Beste leden,
Ik ben al tijdje opzoek naar een leuke desktop voor mijn ouders. Ik zie echter door de bomen zie ik het bos niet meer. Hieronder beschrijf ik wat ze erop doen en wacht ik gevonden heb.
Ze willen graag een desktop die klaar is voor de toekomst. Momenteel hebben ze een all-in-desktop die tegenwoordig bijna vliegt..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is voornamelijk voor huis, tuin en keuken gebruik. Mijn vader wilt graag veel schijf ruimte vanwege foto's. 1 of 2 TB. Verder is het voor muziek luisteren, surfen op internet, Office gebruik
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag rond de 600/700 euro kosten met een monitor van 27"
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Windows 11 moet erop komen en 27" monitor en een WiFi kaart. Verder geen bijzonderheden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
USB type C lijkt mij een verstandige keuze ivm Europese richtlijnen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik weet dat MSI makkelijk is met drivers te zoeken, zijn er ook andere merken waar makkelijk drivers voor te vinden zijn met software?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[nvt
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb natuurlijk al wat voor onderzoek gedaan. Ik lees veel over AMD processoren en overal luid het advies nu om naar AM5 socket te gaan. Ik er word veel gesproken over de 8500 en 8600 processor maar is deze niet een overkill?
Graag hoor ik wat een goede keuze is. Het mag natuurlijk ook goedkoper want de desktop hoeft natuurlijk niet de aller beste prestaties te halen al is een voorbereiding op de toekomst welkom.
Wat ik gevonden had:
Het MSI moederbord heeft geen WiFi en USB type C
De productenlijst is niet toegevoegd hieronder de lijst:
AMD Ryzen 5 8500G
MSI Pro A620M-E
be quiet! Pure Rock Slim 2
be quiet! Pure Power 11 400 watt
Patriot Viper Venomen 32 GB PVV532G600C30K
Kingston NV3 1 TB
Lian Li A3-mATX
Monitor:
iiyama ProLite XU2763HSU-B1 27"
Ik ben al tijdje opzoek naar een leuke desktop voor mijn ouders. Ik zie echter door de bomen zie ik het bos niet meer. Hieronder beschrijf ik wat ze erop doen en wacht ik gevonden heb.
Ze willen graag een desktop die klaar is voor de toekomst. Momenteel hebben ze een all-in-desktop die tegenwoordig bijna vliegt..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is voornamelijk voor huis, tuin en keuken gebruik. Mijn vader wilt graag veel schijf ruimte vanwege foto's. 1 of 2 TB. Verder is het voor muziek luisteren, surfen op internet, Office gebruik
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag rond de 600/700 euro kosten met een monitor van 27"
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Windows 11 moet erop komen en 27" monitor en een WiFi kaart. Verder geen bijzonderheden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
USB type C lijkt mij een verstandige keuze ivm Europese richtlijnen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik weet dat MSI makkelijk is met drivers te zoeken, zijn er ook andere merken waar makkelijk drivers voor te vinden zijn met software?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[nvt
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb natuurlijk al wat voor onderzoek gedaan. Ik lees veel over AMD processoren en overal luid het advies nu om naar AM5 socket te gaan. Ik er word veel gesproken over de 8500 en 8600 processor maar is deze niet een overkill?
Graag hoor ik wat een goede keuze is. Het mag natuurlijk ook goedkoper want de desktop hoeft natuurlijk niet de aller beste prestaties te halen al is een voorbereiding op de toekomst welkom.
Wat ik gevonden had:
Het MSI moederbord heeft geen WiFi en USB type C
De productenlijst is niet toegevoegd hieronder de lijst:
AMD Ryzen 5 8500G
MSI Pro A620M-E
be quiet! Pure Rock Slim 2
be quiet! Pure Power 11 400 watt
Patriot Viper Venomen 32 GB PVV532G600C30K
Kingston NV3 1 TB
Lian Li A3-mATX
Monitor:
iiyama ProLite XU2763HSU-B1 27"