen WOK-status.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Voor de opkoper is dit gewoon bedrijfsrisico. Ze hebben het ding blind gekocht en die motorstoring is waarschijnlijk gewoon een gevolg van de aanrijding. Ik zou daar geen medelijden mee hebben, dergelijke risico's zijn gewoon ingecalculeerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnJealt
Bedankt voor je antwoord.

In principe heb ik vanuit mijn verzekering recht op vervangend vervoer, waar ik tot nu toe geen gebruik van heb gemaakt. Waar ik ook bang voor ben is dat dit voor mijn schadeclaim gevolgen heeft als ik hier nu wel aanspraak op ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 15:41
DnJealt schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:22:
Bedankt voor je antwoord.

In principe heb ik vanuit mijn verzekering recht op vervangend vervoer, waar ik tot nu toe geen gebruik van heb gemaakt. Waar ik ook bang voor ben is dat dit voor mijn schadeclaim gevolgen heeft als ik hier nu wel aanspraak op ga maken.
De auto is dus economisch total loss verklaard dat heeft geen gevolgen voor je schadeclaim

[ Voor 6% gewijzigd door bie100 op 09-02-2025 07:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 16:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik snap al niet dat je met die wagen bent blijven rijden. De schade is blijkbaar niet klein, wie weet welke gevolgen dat heeft voor de veiligheidssystemen die in de wagen zijn ingebouwd waardoor een volgende aanrijding ineens niet meer overleefbaar is? Temeer daar je eigen verzekering heeft aangeboden om vervangend vervoer te voorzien. En ik weet het, vaak zijn dat ook niet de meest praktische wagens, die vervangwagens, maar ze zijn op zijn minst wel veilig en in goede staat.

Ja, dit kan ook gevolgen hebben. Natuurlijk weet zo een opkoper dat er risico is van verborgen schade, maar de wagen verkeerd nu in een andere staat dan deze waarin hij verkocht is geweest. Het kan dus zijn dat deze de waarde wil aanpassen, Maar uiteindelijk mag dat geen gevolgen hebben want als de opkoper minder betaald, dan zal de tegenpartij een groter bedrag moeten vergoeden. De waarde van de wagen in goede staat voor het ongeval veranderd namelijk niet, en dat is wat je uiteindelijk vergoed moet krijgen van de verzekering.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:35
Blokker_1999 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:14:
Ik snap al niet dat je met die wagen bent blijven rijden. De schade is blijkbaar niet klein, wie weet welke gevolgen dat heeft voor de veiligheidssystemen die in de wagen zijn ingebouwd waardoor een volgende aanrijding ineens niet meer overleefbaar is? Temeer daar je eigen verzekering heeft aangeboden om vervangend vervoer te voorzien. En ik weet het, vaak zijn dat ook niet de meest praktische wagens, die vervangwagens, maar ze zijn op zijn minst wel veilig en in goede staat.

Ja, dit kan ook gevolgen hebben. Natuurlijk weet zo een opkoper dat er risico is van verborgen schade, maar de wagen verkeerd nu in een andere staat dan deze waarin hij verkocht is geweest. Het kan dus zijn dat deze de waarde wil aanpassen, Maar uiteindelijk mag dat geen gevolgen hebben want als de opkoper minder betaald, dan zal de tegenpartij een groter bedrag moeten vergoeden. De waarde van de wagen in goede staat voor het ongeval veranderd namelijk niet, en dat is wat je uiteindelijk vergoed moet krijgen van de verzekering.
Een Nissan Micra uit 1995 is natuurlijk al total-loss bij een kapotte voorruit en heeft geen veiligheidssystemen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Auto’s zijn tegenwoordig bij het minste en geringste total-loss omdat de meeste verzekeraars niet het risico willen lopen op aansprakelijkheid na een ongeval.
Om deze reden kan je dus tegenwoordig al redelijk goedkoop een schade auto kopen met WOK melding, jij neemt het risico en de verzekering van de auto zal hoger uitvallen vanwege deze WOK melding.
En een WOK melding heb je al snel te pakken als er een airbag af gaat, ja je gooide de moterkap echt iets te hard dicht.

