Hallo allemaal,
Ik moest mijn moederbord vervangen ivm kapot gegaan.
mijn video kaart deed het daarvoor nog goed en wat oudere spelen zoals Wolfenstein II: The New Colossus, werkte prima.
nu een nieuw moederboard asus b550m-a gezet in een kleinere kast
nu zodra ik Wolfenstein II: The New Colossus start of een benchmark runt grasht de pc max gpu fans max.
ik heb al een nieuwer power supply gekocht en nieuw geheugen, het oude geheugen en cpu staan op de qvl lijst van asus, ook in een andere antieke pc intel 3070 oid
maar niets helpt de max cpu fan crash blijft zich voor doen, maar niet met normaal office werk en simpele games.
nu zag ik dat van de pcie aansluiting bij 2 golden fingers er een stukje af is, kan dit de oorzaak zijn van de crashes.
en zo ja zou dit gemaakt kunnen worden, of de moeite waard zijn om te repareren
:strip_exif()/f/image/xi85gmSJUUB2L5Ma05Lhs29e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5W3JgNYsLhiPN947ANJxEpQE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cGtEdMpiBLiU3LgMlhpeh0sj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik moest mijn moederbord vervangen ivm kapot gegaan.
mijn video kaart deed het daarvoor nog goed en wat oudere spelen zoals Wolfenstein II: The New Colossus, werkte prima.
nu een nieuw moederboard asus b550m-a gezet in een kleinere kast
nu zodra ik Wolfenstein II: The New Colossus start of een benchmark runt grasht de pc max gpu fans max.
ik heb al een nieuwer power supply gekocht en nieuw geheugen, het oude geheugen en cpu staan op de qvl lijst van asus, ook in een andere antieke pc intel 3070 oid
maar niets helpt de max cpu fan crash blijft zich voor doen, maar niet met normaal office werk en simpele games.
nu zag ik dat van de pcie aansluiting bij 2 golden fingers er een stukje af is, kan dit de oorzaak zijn van de crashes.
en zo ja zou dit gemaakt kunnen worden, of de moeite waard zijn om te repareren
:strip_exif()/f/image/xi85gmSJUUB2L5Ma05Lhs29e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5W3JgNYsLhiPN947ANJxEpQE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cGtEdMpiBLiU3LgMlhpeh0sj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2tDbxOYJ6OMd54czVj8rIZVK.jpg?f=fotoalbum_large)