Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-ff
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 24-05 11:42
Hoi,
Ik gebruik nog steeds mijn Samsung Tab S2 (SM-T813), mooie beeldkwaliteit, maar het wordt moeizamer.
De laatste tijd worden sommige afbeeldingen, niet allemaal, met een soort digitale storing weergegeven.
Zie de screenshot hieronder, tevens meer info in tweede screenshot.
Tweede punt is dat Google Earth steeds vaker niet wil opstarten en soms moet ik de tablet zelf opnieuw opstarten voordat het weer lukt. Het snelle is er ook wel af.
Derde is dat de tekstinvoer soms traag verloopt. Mijn tikwerk loop dan een halve zin vooruit.
Ik gebruik de tablet eigelijk alleen maar om op de bank wat te firefoxen, niet voor veiligheidsrelevante acties.
Ligt dat aan iets wat jullie herkennen of wordt het gewoon hoog tijd voor iets nieuws?
(En als ik dan een nieuwe koop wil ik er niet op achteruit gaan qua beeld, maar dat is voor een ander onderwerp?)
Dank,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBl3oOddgQBrrpl08-7oNW_LOxw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Bhzn3faC3LIbaO5QCFiooBBi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xYRtHlPajnS-nFaehkTgg8V0qs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZLs11iugp4doZGaD9cWHFYFh.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Oud beestje uit 2016, de accu zal ook wel niet meer geweldig zijn? Lijkt wel een beetje alsof de hardware begint te falen.

Maargoed software problemen zijn ook nog niet uitgesloten. Wat je dus nog zou kunnen proberen is de tablet volledig naar de fabrieksinstellingen herstellen. Dat kan een hoop traagheid en gekke dingen verhelpen, zo'n apparaat wil na zoveel jaar nog wel eens vollopen met gekke dingen. Android 7 is ook al een tijdje uit de mode :+

Als dat het niet verhelpt zou je een nieuwe kunnen overwegen. Ondanks je lichte gebruik van een beetje browsen zou een leuke instap tablet je wel een flinke boost geven tov dit oude beestje. Eventueel tweedehands wat rondspeuren?

Je huidige tablet heeft een OLED scherm en dat is vandaag de dag alleen in het hogere segment te vinden helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 07-02-2025 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het wordt niet direct tijd voor nieuwe hardware maar wel voor nieuwe software. Je Android-versie is hopeloos verouderd en daar zul je tegenaan lopen.

Ik weet niet precies welke Tab S2 je nu hebt, maar je kunt hier even kijken:
Je moet wel even de "Hide discontinued devices" filter uitschakelen.
Devices with a lower opacity image are no longer officially supported and the pages exist for reference only. You can show them by disabling "Hide discontinued devices" in the device filters below:
https://wiki.lineageos.org/devices/#samsung

Note: Doorloop de stappen heel zorgvuldig en ga niet verder als iets niet lukt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Het wordt gewoon tijd voor iets nieuws, maar een AMOLED scherm vind je momenteel niet in mid-range tablets. Daarvoor moet je minstens een Tab S9(goedkoopste is €549) of S9+ kopen. De S9 FE reeks heeft een LCD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-ff
Hoi,
Uit jullie reacties maak ik op dat het voor mij niet zo veel zin heeft om het ding nog lang werkend te houden.
Misschien ga ik eens naar de MM wat schermen bekijken; of ik ga idd voor zo'n S9(+). Is een LCD echt een stapje terug? Wat zie ik daar van? (Ik was/ben fotograaf, dus ik ben daar kritisch op)
Dank

[ Voor 14% gewijzigd door Leon-ff op 07-02-2025 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RepareerDroid schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:58:
Het wordt gewoon tijd voor iets nieuws [...]
Voor jouw username een schrikbarende reactie terwijl de hardware (zover ik lees) nog prima in orde is en vervangen dus gewoon onnodig e-waste genereert.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Leon-ff schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:08:
Hoi,
Uit jullie reacties maak ik op dat het voor mij niet zo veel zin heeft om het ding nog lang werkend te houden.
Misschien ga ik eens naar de MM wat schermen bekijken; of ik ga idd voor zo'n S9(+). Is een LCD echt een stapje terug? Wat zie ik daar van? (Ik was/ben fotograaf, dus ik ben daar kritisch op)
Dank
Het grote verschil is dat een LCD scherm altijd een gloed heeft zelfs al is alles in beeld zwart. Bij een AMOLED scherm zoals dat van de Tab S2 zijn alle zwarte pixels daadwerkelijk uit, wat voor een beter contrast zorgt, en ook de kijkhoeken zijn vaak beter.
Room42 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:52:
[...]

Voor jouw username een schrikbarende reactie terwijl de hardware (zover ik lees) nog prima in orde is en vervangen dus gewoon onnodig e-waste genereert.
De Tab S2 is 10 jaar oud en helaas niet modulair. Vervangen moet uiteindelijk en als de volgende tablet weer zo lang mee gaat is dat al veel mileuvriendelijker dan het grote merendeel van alle tablets en smartphones. Een custom ROM kan het nog wel even rekken, maar niet iedereen heeft daar de kennis voor of interesse in. En de tablet kan eventueel ook nog verkocht of doorgegeven worden aan iemand die daar wel wat voor voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-ff
Hoi,
Ik wil de reageerders nog even bedankten. Ik heb me gisteren een Tab S9 FE 128GB aangeschaft voor een juiste prijs, ook dank aan Tweakers.
Gisteren ben ik al een paar uur bezig geweest om in te stellen, bloatware te verwijderen en overdreven bemoei-opties uit te zetten.
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel_78
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 14:40
Room42 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:52:
[...]

Prdon?
Meneer heeft 9 jaar met zijn tablet gedaan. Weinig mensen die hem dat na doen.
Pagina: 1