En als het een opkoper via de verzekeraar betreft, deze weet dat hij een schade auto met alle risico’s van dien koopt.
Afhankelijk van de schade had ik er wel of niet in blijven doorrijden.

[ Voor 17% gewijzigd door djmuggs op 09-02-2025 09:28 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnJealt
Blokker_1999 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:14:
Ik snap al niet dat je met die wagen bent blijven rijden. De schade is blijkbaar niet klein, wie weet welke gevolgen dat heeft voor de veiligheidssystemen die in de wagen zijn ingebouwd waardoor een volgende aanrijding ineens niet meer overleefbaar is?
Dit is besproken met de schade expert, deze heeft de auto geïnspecteerd, zag geen reden om de auto een WOK status te geven en gaf aan dat ik ermee kan blijven rijden totdat deze opgehaald word door een opkoper. Zelf merkte ik tijdens het rijden ook niks geks, totdat de motor opeens begon te bokken.

Pas wanneer de auto is opgehaald heb ik recht op vervangend vervoer, heb de auto voornamelijk gebruikt om ermee naar andere garages te rijden, op zoek naar een nieuwe auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:39

QuattroNL

It is I.

Bewust doorrijden in een total loss verklaarde auto...best wel een (groot) risico.
Dat ding is met een reden total loss verklaard, er is teveel kapot (zeker qua waarde). Blijkbaar dus niet zichtbaar maar onderhuids is er vanalles kapot. Die zaken hebben allemaal een bepaalde functie en je weet nu gewoon dat niet alles meer werkt zoals het zou moeten.
Je merkt het nu 'alleen nog maar' aan een slecht functionerende motor.

Ik had er al niet meer in gereden. De verzekering biedt je zelfs vervangend vervoer aan.

Om op je vraag terug te komen: als de auto is aangeboden als rijdend dan kan het zijn dat de opkoper dat niet leuk vindt. Maar hij moet dan klagen bij de aanbieder, en dat is, neem ik aan, de verzekering en niet jij. Jij krijgt je geld (via die verzekering) wel.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05

Yucon

*broem*

QuattroNL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:42:
Bewust doorrijden in een total loss verklaarde auto...best wel een (groot) risico.
Dat ding is met een reden total loss verklaard, er is teveel kapot (zeker qua waarde). Blijkbaar dus niet zichtbaar maar onderhuids is er vanalles kapot. Die zaken hebben allemaal een bepaalde functie en je weet nu gewoon dat niet alles meer werkt zoals het zou moeten.
De expert, die de auto fysiek bekeken heeft, ziet dat toch anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 21:30
Waarom bel je niet gewoon je verzekering en leg je het verhaal aan ze uit? Zij hebben namelijk aangegeven dat er geen WOK nodig was en dat je ermee kunt blijven rijden. Het is dan aan de verzekeraar om te kijken wat er mee te doen valt.

[ Voor 1% gewijzigd door friggler op 09-02-2025 10:14 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
Zou geen gevolgen moeten hebben, jij krijgt een bepaalde dagwaarde uitgekeerd omdat de auto total loss is. Voor de verzekering en opkoper onderling kan het zeker gevolgen hebben, dus je moet de verzekering wel op de hoogte brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Omdat de auto al total loss is en naar een opkoper gaat zou ik er in dit geval denk ik gewoon niks van zeggen en de auto aan ze meegeven. Het is immers toch garantie tot de deur met zoiets. Denk als je dit nu heel braaf gaat melden dat het alleen maar in je nadeel werkt.

Snap ook even niet waarom je er nog in bent blijven rijden. Auto is toch ook helemaal niet meer verzekerd nu? Als hij verkocht is met een bepaalde kilometerstand dan heb je misschien wel iets uit te leggen als dat bij inname niet klopt. Maar dat zie je dan wel weer...

