Moederbord VRM

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een VRM kolom met iets als "12x 60A" zou handig zijn. Kolommen voor audio-, LAN- en WLAN chips zouden ook handig zijn.
Info over M.2 in de beschrijving of in een aparte kolom is ook een optie.
Zouden de kolommen in de dropdown gesorteerd kunnen worden?
Het is niet mogelijk te filteren op borden waar VRM type niet is ingevuld.

categorie: Moederborden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdNt7aimhGrfS8y1Tx6e7AtPqAg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gg0nOOvSUFE6sErtdfKjJp1l.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UM5NwuNi6qZjKo-RQ7C1hLz13sg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3d0o3yQso0NVu9TDx9Gik4RZ.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-02-2025 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dit is weinig informatief. Hoogst ondersteunde versie ("6E") zou beter zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyNf4r7x8NsNjY4WFXafSUij-DI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hQZkn2FNA96diZR5xR1NMghZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
categorie: Geheugen intern

Is het bij geheugen mogelijk de (vijf) timings aan de beschrijving ("32GB DDR5 @ 6.000MT/s, kit van 2") toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:55:
Een VRM kolom met iets als "12x 60A" zou handig zijn. Kolommen voor audio-, LAN- en WLAN chips zouden ook handig zijn.
Info over M.2 in de beschrijving of in een aparte kolom is ook een optie.
Het is niet mogelijk te filteren op borden waar VRM type niet is ingevuld.

categorie: Moederborden

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb alles in het rijtje erbij gezet voor uw selectie :)

Wat betreft M.2, dit is al wat lastiger om het netjes te krijgen. Je ziet dat het in de kolom een rommeltje wordt en dan zou ik eigenlijk alles (virtueel) moeten lostrekken en dat is een behoorlijke nachtmerrie om bij te houden. Iets van een totaal aantal M.2 slots zou ik nu kunnen overwegen, maar die extra info wil je eigenlijk ook hebben ... Ik denk dat dit een mooie kandidaat is om in de specregel onder de titel te proppen, de verwachting is dat we daar meer ruimte krijgen in de toekomst. Als het zo ver is, wil ik alle specregels even nalopen en dan kom ik deze vanzelf tegen :)
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:11:
Dit is weinig informatief. Hoogst ondersteunde versie ("6E") zou beter zijn.

[Afbeelding]
Eens, maar in de huidige opzet niet eenvoudig voor elkaar te krijgen voor iets wat eigenlijk alleen een probleem is in de speckolommen. Dus deze zal ik voor nu moeten afwijzen.
Olaf van der Spek schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:59:
categorie: Geheugen intern

Is het bij geheugen mogelijk de (vijf) timings aan de beschrijving ("32GB DDR5 @ 6.000MT/s, kit van 2") toe te voegen?
Dit is een van de dingen die ik wil toevoegen, zodra duidelijk is hoeveel extra ruimte we hebben na het redesign. Voor nu past het op sommige plekken waar deze beschrijving (specline zoals wij dit noemen) wordt gebruikt net niet lekker. Ook dit neem ik mee als ik de speclines ga nalopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:45:
[...]

Ik heb alles in het rijtje erbij gezet voor uw selectie :)
Dank u. Al mis ik WLAN chip (controller?) nog.
Oh wacht, heet "Wifi-contr."
Wat betreft M.2, dit is al wat lastiger om het netjes te krijgen. Je ziet dat het in de kolom een rommeltje wordt en dan zou ik eigenlijk alles (virtueel) moeten lostrekken en dat is een behoorlijke nachtmerrie om bij te houden.
De data is al aanwezig toch?

Elke entry op een nieuwe regel zou al helpen denk ik (in de details page):
code:
1
2
3
1x M.2 (PCI-e 5.0 x4), 
2x M.2 (PCI-e 4.0 x4), 
4x SATA-600

De haakjes voegen ook weinig toe.
M.2, U.2 en SATA apart is ook een optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVO7ilfWR0qsZkeHanGhZS5wXow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p5YB5Pooatc3MIBqpS03uFiK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-02-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Olaf van der Spek Ik heb de volgorde van de opties in de dropdowns bij moederborden aangepast, is nu een stuk logischer. De twee standaard opties zijn ook de twee eerste in de volgorde van de lijst, dus dat is helaas wel misschien wat onlogisch. Maar de rest klopt :)

Ik zou dolgraag wat meer formatting opties willen hebben. Voorlopig moet ik het hiermee doen en kan ik alleen als ik flink de trucendoos opentrek misschien iets anders bouwen. Maar daar wil ik eerlijk gezegd niet veel moeite insteken, omdat er in het algemeen gekeken wordt naar hoe we informatie beter vindbaar kunnen maken. Dit is een van de dingen die beter kunnen en dan wacht ik liever even daarop dan dat ik met een half-gare oplossing kom.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.