Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-05 22:07
Ik heb nu al een managed switch die vlans ondersteund en een access point. Nu heb ik netjes overal in mijn thuisnetwerk ipv6 geactiveerd en dat werkt goed. Alleen ik zit met een irritatie, de draadloze apparaten die met mijn access point verbinden krijgen wel een ipv6 adres alleen het management interface krijgt geen ipv6 adress. Ik heb al contact gehad met de TP-Links en die zegt dat het alleen ondersteund word als mijn switch en mijn access point door de omada controller beheert worden. Daar heb ik geen zin in, dus ik zou graag advies willen hebben voor een goede access point die ook om kan gaan met ipv6 voor de management interface.

Deze heb ik nu in mijn bezit.
Switch: uitvoering: TP-Link JetStream TL-SG2008P
AP: uitvoering: TP-Link EAP650-Wall

Ik heb een beetje rond gekeken en dacht mischien is de Netgear WAX610 wel wat maar ik dacht laat ik het eerst maar is hier vragen om te zien of anderen nog beter advies hebben?
uitvoering: Netgear WAX610, per stuk

Daarnaast dacht ik dan zou ik eigenlijk ook wel een switch willen hebben van hetzelfde merk en daarvoor zat ik naar deze te kijken.
uitvoering: Netgear GS308EPP

Dus zou graag ook even wat meningen en advies hierover hebben, mijn eerste gedacht is het is toch wel zonde om een switch te vervangen die wel gewoon goed werkt en ik niks op aan te merken heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydranet op 07-02-2025 14:53 ]

Beste antwoord (via Yariva op 09-02-2025 08:34)

• Hydranet
Ik heb toch maar besloten een Omada hardware controller te kopen, ben niet ontevreden met de mijn TP-Link aparaten. Wist niet dat een hardware controller bestond en dat neemt ieder geval al een bezwaar die ik tegen een controller heb weg. Dus deze mag als opgelost gezien worden, kan 'm zelf ook niet als opgelost markeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Hydranet op 07-02-2025 19:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hydranet
Ik heb toch maar besloten een Omada hardware controller te kopen, ben niet ontevreden met de mijn TP-Link aparaten. Wist niet dat een hardware controller bestond en dat neemt ieder geval al een bezwaar die ik tegen een controller heb weg. Dus deze mag als opgelost gezien worden, kan 'm zelf ook niet als opgelost markeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Hydranet op 07-02-2025 19:29 ]