Voor alles geldt natuurlijk ook wat er is afgesproken. Als de verzekeraar aangeeft dat hij nog wel verzekerd is en de opkoper ermee akkoord gaat dat er nog wat kilometers bij kunnen komen dan maakt dat het verhaal weer anders.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 09-02-2025 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ok, dus opkoper komt hem ophalen. Idd bedrijfsrisico van die gast dan, en zal niet de eerste keer zijn dat de auto die ie koop kapot is. Dat is namelijk zijn vak. Motor loopt klopt. Moet alleen niet vragen hoe ;)

Ding gaat toch de auto ambu of aanhanger op en dan voor de export. Lekker mond over houden en over laten schrijven.

Geen WOK status betekent dat er technisch mee gereden mag worden. Maar ik vraag me af of je nog wel verzekerd was toen je reed.

Doe jezelf een lol, laat dat ding staan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 13:18
Die noodloop kan ook een andere oorzaak hebben.

Mijn auto heeft een turbo met elektrisch bediende waste gate. Met koud weer heb ik wel eens gehad dat hij inde noodloop ging, puur omdat dit stangetje door wat zout en viezigheid stroef ging en dus bij de start niet 'in-uit' goed deed maar verder na dus foutcodes wissen goed reed.

Stangetje ingespoten met WD40, en auto reed weer als vanouds.

Speculeren heeft geen zin, uitlezen met een OBD ELM 327 dongeltje van 2 euro wel (y)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 22:05
Palomar schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:01:
Omdat de auto al total loss is en naar een opkoper gaat zou ik er in dit geval denk ik gewoon niks van zeggen en de auto aan ze meegeven. Het is immers toch garantie tot de deur met zoiets. Denk als je dit nu heel braaf gaat melden dat het alleen maar in je nadeel werkt.

Snap ook even niet waarom je er nog in bent blijven rijden. Auto is toch ook helemaal niet meer verzekerd nu? Als hij verkocht is met een bepaalde kilometerstand dan heb je misschien wel iets uit te leggen als dat bij inname niet klopt. Maar dat zie je dan wel weer...

Voor alles geldt natuurlijk ook wat er is afgesproken. Als de verzekeraar aangeeft dat hij nog wel verzekerd is en de opkoper ermee akkoord gaat dat er nog wat kilometers bij kunnen komen dan maakt dat het verhaal weer anders.
TS geeft aan hij toestemming heeft gekregen om er in te blijven rijden, van de schadeexpert die in opdracht werkt van de verzekering. Het lijkt mij dus stug dat die zelfde verzekering ondertussen de auto op “niet meer verzekerd” heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 22:05
@DnJealt niet per se relevant voor het topic, maar toch benieuwd: wat was eigenlijk globaal het type schade aan deze auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

FreakNL

Well do ya punk?

In een auto die economisch total loss is kun je natuurlijk afhankelijk van de schade nog prima rijden. Dus dat het minder veilig dan voorheen was hoeft niet perse zo te zijn. Als er voor 3000 euro carrosserie-schade kan een oude auto zomaar economisch total loss zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnJealt
The Eagle schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:16:
Ok, dus opkoper komt hem ophalen. Idd bedrijfsrisico van die gast dan, en zal niet de eerste keer zijn dat de auto die ie koop kapot is. Dat is namelijk zijn vak. Motor loopt klopt. Moet alleen niet vragen hoe ;)

Ding gaat toch de auto ambu of aanhanger op en dan voor de export. Lekker mond over houden en over laten schrijven.

Geen WOK status betekent dat er technisch mee gereden mag worden. Maar ik vraag me af of je nog wel verzekerd was toen je reed.

Doe jezelf een lol, laat dat ding staan.
Ik laat hem zeker staan nu!

