Is Windows Defender betrouwbaar zonder Norton?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black VW
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-03 09:43
Vraagje van een leek:

Heb Office 365, waarop Windows Defender zit.

Ik gebruik echter ook al jaren Norton, kan ik deze laatste er eventueel afhalen om laptop wat sneller te maken of is WD iets minder performant?

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:31
Ik zou zeggen google is your friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Defender is prima, zolang je niet op 'vreemde' websites komt en iets van een adblocker gebruikt in je browser.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dracula schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 09:31:
Ik zou zeggen google is your friend.
En ik zou dan zeggen: zeg dan niets / doe een TR en laat dat aan de crew over ;)

@Black VW er zijn hier in Privacy en beveiliging al heel wat discussies geweest, lees er wat recente na en dan heb je al iets van een eigen mening. En zal je andere aandachtspunten dan snelheid tegenkomen. Ook zijn er wat vergelijkingssites. Soms niet meer dan reclame maar sommige zijn prima te lezen. Loop https://www.av-comparatives.org/consumer/ en https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/ ook even door.

Als je daarna vragen hebt, stel gerust. Maar doe dus eerst zelf een rondje.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ja, defender is een prima AV.
In principe heb je voor AV verder niets nodig. Er zijn sites die producten vergelijken maar let daarbij goed op. Veel van die sites zijn eigendom van of worden gesponsord door de fabrikant van een AV product.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5