Slimme schakelaar icm domme verlichting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Ik heb in m'n woonkamer een hue lamp die ik bedien met de hue dimmer. Maar er zit naast de trap ook een domme schakelaar waarmee je hem kan aan/uit zetten. Uiteraard werkt dat niet zo handig, want als je de lamp via de domme schakelaar uit zet, kan je hem niet meer bedienen met de hue dimmer.

Ik ben al een tijd aan het kijken naar wat nu de handigste oplossing is hiervoor en kom op 2 opties uit:
1. shelly wifi schakelaar achter de domme schakelaar inbouwen. (shelly 1L gen3.)
2. domme schakelaar vervangen door slimme schakelaar.

Maar omdat de schakelaar ook voor de lamp boven is, moet die uiteraard ook blijven werken.

Iemand een advies voor een elegante oplossing hiervoor?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Lzjz3Sxz/verlichting.png

[ Voor 6% gewijzigd door Piet400 op 08-02-2025 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Ik neem aan dat je een dubbele inbouwschakelaar hebt? Dan zou ik een fasedraad bijtrekken en een shelly achter de schakelaar plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Draden voor je Hue achter de schakelaar doorverbinden zodat deze altijd aan staat. Dubbele schakelaar vervangen door een enkele die dan gekoppeld is aan boven.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:45
Ik denk dat je zoiets zoekt:

uitvoering: Philips Hue wandschakelaarmodule

Heb ik ook zodat de buitenlampen met de schakelaar en remote bediend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Dat ziet er ook wel bruikbaar uit. qua functionaliteit ongeveer gelijkwaardig aan de shelly als ik het zo zie.
Verschil is volgens mij dat de shelly wifi of bluetooth gebruikt en deze zigbee. hij lijkt me ook wat groter dan de shelly.

Iemand ervaring met beide oplossingen? (Philips en Shelly)

Ik neig naar de shelly, tenzij er een goed argument is om voor de philips te gaan.