Eigenlijk precies om de reden dat @Valorian nu zegt; De schade expert, ingehuurd door de verzekering, heeft schade bekeken en zegt dat ik er in kan en mag rijden. Ik ga er dan toch vanuit dat deze me verteld zou hebben dat ik niet verzekerd ben als dat het geval was. Assumptions..
Tevens zou ik er ook niet in door blijven rijden als de auto me onveilig aan had gevoeld.
barta123 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:17:
Speculeren heeft geen zin, uitlezen met een OBD ELM 327 dongeltje van 2 euro wel (y)
P0303 - Cylinder 3 misfire ;(
Valorian schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:23:
@DnJealt niet per se relevant voor het topic, maar toch benieuwd: wat was eigenlijk globaal het type schade aan deze auto?
Aanrijding van achter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005

Theo

moederbord

QuattroNL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:42:
Dat ding is met een reden total loss verklaard, er is teveel kapot (zeker qua waarde).
Economisch total loss is niet hetzelfde als een auto die onveilig is om mee te rijden. De TS noemt zelf dat de reparatie van de aanrijdingsschade meer is dan 2/3e van de waarde van de auto. Een deukje in een zijpaneel en de kofferbakklep, een scheurtje in de bumper en en een scheurtje in een achterlicht zijn schades die samen zomaar 3k kosten om te repareren. Wanneer deze auto dus een dagwaarde heeft van 4.500 euro dan is deze schade voldoende om 'm economisch total loss te verklaren. Dat terwijl de schade zó klein is dat je er waarschijnlijk nog gewoon mee door de APK kunt komen mocht je ermee door blijven rijden.

Niet elke auto in Nederland is een nieuwe wagen die 30K waard is....

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009

QuattroNL

It is I.

Theo schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:57:
[...]

Economisch total loss is niet hetzelfde als een auto die onveilig is om mee te rijden. De TS noemt zelf dat de reparatie van de aanrijdingsschade meer is dan 2/3e van de waarde van de auto. Een deukje in een zijpaneel en de kofferbakklep, een scheurtje in de bumper en en een scheurtje in een achterlicht zijn schades die samen zomaar 3k kosten om te repareren. Wanneer deze auto dus een dagwaarde heeft van 4.500 euro dan is deze schade voldoende om 'm economisch total loss te verklaren. Dat terwijl de schade zó klein is dat je er waarschijnlijk nog gewoon mee door de APK kunt komen mocht je ermee door blijven rijden.

Niet elke auto in Nederland is een nieuwe wagen die 30K waard is....
Ben ik zeker met je eens!
Ik neem aan dat de TS het rapport van de schadeexpert (ingezien) heeft en dus weet wat de schade precies is.

Ik denk ook meer verzekeringstechnisch.
Blijkbaar is de verzekering ermee akkoord dat er nu nog gewoon mee gereden wordt?
Stel de TS rijdt nu schade of krijgt een ongeluk.
Hoe gaat de verzekering daar dan mee om?
(we kennen niet alle details dus dit blijft gissen dus dit is een vage casus >:) ).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
Wild Chocolate schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:13:
Voor de opkoper is dit gewoon bedrijfsrisico. Ze hebben het ding blind gekocht en die motorstoring is waarschijnlijk gewoon een gevolg van de aanrijding.
The Eagle schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:16:
Dat is wel heel kort door de bocht.
Opkoper heeft waarschijnlijk het schaderapport gezien en als daarin staat dat de auto rijdt, motor goed loopt en geen foutmeldingen heeft dan mag hij daar ook vanuit gaan. Als deze status na het opmaken van het rapport, maar voor het ophalen veranderd dan moet een opkoper dat ook gewoon weten.

Dit is niet aan TS om te melden aan de opkoper, maar wel aan de verkopende maatschappij (de verzekeraar) en doe moet dat dan wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:08
Even naar alle mensen die zeggen er mag niet mee gereden worden.
Verleden jaar reed ik in lease- Up, en werd van achter aangetikt door vrachtwagen toen ik voor verkeerslicht stilstond.
Schade: krasje in lak, kentekenplaathouder aan rechterkant hoekje afgebroken, bumper was los geschoten, maar heeft vrachtwagenchauffeur terug geklikt.
Kreeg te horen "over 3 maanden repareren we het bij schadehersteller", prima, 3 maanden rondgereden. Geen vuiltje aan lucht, dag later wordt ik gebeld, auto is total loss, wordt voor 7k verkocht. - dat is dus een up van jaar oud met nog geen 20k op teller...

