Weersafhankelijk regeling uitschakelen op HReco 36

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneSa
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-09 11:26
Weet iemand hoe je de weersafhankelijke regeling bij een HReco 36 uitschakeld? Bij de installatie is er een buitensensor gekoppeld aan de ketel, maar omdat wij ook zone regeling hebben ( vloerverwarming & radiatoren), zit de weersafhankelijke regeling een goed klimaat in huis in de weg.
Ik wil graag de regeling uitzetten.

In de documentatie staat alleen dat als er een buiten sensor is aangesloten de stroomlijn automatisch wordt toegepast, maar het moet toch ook mogelijk zijn om dit gedrag uit te zetten zonder de buiten sensor te verwijderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:06
Wat is je doel?

Die buitensensor doet 2 dingen:
- bij aan/uit thermostaat de temperatuur bepalen op basis van stooklijn als thermostaat warmte vraagt
- bij opentherm thermostaat geeft ie de buitentemperatuur door aan je thermostaat. Wat de thermostaat daar mee doet is niet aan de ketel.

Als je dat niet wilt trek je die sensor eruit en ben je regeling op basis van die sensor kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneSa
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-09 11:26
Ik heb beneden vloerverwarming die in zones verdeeld is. De verdeler wordt aangestuurd door een WTH UMR vario regeling. Deze kan bij vraag van één van de zones ook de CV aansturen.

Daarnaast heb ik boven radiatoren. Een aantal van de deze radiatoren zit ook achter een WTH UMR vario en stuur bij warmtevraag ook de ketel aan.

Het probleem is momenteel dat de radiatoren boven niet warm worden. Dit wordt veroorzaakt doordat de ketel een weersafhankelijke regeling heeft. Hierdoor komt de cv temperatuur niet boven de 40 graden. Ondanks dat ik de maximale temp bv op 80 graden zet.

Ik hoop dat ik door de weersafhankelijke regeling uit te zetten dat de ketel reageert op de warmtevraag vanuit de vloerverwarming of de radiatoren. Dit zou moeten werken omdat beide via de UMR de ketel aansturen.

De ketel hangt bij mij in de garage en er hangt een openterm thermostaat aan. Deze hangt naast de keten in de garage. De functie van dat ding is eigenlijk alleen om de ketel continu te laten draaien en misschien inderdaad om de stroomlijn te bepalen.
Ik weet alleen nog niet of de buitensensor zijn info aan de ketel doorgeeft en dat de ketel de stooklijn bepaald of dat het via de openterm loopt.

Zelf denk ik een betere warmteverdeling in huis te krijgen door de weersafhankelijke regeling uit te zetten en ik verwacht zelfs dat mijn gasverbruik naar beneden gaat omdat er alleen gestookt wordt als er een warmte vraag is.