Ik heb de uitvoering: Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 Zwart die ik al enige tijd gebruik in combinatie met een pc met een uitvoering: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 . Dit loopt via DisplayPort en werkt prima.
Nu wil ik dit scherm ook gebruiken in combinatie met mijn nieuwe laptop: uitvoering: ASUS Vivobook S 16 OLED S5606MA-MX108W-BE (Azerty toetsenbord)
Als ik deze op HDMI aansluit werkt dit ook prima.
Het loopt mis als ik deze via USB/C aansluit.
Het scherm start op, maar na enkele seconden beeld gaat het scherm op zwart en komt het beeld na ongeveer 2s terug. Enkele seconden later terug zwart en dit herhaalt zich. Het scherm is onbruikbaar zo.
Ik wil via USB/C aansluiten omdat ik dan de ingebouwde aansluitingen van het scherm ook kan gebruiken (USB, Ethernet, Audio-uit, etc)
Ik gebruik de USB/C kabel die meegeleverd werd bij het scherm, die vermeldt: Full USB3.1Gen2 5ACM-CM
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-alle overige kabels uit het scherm losgemaakt (geen effect)
-zowel met als zonder de laptop op netstroom (ook via USB/C). (Omdat het scherm slechts 65W kan leveren via USB/C en de laptop 90W vraagt, wat misschien ook nog een issue kan worden)
-drivers laptop zijn volgens windows update allemaal ok
-Freesync op het scherm uitgeschakeld (geen effect)
-HDR ingeschakeld (geen effect)
Nu wil ik dit scherm ook gebruiken in combinatie met mijn nieuwe laptop: uitvoering: ASUS Vivobook S 16 OLED S5606MA-MX108W-BE (Azerty toetsenbord)
Als ik deze op HDMI aansluit werkt dit ook prima.
Het loopt mis als ik deze via USB/C aansluit.
Het scherm start op, maar na enkele seconden beeld gaat het scherm op zwart en komt het beeld na ongeveer 2s terug. Enkele seconden later terug zwart en dit herhaalt zich. Het scherm is onbruikbaar zo.
Ik wil via USB/C aansluiten omdat ik dan de ingebouwde aansluitingen van het scherm ook kan gebruiken (USB, Ethernet, Audio-uit, etc)
Ik gebruik de USB/C kabel die meegeleverd werd bij het scherm, die vermeldt: Full USB3.1Gen2 5ACM-CM
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-alle overige kabels uit het scherm losgemaakt (geen effect)
-zowel met als zonder de laptop op netstroom (ook via USB/C). (Omdat het scherm slechts 65W kan leveren via USB/C en de laptop 90W vraagt, wat misschien ook nog een issue kan worden)
-drivers laptop zijn volgens windows update allemaal ok
-Freesync op het scherm uitgeschakeld (geen effect)
-HDR ingeschakeld (geen effect)