Eerste (tweedehandse) auto en ervaring met EasyBuy?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
Goedemiddag,

Ik heb jaren lang Mywheels en sharenow e.d. gebruikt, maar nu denk ik toch dat het tijd wordt om een auto aan te schaffen.

Gezien een auto snel afschrijft, wordt het een tweede handse. Na enkele uren scrollen denk ik dat het een Volvo XC40 wordt.

Maar ik wil graag een second opinion van medetweakers.

Mijn eisen zijn eigenlijk beperkt:

-Automaat
-Parkeercamera achter
-Apple Carplay
-Panoramadak is wel leuk ;)
-Genoeg kofferbak om een weekendje mee te reizen
-Benzine/Hybride gezien ik geen oplaadpaal heb
-"Mini suv" ala XC40 vind ik wel fijn, omdat je dan hoger zit.
-Europees/Japans merk, wellicht een Toyota? Dat schijnt goed te zijn mbt onderhoud.
-€20 tot €40k
-Minimale onderhoud :P :9
Met deze eisen heb ik echter >100 hits op Track/Scout.

Zijn er specifieke dingen waarop ik moet letten?

Ik denk specifiek aan hoe oud de auto is vs aantal gereden kilometers. Indien de prijs vergelijkbaar is, is het dan beter om een 5 jaar oude auto te kopen met 100k op de teller, of juist een 6 jaar oude auto met 70k op de teller?

Eigenlijk is elk advies welkom.

PS: nog een vraag. Heeft iemand ervaring met EasyBuy? Dat klinkt gemakkelijk gezien de auto dan thuis wordt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-07 23:46
Hoeveel km per jaar denk je te rijden. En hoeveel personen wil je mee kunnen nemen? (gezinssamenstelling?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:32
Met deze eisen heb ik echter >100 hits op Track/Scout.
En als je op die sites je zoekgebied beperkt tot een aantal tiental kilometers?
Dan zit bij problemen de verkoper in de buurt.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:17
Toyota helemaal prima.

Maar kijk eens naar een Kia Niro

Ik heb prive een 2021 Niro Hybrid, helemaal top en nooit problemen mee. En zakelijk een hyundai Kona 2024 hybrid (dat is min of meer dezelfde auto) ook nooit wat mee.

De Niro 15.000km in een jaar en de Kona zit al op 50.000km in een jaar.

Hier heb ik de Niro vandaan, en deze past volgens mij in jouw criteria.
https://www.frankvaneman....ay-16-velgen-777536416/#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:26
Ik heb wel vaker gezien dat de auto online met easybuy ongeveer 1000euro duurder is dan zonder. De garanties die ze adverteren zijn opzich wel fijn, hoe ze die waarmaken durf ik niet te zeggen.

Onderhandelen zal er met easy-buy online ook wel niet tussen zitten.

met 20 tot 40k zou ik zelf meer kijken naar een PHEV ( ik ben fan van vol electrisch) en denk ik dat je prima een jonge auto met een normale kmstand kan krijgen. je budget is aan de bovenkant ook genoeg voor een nagelnieuwe.

parkeercamera achter is volgens mij al een jaar verplicht voor nieuwe auto's. of 443liter bagage genoeg is voor je gezin weet ik niet. Dat is naar mijn mening niet super veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
Twardt schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:36:
Hoeveel km per jaar denk je te rijden. En hoeveel personen wil je mee kunnen nemen? (gezinssamenstelling?)
Ik schat 1200-1400km per jaar, voor twee personen.

Kwa kofferbak ruimte gaat het vnl om paar dagen wandelen, dus paar rugzakken en schoenen.

Bedankt voor de reacties van iedereen. Ik ga zeker kijken naar de Kia.
En ook bedankt voor de reactie mbt Easybuy, dat is een goed punt. Kunnen we normaliter (flink?) onderhandelen over de prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:17
1200 tot 1400 kilometer per jaar? Je bedoelt denk ik 12.000 tot 14.000?

Want met 1400km heb je een hele dure auto met afschrijving/verzekering/belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaguya
Haha, 12 tot 14.000 km inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:02

empy

Rijdt rondjes

Een Renault Captur wellicht? Of inderdaad de voorgestelde Kia Niro.

De Captur een paar keer meegekregen als leenauto van de dealer, en ik vond 'm vrij compleet. Staat op het platform van de Renault Clio, dus onderdelen zijn tot op hoogte ook vrij ruim verkrijgbaar.
De automaat welke ik mee had reed erg prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-07 23:46
@Kaguya Veel ruimte heb je niet nodig voor 2 personen met bagage voor een weekendje weg. Daar zou zelfs een A segment wagen nog groot genoeg voor zijn. Maar kan me voorstellen dat je iets "meer" auto wil.

Wat dacht je bv van een Toyota C-HR? Wat hoger model, hybride, alle gewenste opties. Het model moet je wel liggen natuurlijk.
https://www.autoscout24.n...m=copy&utm_campaign=share
Pagina: 1