Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit moet een eenvoudig systeempje worden voor mijn moeder, moet snel opstarten, klein en stil zijn en wordt vooral gebruikt voor browsen en lichte Office-applicaties. Heb de specs iets zwaarder gekozen dan noodzakelijk zodat het systeempje wat langer mee kan gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 800 euro, als het kan minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur, niets wat bijzonder is of relevant voor dit topic.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje hieronder, die specs lijken me wel voldoende. Deze cooler zou moeten passen en mijn aanname is dat hij stiller is dan boxed. SSD gekozen omdat 1TB geen drol meer kost maar 512GB was ook al voldoende geweest. Wilde eerst voor een Ryzen 5 3400G gaan om te besparen maar toch niet gedaan omdat ik niet over drie jaar alweer naar iets anders wil kijken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren of zwaarwegende bezwaren, wil wel graag deze barebone omdat ik dit leuke systeempjes vindt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet stil zijn, met name bij idle.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk vooral een validatie dat dit werkt en alles compatible is. Suggesties voor goedkopere, betere of snellere componenten zijn natuurlijk welkom. Ben me er van bewust dat er voor AM4 straks geen upgradepad meer is maar dat is gezien het doel van dit systeem geen probleem.
Dit moet een eenvoudig systeempje worden voor mijn moeder, moet snel opstarten, klein en stil zijn en wordt vooral gebruikt voor browsen en lichte Office-applicaties. Heb de specs iets zwaarder gekozen dan noodzakelijk zodat het systeempje wat langer mee kan gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 800 euro, als het kan minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur, niets wat bijzonder is of relevant voor dit topic.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje hieronder, die specs lijken me wel voldoende. Deze cooler zou moeten passen en mijn aanname is dat hij stiller is dan boxed. SSD gekozen omdat 1TB geen drol meer kost maar 512GB was ook al voldoende geweest. Wilde eerst voor een Ryzen 5 3400G gaan om te besparen maar toch niet gedaan omdat ik niet over drie jaar alweer naar iets anders wil kijken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren of zwaarwegende bezwaren, wil wel graag deze barebone omdat ik dit leuke systeempjes vindt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet stil zijn, met name bij idle.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk vooral een validatie dat dit werkt en alles compatible is. Suggesties voor goedkopere, betere of snellere componenten zijn natuurlijk welkom. Ben me er van bewust dat er voor AM4 straks geen upgradepad meer is maar dat is gezien het doel van dit systeem geen probleem.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 134,69 | € 134,69 |
1 | Barebones | ASRock DeskMini X300 | € 167,72 | € 167,72 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM4 | € 45,93 | € 45,93 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT2K8G4SFRA32A | € 35,40 | € 35,40 |
1 | SSD's | Kingston NV3 (retail) 1TB | € 50,99 | € 50,99 |
Totaal | € 434,73 |