Als de rood gemarkeerde balk mist, dan kantelt de vaatwasser aan de achterkant omhoog.
Dat komt omdat de vaatwasser alleen bovenin vast zit aan de kast wangen.
Als het aanrechtblad is zoals de tweede zwarte lijn, dan heb je geen balk achter nodig.
Bij de onderste moet je de hoogte van de balk (rood) aftrekken van je paneel (blauw) hoogte en achterin een balk maken.
De onderste is dus jouw situatie (waarbij de balk mist) en is complexer om het paneel op de juiste manier te plaatsen.
Je moet dan de hoogte van je grijze balk aftrekken van de totale hoogte en van de paneelhoogte.
Verwijderen van die balk en situatie 1 of 2 gebruiken is veel makkelijker.
Dit staat ook vermeld op een minuscuul papiertje dat bij de vaatwasser zit (maar niet in de installatiehandleiding).
De achterkant moet er uit als de diepte van de kast wang minder is dan 55cm (dus niet aanrecht en deurtjes meerekenen).
Een goede keukenmonteur houdt bij installatie er rekening mee. Echter zijn 8 van de 10 keukenmonteuren niet capabel (of tijd/geld gebrek).
Jouw situatie komt ik dus regelmatig tegen en moet ik de keuken aanpassen.
En in geval van blindgrepen moet ik de laatste situatie aanhouden en een paneel aan de bovenkant maken.
Zoals onderstaand omdat de montage clips van de gootsteen in de weg zitten:
Dit was de situatie daarvoor, waarbij de vaatwasser snel stuk ging en scheef stond:
:strip_exif()/f/image/E8TIYpayxtmxFSWzSmOZ8sYA.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zou voor alle vaatwassers moeten gelden...
Het probleem is minder met AEG en Miele omdat die ook onderin de kuip 2 schroeven hebben.
[
Voor 93% gewijzigd door
DJMaze op 10-02-2025 15:13
]