Waar ik mee wil zeggen, total loss hoeft niet onrijdbaar te zijn, blijkbaar als je nummerbord houder beetje afgebroken is ga je ook al die kant op.

Voor rest wel eens met feit: nu hij noodloop doet niet meer mee rijden.
Ik zou zelf de verzekering bellen en kijken hoe het met je noclaim zit als je een tijdelijke auto wilt lenen. (Waarschijnlijk valt dat niet onder jouw claim, want je bent van achter aangereden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DnJealt
Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik ga contact opnemen met de verzekering. Morgen dan, vandaag zijn ze dicht :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 13:18
DnJealt schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:38:
[...]

Ik laat hem zeker staan nu!

Eigenlijk precies om de reden dat @Valorian nu zegt; De schade expert, ingehuurd door de verzekering, heeft schade bekeken en zegt dat ik er in kan en mag rijden. Ik ga er dan toch vanuit dat deze me verteld zou hebben dat ik niet verzekerd ben als dat het geval was. Assumptions..
Tevens zou ik er ook niet in door blijven rijden als de auto me onveilig aan had gevoeld.

[...]

P0303 - Cylinder 3 misfire ;(

[...]

Aanrijding van achter.
Kan gewoon een kapotte bougiekabel zijn, of een die losgeschoten is. Dus niks ernstigs... Heb ik ook gehad, een marter had tandjes in mijn bougiekabel gezet, dus die ging naar opzij vonken. Richting de koelleidingen naar de turbo :+

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DnJealt
Zojuist gebeld met de schade expert. Uitgelegd dat de motor een storing heeft mbt overslag op cylinder.
Hierbij de opmerking gekregen dat die motor wel vaker kuren heeft daarop, kan ik zelf ook niks aan doen en niks om zorgen over te maken.
Ik blijf er nu mooi vanaf. Inmiddels heb ik ook een andere auto kunnen kopen die ik volgende week kan komen halen. Nog even een weekje overbruggen dus :)

Nou, dat lucht ook weer op. Helaas niet de vraag gesteld wat er gebeurd zou zijn als het echt mis was. Ben al blij dat het zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:36

timovd

Voorsprong door techniek

Goed dat je antwoord hebt van de verzekeringsmaatschappij. Dat is voor jou de enige partij. Jij hebt zelf toch geen (direct) contact met de opkoper. Wel netjes om jouw partij/schade-expert te informeren.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04
99ruud99 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:46:
Even naar alle mensen die zeggen er mag niet mee gereden worden.
Verleden jaar reed ik in lease- Up, en werd van achter aangetikt door vrachtwagen toen ik voor verkeerslicht stilstond.
Schade: krasje in lak, kentekenplaathouder aan rechterkant hoekje afgebroken, bumper was los geschoten, maar heeft vrachtwagenchauffeur terug geklikt.
Kreeg te horen "over 3 maanden repareren we het bij schadehersteller", prima, 3 maanden rondgereden. Geen vuiltje aan lucht, dag later wordt ik gebeld, auto is total loss, wordt voor 7k verkocht. - dat is dus een up van jaar oud met nog geen 20k op teller...

Waar ik mee wil zeggen, total loss hoeft niet onrijdbaar te zijn, blijkbaar als je nummerbord houder beetje afgebroken is ga je ook al die kant op.
Ga er maar van uit dat er dan achter de bumper wat dingen zijn ingedeukt. Mijn vader heeft dat ook een keertje gehad waarbij er aan de buitenkant niets te zien was, maar de auto bleek wel 3cm korter geworden. In zijn geval kon het verder weinig kwaad, maar eigenlijk was die ook total-loss.

[removed]

Pagina: 1