Via HP Jetdirect printen vanuit dos

Pagina: 1
Acties:

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01
Ik heb op dit moment een HP jetdirect ofzoiets. Ik krijg dit ding alleen niet zo dat er vanuit dos ook geprint kan worden. Iemand suggesties?

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Beetje specifieker zijn. Vanuit een dos-box of echt een dos-machine? Voor het printen vanuit een dos box, gebruik je gewoon: net use lpt1 \\computername\sharename

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01
Die HPJetdirect zorgt er voor dat je direct naar de printer kan printen via het netwerk. Hij wordt dus niet via een andere PC op het netwerk geshared. Als ik 'm via een andere printer share dan kan ik wel aangeven dat hij vanuit elk dos-programma kan printen. Als ik de printer via die HPJetdirect direct installeer dan kan ik wel vanuit windows printen maar niet vanuit dus (Eigenlijk DOS-box dus).

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Redelijk hot topic gezien de hits met Google:
http://www.google.com/search?q=jetdirect+printing+dos

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op zondag 16 september 2001 10:21 schreef MadMax het volgende:
Die HPJetdirect zorgt er voor dat je direct naar de printer kan printen via het netwerk. Hij wordt dus niet via een andere PC op het netwerk geshared. Als ik 'm via een andere printer share dan kan ik wel aangeven dat hij vanuit elk dos-programma kan printen. Als ik de printer via die HPJetdirect direct installeer dan kan ik wel vanuit windows printen maar niet vanuit dus (Eigenlijk DOS-box dus).
Als je hem met die JetDirect aan het netwerk hangt, zal hij ook een sharenaam moeten hebben anders kun je hem toch niet benaderen???????