Hi mede-tweakers
Mijn beide pc's heb ik gekocht onder advies van jullie en daar ben ik tot vandaag heel content van geweest, dus ook voor deze ronde passeer ik even via jullie
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal vooral dienen voor games, dit gaat van shooters zoals COD of Escape From Tarkov tot RPG (zoals de nieuwe Kingdom Come II), maar ook wat simpeler zoals Factorio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem zal via cafetariaplan gekocht worden (voor zij die het niet kennen, weer een of andere Belgische structuur om bedrijven hun werknemers voordelig zaken te kunnen laten kopen). Max budget ligt rond de 2250€.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zaken die ik vandaag heb en die meegaan naar het nieuwe systeem:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bedoeling is om terug vanaf 0 te starten. Op dit moment heb ik een Fractal Design Meshify, top case, maar zou nu graag voor iets kleiner gaan. Het moet geen SFF build worden, maar kleiner dan vandaag is de bedoeling.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb op dit moment een afkeer voor Nvidea (vraag me niet waarom) en ASUS (customerservice). Hun laat ik liever uit mijn PC.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wij hebben thuis verwarming, dus het systeem moet niet te warm lopen. Dit lijkt me in combinatie met de wens om kleiner te gaan de grootste uitdaging?
Verder game ik in de woonkamer en kijkt mijn wederhelft ook graag wat TV, dus een straaljager zit zij niet op te wachten (happy wife, happy life
)
Ga je overklokken?
Zal niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb met mijn wensen om kleiner te gaan en stil/koel te blijven geprobeerd om een zo goed mogelijke configuratie te maken, echter hoop ik hier nog even een dubbelcheck te krijgen of alles compatibel is met elkaar en of ik mogelijks betere componenten heb gemist.
Mijn beide pc's heb ik gekocht onder advies van jullie en daar ben ik tot vandaag heel content van geweest, dus ook voor deze ronde passeer ik even via jullie
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal vooral dienen voor games, dit gaat van shooters zoals COD of Escape From Tarkov tot RPG (zoals de nieuwe Kingdom Come II), maar ook wat simpeler zoals Factorio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem zal via cafetariaplan gekocht worden (voor zij die het niet kennen, weer een of andere Belgische structuur om bedrijven hun werknemers voordelig zaken te kunnen laten kopen). Max budget ligt rond de 2250€.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zaken die ik vandaag heb en die meegaan naar het nieuwe systeem:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Toetsenborden | Logitech G815 Lightsync RGB (GL Tactile, Azerty FR) Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Logitech G703 Lightspeed (910-005640) | € 87,23 | € 87,23 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 87,23 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bedoeling is om terug vanaf 0 te starten. Op dit moment heb ik een Fractal Design Meshify, top case, maar zou nu graag voor iets kleiner gaan. Het moet geen SFF build worden, maar kleiner dan vandaag is de bedoeling.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb op dit moment een afkeer voor Nvidea (vraag me niet waarom) en ASUS (customerservice). Hun laat ik liever uit mijn PC.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wij hebben thuis verwarming, dus het systeem moet niet te warm lopen. Dit lijkt me in combinatie met de wens om kleiner te gaan de grootste uitdaging?
Verder game ik in de woonkamer en kijkt mijn wederhelft ook graag wat TV, dus een straaljager zit zij niet op te wachten (happy wife, happy life
Ga je overklokken?
Zal niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb met mijn wensen om kleiner te gaan en stil/koel te blijven geprobeerd om een zo goed mogelijke configuratie te maken, echter hoop ik hier nog even een dubbelcheck te krijgen of alles compatibel is met elkaar en of ik mogelijks betere componenten heb gemist.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 358,- | € 358,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB | € 1.089,- | € 1.089,- |
1 | Behuizingen | Jonsbo D31 MESH Screen Zwart | € 114,55 | € 114,55 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 43,90 | € 43,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 114,56 | € 114,56 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 138,90 | € 138,90 |
Totaal | € 2.187,81 |