Google Nest Thermostaat niet op stroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik heb een Google Nest Thermostaat. Deze heb ik aangesloten op de volgende manier:
Nest aansluiten

You just connect the Opentherm OP1 and OP2 wires from the Heatlink to the OpenTherm pins 11 and 12 on connector block X4 in the Intergas Boiler.
Also, you remove the existing on/off room stat connections from pins 6 and 7 on connector block X4
In the Nest 3 Pro settings options page you change the boiler control from On/Off to Opentherm and set the max CH flow temp as required in my case I prefer 70c (default is 80c) You also have the option to specify the DHW max flow temperature if required.
OpenTherm werkt perfect en ik kan de temperatuur regelen. Maar volgens de handleiding zou de spanning voor de Nest uit de bedrading waarop je de thermostaat klikt moeten komen. Maar mijn batterij is nu leeg :? Dus die krijgt geen spanning.

Mis ik iets?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:40
Ben je netspanning vergeten op de heatlink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
jeroen3 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:59:
Ben je netspanning vergeten op de heatlink?
Hnn. We hebben wel een kabel in het stopcontact gedaan en deze aan de Heatlink verbonden, zodat hij aan gaat. Maar ik neem aan dat we blijkbaar ook (extra) bekabeling van de Heatlink naar de thermostaat moeten maken om het ding te voeden. Maar hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:22
Hier staat een "wiring diagram". Iets met T1 en T2 zie ik daar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:14
Als de heatlink werkt, dan staat daar spanning op. Loopt de thermostaat leeg dan heb je mogelijk de bedrading vanuit de heatlink naar de thermostaat vergeten/verkeerd aangesloten. Deze zitten aan de rechterkant van de heatlink (bezien als je er voor staat). Je kunt checken of er spanning op de metalen pinnetjes van de ring van de thermostaat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Alright! Ik heb 'm niet zelf aangesloten, dat heeft mijn vader gedaan. Ik ga het hem even vragen om dit in orde te maken. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisweb op 07-02-2025 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Update: even op zolder geweest en de Heatlink is uit. Ik krijg ‘m ook niet meer aan. Wel op USB, niet op de voeding. En dat is een bekend probleem.

https://www.reddit.com/r/Nest/s/wiXHSWOnJo

Ik ga geen product van 2 maanden oud zelf solderen. En Amazon stuurt me doodleuk door naar Google. Hopelijk hoef ik het niet naar Amerika te sturen, want met de nieuwe president daar betaal ik me straks scheel aan kosten.

Iemand ervaring met Google garantie?
Pagina: 1