PC voor thuisgebruik (geen gaming)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 22:35
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een systeem voor mijn moeder. Het zal gebruikt worden voor standaard browsen, tekst verwerken maar ook mogelijk voor fotobewerking (eventueel tegen die tijd een videokaart aan te schaffen)

Wat mag het systeem gaan kosten?
niet perse een harde prijs, maar ik probeer een toekomst bestendig systeem te maken. Dit is als tegenhanger van de bestbuy op het AM4 platform.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat nu alleen om het systeem, er zal waarschijnlijk een standaard 27 inch scherm aan komen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alleen een basis systeem, eerst zonder videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik neig nu vooral naar AMD

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
simpel, saai en degelijk

Wat verwacht je van ons?
een check of dit samen goed werkt, of dat er mogelijk beter bangforbucks onderdelen zijn

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 8500G Boxed€ 147,68€ 147,68
1MoederbordenGigabyte B650M D3HP AX€ 140,22€ 140,22
1BehuizingenAntec NX500M€ 52,73€ 52,73
1Geheugen internPatriot Viper Venom PVV532G560C36K€ 82,87€ 82,87
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 56,-€ 56,-
1SSD'sLexar NM710 1TB€ 63,22€ 63,22
Totaal€ 542,72

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
Een videokaart doet voor fotobewerking weinig tot niks, zeker als we het hebben over standaard huis-, tuin- en keukenfotobewerkingen, wat een gemiddelde moeder zal doen :P

Ik zou voor een moeder eerder kijken naar een small form factor PC, die je eventueel achter de monitor weg kan werken. Wat jij hebt gekozen is geen kleine kast.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 22:35
Bedankt voor de reactie.
De vormfactor maakt niet zoveel uit, de kast komt op een werkkamer te staan onder het bureau. Daarom het liefst een systeem dat toekomstbestendig is en doet wat het moet doen